Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Marketing og Salg |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Jacob Rohde
Det her gælder hele elektronikbrancehn med alle deres forsikringer. Men hvorfor kræver forbrugeren bare ikke at få vide hvad den dækker udover den lovpligtige garanti? Hvis svaret er utilfredsstillende så sig nej. Den person der står overfor dig, uanset hvor flink han er prøver jo at lukket et salg.
Jeg har endnu ikke i elektronikbranchen stødt på en forsikring som var værd at købe.
Emil
Jeg har mødt flere som altid køber ekstra forsinkringer på deres elektronik. Jeg forstår det virkelig ikke. Købeloven stiller en som forbruger ret godt, så det er i min mening spild af penge. Selv hvis det en sjælden gang skulle vise sig at være en god beslutning, så hvis de sparede forsinkringen på samtlige køb, så ville det stadig være billigere. Med alle de penge sparret på ikke at købe forsinkringer, så har man også råd til at et par af tingene går stykker uden det er dækket.
Jesper Nerløe
Marianne H
Jeg er en af dem, som altid køber forsikringer. I de seneste 6 år har vi i familien fået erstattet 4 * pc og 1 * TV på den konto, så her har det fint kunnet betale sig. Dog føler jeg mig lidt dum, når jeg så læser, at de ekstra forsikringer er unødvendige. Så jeg køber næppe flere. Omvendt har forsikringerne gjort, at jeg har fået en ny maskine straks i stedet for - frygter jeg - at skulle vente i ugevis.
Kenneth Wellin
Idag har langt de fleste også en ganske god elektronikskadedækning gennem indboforsikringen. Og ellers tilbyder de fleste forsikringsselskaber, at man kan tilkøbe en udvidet dækning, mod en ret lille ekstrabetaling. En dækning, som i så fald typisk vil dække alle husstandens elektronikprodukter og ikke kun et enkelt, som det er tilfældet med producenternes forsikringer.
john sommer
Har nu aldrig haft brug derfor.
At indbo dækker en maskine der ikke fungerer er nyt for mig?
Men er egnig i at det er utroligt at Appel er med i dette dårlige servicemix!
Kenneth Wellin
Hej John,
Bare kort vedr. forsikringsdækning, så har alle de indboforsikringer jeg kender til, f.eks. en såkaldt elskade-dækning (dækker typisk kortslutning, overspænding, induktionsskader og lign.) og *nogle* af de problemer folk oplever, vil kunne tilskrives sådanne skader.
Herudover, har jeg oplevet, at butiks-sælgere af elektronikforsikringer ofte slår på, at deres forsikringer f.eks. dækker skader efter væskespild, , slag, tab o.lign. - men det gør en del indboforsikringer også (evt. med en selvrisiko)
dbh
Kenneth
john sommer
Hej Kenneth,
Den der er jeg opmnærksom på -
"en såkaldt elskade-dækning (dækker typisk kortslutning, overspænding, induktionsskader og lign.)"
Men i min police står eksplicit at "skade der er dækket af garantier er ikke omfattet"
d.v.s skader indenfor garantiperioden på indkøbt eks. PC-udstyr dækkes ikke!
Men så skal der så tegnes en ekstra tillægsforsikring måske!
Kenneth Wellin
Hej John,
[Quote]
1) Men i min police står eksplicit at "skade der er dækket af garantier er ikke omfattet"
2) d.v.s skader indenfor garantiperioden på indkøbt eks. PC-udstyr dækkes ikke!
[/Quote]
Du kan ikke konkludere sætning 2 udfra sætning 1. Der kan jo sagtens opstå skader indenfor garantiperioden, som garantien ikke dækker. F.eks. de tidligere nævnte kortslutning og overspænding, hvis skaderne skyldes udefrakommende forhold. I så fald vil en producent-garanti ikke dække. En typisk producent-garanti dækker heller ikke væske, slag, tab el.lign. Men dette kan sagtens være dækket af din forsikring (også indenfor garantiperioden) .
Håber jeg kan gøre mig forståelig på skrift - det her med forsikringer kan nogle gange være lidt "spejet" :-)
dbh
Kenneth
john sommer
Hej Kenneth,
"Der kan jo sagtens opstå skader indenforgarantiperioden, som garantien ikke dækker.."
Det har du ret i Kenneth!