Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
4
Profilbillede
Fashion-Seller

Jeg kan godt lide, at alle har så travlt med at hate facebook. Og sådan et gæt der er risikofrit. Det svarer lidt til alle dem, som i slutningen af vinteren/starten af foråret har travlt med at gætte på sommervejret, og af en eller anden idiotisk grund, altid får medieopmærksomhed. Den ene gang de gætter rigtigt, skal man blot høre på dem endnu en gang, om deres "forudsigelser". De 999 gange hvor de fejler, der høre man aldrig fra dem igen...

Men hvis ham analytikeren er så klog, hvorfor skaber han så ik sit eget sociale netværk, fremfor at spilde tiden på at gætte på fremtidsudsigterne, når det hele er baseret på følelser og uvidenhed...

Skrevet den 09-06-2012 16:17
Er kommentaren brugbar? 7       3       Svar Svar
 
Profilbillede
David Bograd

Jeg vil ogås lige tilføje:
Yahoo er måske ikke hvad de har været, med de er nummer 4 på Alexa top 500 global sites. Stadig ikke helt dårligt..

Skrevet den 09-06-2012 17:08
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jan Pedersen

Det er rigtigt. Det vidste jeg ikke.. troede de lå under twitter. :-)

Skrevet den 09-06-2012 17:55
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Thomas Sørensen

Det har ikke noget med had at gøre. Nogle folk bliver faktisk betalt for at komme med analyser for, hvordan fremtiden kommer til at udforme sig. 

Hvorfor laver de ikke selv det nye sociale medie - ja, hvorfor gør du ikke, for du har tilsyneladende også holdninger. 

Men du har da ret. Lad os lade være med at tale om, hvad vi tror på fremtiden kommer til at byde på. Så skal hele samfundet nok gå i stå og vi kan køre rundt i hestevogne om 100 år, fordi ingen længere tænkte fremad. 

Super forslag. Thumbs up. 

Skrevet den 10-06-2012 09:25
Er kommentaren brugbar? 1       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Banditten

Det er muligt at han får ret men det er også muligt at han ikke får ret.

Personligt er jeg simpelthen grænseoverskridende træt af at høre på smartass-analytikeres vurderinger af snart sagt alle aktiver i snart sagt ethvert tænkeligt tilfælde. Historien viser at de selvpromoverende finansorakler meget sjældent har ret. Alligevel bliver de danske medier ved med at interviewe de samme sortseere gang på gang, jeg fatter det ikke at Blaabjerg og en vis boligøkonom fra CBS skal have så meget taletid.

Det er en fri omgang og den der kan komme med den vildeste fremtidsudsigt får frontpagen, og desværre ikke ham der kommer med den mest realistiske.

Ca 3 mdr før finansmarkederne braste fik jeg af min bank et kursmål på APM på ca. 90K inden for en 6-12 mdr. horisont. 3 mdr senere lå de og kæmpede ved 20. Hvor var alle de skarpe hjerner henne?

Nåh, så fik jeg afløb ((-:

Heldog lykke til dem der handler efter analytikernes anbefalinger!

/Banditten

Skrevet den 10-06-2012 09:42
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Thomas Sørensen

Analytikere tager meget ofte fejl og kører med på en sindsstemning og mania, men det ændrer ikke ved, at FB er blevet introduceret til 100 gange overskuddet, hvilket er fuldstændig uhørt for en virksomhed som er på toppen og som giver deres service gratis væk og lever af reklamer. 

Den logiske tænkning har været væk i dette tilfælde. Præcist ligesom vi så det med boligboblen og dot.com i år 2000. 

Så ja, det er gratis at komme med et gæt, men jeg forudså dot.com og boligboblen før det skete og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at FB er en bobbel af dimensioner. Det betyder ikke, at jeg i alle tilfælde har ret og jeg selv kan skabe det næste store hype. 

Hvad jeg har mere imod er "idioter" som gratis hyper ting op, som ikke har nogen reel værdi. At når noget er super fedt, så bør det også være miliarder/millioner værd. Så der er to sider af denne sag - dem som synes det er fedt at hype og dem som taler imod hypen. I dette tilfælde, så er jeg sindsygt træt af folk, der kører med på hypen, ligesom jeg var træt af dem under dot.com og under boligboblen. 

Så fik jeg også afløb! :-)

Skrevet den 10-06-2012 12:27
Er kommentaren brugbar? 1       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Fashion-Seller

@Thomas Sørensen
Ingen har kunne forudse de sidste 5 års udvikling, så hvordan skal en mand kunne tale om FBs tilstand om 8 år? Selvsamme person kunne ik engang forudse FB, Twitter, Instagram eller lignende...

Den artikel handler ik en skid om FB, men om en person, som gerne vil promovere sig som fremtidsforsker. Han har ingen inside info, og kender ik engang til fremtidsplanen for FB. Alligevel skal han gætte på, at FB ligner Yahoo om 8 år. Er det ik idiotisk i dine øjne? Det handler hverken om boblen sprænger eller FBs pris, men om FB i år 2020... 

Skrevet den 10-06-2012 14:40
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Thomas Sørensen

@Fashion-Seller

Jeg giver dig ret i, at det er svært at spå om en virksomhed 8 år ude i fremtiden i et marked, hvor tingene bevæger sig hurtigere år for år.

Det er altid svært at spå om fremtiden, men jeg synes det er væsentligt nemmere at forudse om noget vil holde fremfor hvad der om 8 år bliver den nye dille. Mode har jeg enormt svært ved at forudse, men om noget er overvurderet har jeg langt nemmere ved at udtale mig om. 

Sammenligningen med Yahoo synes jeg egentlig er ok, da Yahoo har været markedsleder og stadigvæk i dag er en kæmpe virksomhed med 13.000 ansatte, som dog ikke længere er en driver på internettet. På den måde tror jeg, at man indenfor en årrække kan sammenligne de to virksomheder. Selvfølgelig er det populistisk at sige, at det vil ske i år 2020 og det er grebet ud af den blå luft med det årstal, men jeg læser mere artiklen som hvorvidt FB vil fastholde deres dominans eller mister den. I den forbindelse er jeg enig med analytikeren. 

Det er dog et gratis gæt, som du selv er inde på, og han har fået sine "15 minutes of fame", men det ægrer mig mere, at der med jævne mellemrum dukker virksomheder op som sælger luft og får hele verden til at følge efter deres hype.

Så jeg synes det er mere vigtigt, at der er nogen der stiller spørgsmålet: hvorfor har en underholdningsplatform, som ikke sælger andet end reklamer og som oven i købet har skrottet deres værktøj til at tracke værdien af reklamerne fået en værdi på 100 gange deres overskud på børsen? 

Skrevet den 10-06-2012 16:15
Er kommentaren brugbar? 1       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Fashion-Seller

@Thomas Sørensen

Jeg kan ærlig talt ik se, hvad FBs værdiansættelse på børsen har med firmaets udvikling de næste 8 år at gøre? Vi taler om to forskellige ting, hvor dine pointer kun handler om værdien af FB aktier, hvor jeg kommenterer på FBs udvikling mm.

Men vi lader den bare ligge her, da det alligevel ik føre nogen steder, når du vil diskutere noget andet...

Skrevet den 10-06-2012 17:56
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jacob Rohde

Facebooks relevans og "hotness" vil sikkert forsvinge, men de bliver næppe irelevante i den nærmeste fremtid (IMHO).

Skrevet den 22-06-2012 13:30
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere