Jeg tror i skal sætte jer lidt mere ind i dansk lovgivning. Aftaleloven siger at både tilbud og accept er juridisk bindende. Tilbuddet er juridisk bindende når det er konkret. Retspraksis på området er at en webshop eller fysisk butiks priser er konkrete tilbud, hvorimod et reklameblad priser ikke er kontrekte tilbud. Læs evt. om Fona-sagen.
Købeloven som er til for at beskytte forbrugeren "overskriver" så en del af aftaleloven. Fx at forbrugeren kan fortryde inden for 14 dage ved nethandel eller gadesælgere. Hvornår webshoppen rent faktisk hæver pengene er irrelevant. Det fremgår desuden klart at købeloven ikke er deklaratorisk, og derfor kan man ikke omgå den ved fx at skrive "Der tages forbehold for fejl i priser". Kun hvis kunden handler i ond tro kan købet annulleres, men da kunden som udganspunkt er "dum" er det meget svært at komme nogen vejne med det argument.
Der er faktisk intet nyt i den her artikel. Loven har været sådan i mange år :)