Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
3
Boblerikon

TRENDS for 2013 og frem

28 udvalgte nye trends indenfor samfund, forretningsudvikling, marketing og forbrug, samt digitale og mobile trends, som tegner vores forventede billede af 2013 og nogle af de emner, vi vil komme nærmere ind på i vores trendartikler for 2013.
Læs hele historien på stargate-trendbureau.com
Profilbillede
Morten Elm

Det er en interessant artikel. Der er dog enkelte af eksemplerne, hvor det kan diskuteres, om det rent faktisk er gamification.

Gamification handler om at tilføje spilelementer til "miljøer", der ikke i sig selv er spil. Eller sagt på en anden måde, så skal man kunne fjerne spilelementet - og så skal der stadig være noget tilbage.

Coinoffers vil jeg f.eks. ikke mene er gamification. Fjern spildelen (at scanne QR-koder) - og så er der jo ikke rigtig noget tilbage.

Omvendt er LinkedIn et godt (men simpelt) eksempel på gamification. Det handler dybest set om at udfylde profilen - men spilelementet ligger så i, at der er feedback på, hvordan det går (i form af en procentsats).

Skrevet den 05-02-2013 09:37
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
OP STEMMER
StargateAnne LouisethorborgMartin ThorborgKenneth BoysenBoysen
NED STEMMER
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere