Vil gerne bidrage med min positive oplevelse af den del af systemet. Oftest hører man jo kun om de negative oplevelser. Fik en skrivelse om den nye regel, ignorerede den da jeg læste ud af den, at en virksomhed som min ikke skulle benytte den. Er registreret som Enkeltmandsvirksomhed med Branchekode "620900 Anden it-servicevirksomhed". Et par måneder efter kom der en rykkerskrivelse som jeg svarer tilbage på med:
Jeg har modtaget rykkerskrivelse vedr. renovering/benyttelse af skraldeplads osv til min enmands-virksomhed. Da jeg modtog folderen for nogen tid siden læste jeg tydeligt ud fra det skrevne at jeg ikke tilhørte den gruppe som skulle bruge dette. Jeg har et IT firma og jeg sidder ved computeren og alt foregår der. Derfor har jeg ingen brug for den service/løsning overhovedet. Så jeg antog at jeg blot skulle ignorere skrivelsen. Men ak nej, der kom lige en rykkerskrivelse vedr. den. Jeg har lige talt med en sød kvinde i kundecenteret, som fortalte jeg jeg skulle skrive hertil for at jeg så kan blive fritaget for noget jeg selvfølgelig ikke har brug for. Lad mig høre hvordan det sker?
Jeg modtog 5 uger efter:
Fritagelse for erhvervsgebyr Aalborg Forsyning, Renovation har modtaget din mail af 7. februar 2011, hvori der anmodes om fritagelse for erhvervsgebyr for p-nr. 0000000000 med begrundelse i, at virksomheden ikke producerer affald. Vi vurderer, at virksomheden ikke har en egentlig affaldsproduktion. I henhold til § 60, stk. 5 i Bekendtgørelse nr. 48 af 13. januar 2010 om affald meddeles virksomheden derfor fritagelse for gebyr. Venlig hilsen
Thorsten Nord - Renovationschef
Så ikke noget problem i den her del af landet med min type virksomhed. Jeg regnede heller ikke med at der skulle blive et problem ud af noget så åbentlyst ubrugeligt for min situation. Men kan se på mange andres at der faktisk er en større pengemaskine i gang.