Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
![]() | Martin Thorborg | ![]() | E T | ![]() | Rune Glud Elbek | ![]() | Ole Berg |
![]() | Boysen | ![]() | Marc | ![]() | Vali | ![]() | slettetbruger |
![]() | John Nielsen |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Netværk & Ledelse |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Niels Henriksen
Nu bliver det spændende at se hvor mange kasser lakridspiper Martin for :D
Slettet bruger
Du er da rablende vanvittig, som sidder i din bil og laver video - mens du kører bil!! Top useriøst.
Sissel K.
Martin Thorborg
Niels, jeg har fået 2 :-)
Sissel, det er det samme som at snakke med en passager, det er der en del der kan har jeg hørt...
Jakob Jenkov
Enig. Jeg har oplevet det samme i mange andre sammenhænge. F.eks. folk som ikke forstår *beskeden* i en tekst går ofte op i det de *kan* forstå - nemlig stavefejl og andet. På universitetet havde lige præcis sådan et forsøg hvor vi studerende skulle bedømme nogle tidligere specialer, og 99% af kommentarerne handlede om indholdsfortegnelsen, figurtekster, stavefejl osv. Jeg var den eneste som sagde, at jeg ikke mente man kunne konkludere hvad specialet konkluderede, på baggrund af den research de havde lavet. Og det var fordi jeg på det tidspunkt allerede havde bestemt mig for ikke at gå op i stavefejl og "format", men "besked" - indhold.
Når folk ikke kan forholde sig til det store billede (hvad enten det er ledelse eller bedømmelse af argumenter for og imod, eller noget andet), finder de et lille håndtag som de *kan* forholde sig til, for ikke at virke inkompetente. Desværre er det *netop* hvad det kommer til at fremstå som. I stedet for blot at sige "Jeg har sgu tabt overblikket. Kan du / I ikke hjælpe mig tilbage på sporet?".
Dog skal man lige huske Steve Jobs som gik op i rigtigt mange detaljer, men som næppe kunne siges at have tabt sporet!