Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Marketing og Salg |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Slettet bruger
Det er faktisk en spændende emne, hvor jeg i relation til mit eget fagområde - vin - i særdeleshed tror på internettet som salgskanal. Omvendt har jeg så i en periode haft mulighed for at rådgive i direkte salg af vin, hvor de pågældende butikker har haft markante salgsfremgang som følge af dette. Så jo servicen har betydning og og det direkte mersalg (det at få kunden til at købe mere end planlagt) er sværere på internettet.
Udfordringen er så i relation til min branche at få flyttet folks planlagte køb (dagligvinene) ned i specialbutikken. Her er udfordringen stor for helt ærligt så gør de store supermarkeder det ganske godt i prissegmentet op til 80 kr. som for mange er grænsen.
/Henrik
Tom Egeskov
Det er op ad bakke - kunderne kigger pris, pris og pris som det første. Skal man være blandt vinderne skal den gode pris kombineres med noget anderledes som ikke fåes eks. på nettet. Som Henrik der kan rådgive om vin og samtidig lave vinsmagning, eller bageren der kan give smagsprøver eller tøjbutikken der kan lave et modeshow...
Men generelt ser tendenserne ud til, at nettet overtager salget i fremtiden og de fysiske butikker bliver kædedrevet til kunderne der en gang i mellem vil ud og "ose"...
Dukkemageren
Alting kører i bølger, og nu har der været en tid hvor priserne har været i fokus. Så billigt som muligt, og så meget som muligt. Nu kommer der en bølge for den tænkende forbruger, -(det ser vi f.eks på den fokus der netop nu er omkring madspild) - hvor forbrugeren reflekterer over sine indkøb. Det vil brede sig til alle aspekter. Det bliver vulgært at have 30 skjorter som er produceret under elendige arbejdsforhold og som har skadet miljøet - men særdeles trendy i stedet at have 3 skjorter som næsten ikke kan slides op, og som kan vaskes i koldt vand. Etc. etc.
Der vil være masser af muligheder for detailhandelen, - for selve købsoplevelsen bliver en del af forbruget. Den smilende ekspedient der siger du ser godt ud i den bluse, og prikken over i´et bliver den smarte skjorte som ekspedienten lige henter til dig som matcher netop dig og din stil, - og du går ud af forretningen med et smil og en stor bærepose - måske fattigere på penge - men rigere på oplevelse og højt selvværd fordi du har haft en interaktion med ekspedienten. Med dig i centrum!
Porno på nettet er interessant - men sex er nu engang bedre :)
Nicolai Frisch
@dukkemageren. God service kan du jo også godt få på nettet. Jeg er glad for at handle i fysiske butikker. Men i dag kan jeg jo også få support via chatfunktion inden jeg køber noget online. Tag en stor kæde som "abercrombie and fitch". De har rigtig pæn succes. Men væksten drives af deres onlineshop og ikke deres fysiske butikker. De seneste gang jeg har handlet hos A&F har jeg købt online.