Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
4
Boblerikon

Drop telefonopfølgning på PM?

Jeg fik tilsendt dette link fra en fellow-amino. Tak for det. Det er spændende viden. Men jeg er ikke enig i konklusionen. Jeg gav ham følgende svar: --- Jeg tror sådan set blot, at det er udtryk for, at journalister er ganske almindelige mennesker. Jeg vil selv til enhver tid påstå, at avissælgere i telefonen er et irritationselement i dagligdagen (ikke så stort, men dog et irritationselement). Jeg vil også være klar til at påstå, at et opkald fra en avissælger ikke har den mindste indflydelse på mit valg af avis. Alligevel må jeg også med hånden på hjertet erkende, at jeg aldrig har købt et avisabonnement uden, at det har været en del af en kampagne - hvilket jo gør de to øverste udsagn usande. Som alle andre mennesker, har de adspurgte journalister svaret ud fra, hvordan de TROR, de reagerer. Virkeligheden er anderledes. Sandsynligheden for at få placeret en historie i et medie er større, hvis man følger op. Dertil skal siges, at man selvfølgelig skal have en historie.
Læs hele historien på www.vocast.dk
Profilbillede
Hans Stokholm Kjer

Min erfaring er, at opfølgning virker.
Hvad er jeres? 

Skrevet den 19-12-2013 11:29
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Henrik Lund Larsen

Hej Hans

Helt enig – det er også min erfaring, at det godt kan betale sig at følge op.

Men jeg forstår godt journalisternes irritation. Da jeg i sin tid arbejdede som journalist på et erhvervsmedie, fik jeg jævnligt opkald fra PR-bureauer og kommunikationsmedarbejdere, som simpelthen ikke kunne forstå, at jeg ikke ville skrive deres historier.

Det ville jeg ikke, fordi deres historier ikke var interessante for mine læsere. Derfor forstår jeg godt, at journalister kan bliver småvrisne, når de bliver ringet op af professionelle PR-folk, der ikke har orket at sætte sig ind i mediet og målgruppen, og som tilmed bliver fornærmede over et høfligt afslag.

Omvendt havde jeg stor glæde af at arbejde sammen med de bureauer, der havde gjort sig den ulejlighed at sætte sig ind i, hvilken type historier, der var interessante for os. Og aldrig følt mig ulejliget, når de fulgte op pr. telefon. Jeg skal ikke afvise, at det nogle gange har hjulpet deres sag, at de lige fik mindet mig om deres pressemeddelelse, som jeg måske havde overset i vrimlen af mails.

Skrevet den 19-12-2013 19:21
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere