Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Diverse & Politik |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Rasmus T. Nicolaisen
Man er nød til at tilintetgøre sine konkurrenter for at være nr.1
Daniel Lomholt
Jeg giver dig ikke ret. Apple har selv "stjålet" fra Android, og det ser ud til at Apple ikke kan tåle konkurrencen. Konkurrence er kun godt, da det gavner forbrugeren, og tvinger virksomhederne til at tænke i nye baner. Derfor skal konkurrenterne ikke blot tilintetgøres...
Rasmus T. Nicolaisen
Enhver forretning vil da elske at være de eneste på markedet, fordi så er forbrugerne nød til at købe hos dem hvis de vil have produktet.
Du taler fra forbrugerens vinkel ikke fra virksomhedens.
n4s-linux
Jeg er nu ikke så sikker på at enhver forretning vil elske at være de eneste på markedet.
Jeg mener faktisk ikke jeg kender en eneste forretning med den ambition.
Rasmus T. Nicolaisen
Hvorfor ikke?
Hvis man ingen konkurrenter har, så er folk nød til at købe ved det ene firma som er tilbage, og alle skal jo bruge en mobil telefon.
ExportInnovation
Enhver professionel virksomhed vil også vide, at hvis man er den eneste, så falder man i søvn... og dør fordi der kommer andre substituerende produkter.... Og hvis det er en professionel virksomhed, så ved den at den lever af sine tilfredse kunder der kommer igen og ikke af et monopol... Så den kloge virksomhed tager netop udgangspunkt i sine kunder og ikke sig selv.
Tag f.eks. Tele Danmark før det blev solgt.... de havde monopol og var gået i stå.... i dag er det igen en moderne virksomhed der slås og laver spændende produkter til deres kunder...
Kender heller ikke en eneste virksomhed med den vision/ambition, der er mange der vil være no. 1 i verden eller foretrukne leverandør i et eller andet.... men det er jo en helt anden sag...
/
Rasmus T. Nicolaisen
Ja de udvikler mere hvis de har konkurrence, 100% rigtigt.
Men de substituerede produkter er jo lavet fra lige netop de andre virksomheder, så må dem der vil være nummer 1 kæmpe sig op igen og slå de "substituerede" produkter ned.
Så jeg snakker ikke om udviklingen, jeg snakker om hvem der er nummer 1 på markedet.
Forstår i pointen i det jeg prøver at sige eller? :-)