Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Marketing og Salg |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Per Bruun Jespersen
Ufatteligt hvad vores politikere spilder deres tid med..
Hans Stokholm Kjer
Jeg har flere kunder, som har brugt rabatkuponer, og de har blandede erfaringer.
Hvis en rabatkupon skal virke - det vil sige, hvis den skal flytte kunder - skal være stor - måske 70%.
Den forretningsdrivende tjener så intet på kuponvaren, men kun på det mersalg, han kan lave til kuponkunderne.
En isenkræmmer solgte ud af sit lager af sidste års Gerorg Jensen julepynt med ca. 70% rabar. Kuponen var uddelt i 12000 eksemplarer, hvoraf halvdelen var i hans direkte naturlige opland. Kuponen var gyldig i tre dage, og han samlede 35 kuponer ind.
Han fortæller, at han mødte kunder, som han aldrig har set i butikken før, og at de købte mere end blot kuponvaren. Han har altså lavet et mersag ved hjælp af kuponnen.
En pølsevogn gav 50% på en bestem vare mod en kupon ved et enkeltdagsarrangement. Formålet med kampagnen var at indsamle postnumre på arrangementets deltagere. Der blev indsamlet ca. 200 postnumre. En billig måde at skaffe nyttig viden beregnet på målretning af senere annoncering for lignende arrangementer.
En computerforretning indsamlede på to dage tre rabatkuponer på 200 kr. på køb af ny computer. Det var overraskende.
Andre har haft kuponner med specielle eller ukendte varer med mindre rabat uden at indsamle én eneste kupon.
Venlig hilsen
Hans
Hans Stokholm Kjer
Med andre ord.
Rabatkuponer er et glimrende værktøj i markedsføringskassen, men som alt andet værktøj bør det bruges med kløgt.
Venlig hilsen
Hans Stokholm Kjer