Det nye slogan, der er undfanget for at indfange alskens fremtidige himmelske øjeblikke lyder: This calls for a Carlsberg. Rimeligt godt semantisk, lydtligt måske lidt bøvlet for nogle engelsktalende.
Det største problem? At slogannet har været brugt tidligere, stort set. Af konkurrenten Budweiser: This calls for a Light Bud. Læs hele historien på mediebevaegelsen.dk
Ja spøjst. Som jeg dog læste på JP (tror jeg), brugte Carlsberg slev slogannet tilbage i 50'erne, så måske Budweiser selv stjal det fra Carlsberg? :) :)
Budweiser har brugt sloganet tilbage til 60'erne -- og har haft trademark på det. Et trademark som dog udløb i 2007, så vidt jeg kan læse mig til, fx her:
"Vi blev på et tidspunkt i processen opmærksomme på, at Bud Light har brugt den sætning - første gang i 1962 i Canada, igen i 1980 og endelig i perioden mellem2001 og 2006. Trademarket blev dog opgivet i 2007. Desuden var konteksten i reklameideen væsentlig anderledes, så vi ser ikke dette som et problem," siger Khalil Younes. "
@Kasper ja helt sikkert. Hvis menigmand får den opfattlse, så er det ikke så godt. Mit bud er dog at den dør ud, men jeg er heller ikke brandingekspert, så jeg kan tage fejl :)
Jacob Rohde
Ja spøjst. Som jeg dog læste på JP (tror jeg), brugte Carlsberg slev slogannet tilbage i 50'erne, så måske Budweiser selv stjal det fra Carlsberg? :) :)
Slettet bruger
Hej Jacob!
Budweiser har brugt sloganet tilbage til 60'erne -- og har haft trademark på det. Et trademark som dog udløb i 2007, så vidt jeg kan læse mig til, fx her:
"Vi blev på et tidspunkt i processen opmærksomme på, at Bud Light har brugt den sætning - første gang i 1962 i Canada, igen i 1980 og endelig i perioden mellem2001 og 2006. Trademarket blev dog opgivet i 2007. Desuden var konteksten i reklameideen væsentlig anderledes, så vi ser ikke dette som et problem," siger Khalil Younes. "
fra BureauBiz.dk
Jacob Rohde
Iflg http://www.business.dk/foedevarer/carlsberg-slaar-igen-i-slogan-strid brugte Carlsberg det så tidligt som 1957. Men så længe der ikke er trademark er det vel fair game uanset hvem der startede synes jeg.
Slettet bruger
Tak for link, Jacob.
Kunne godt tænke mig at se, hvilke forbindelser Carlsberg har anvendt slogannet i mellem 59 og 59.
På det globale marked er risikoen for at Budweiser-konnotationerne hænger ved jo stadig til stede, trademark, og førstemandpåmånenposition eller ej.
Jacob Rohde
@Kasper ja helt sikkert. Hvis menigmand får den opfattlse, så er det ikke så godt. Mit bud er dog at den dør ud, men jeg er heller ikke brandingekspert, så jeg kan tage fejl :)
sören
Ærlig talt, er det ikke lidt uproffessionelt ?