Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Diverse & Politik |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Slettet bruger
Rasmus Berg er for cool!
Thore Nissen
Hele kampagnen kan ses her: www.godtdukom.dk
Michael Jacobsen
Det er en superfed musikvideo og godt gennemtænkt og lavet. Og så er det jo en sang fra Rasmus Seebach, som er lavet lidt om i teksterne, hvilket jo netop er noget musik en del unge mennesker lytter til.
Jeg er sikker på at de også synes det er et hit og at de lytter til budskabet og forbedrer sig ved at komme til tiden klokken 9 eller hvornår de nu skal møde. :-)
Linda Lene Larsen
Har lige delt den alle steder, jeg kunne - super!
Boysen
Ja det er da flot at de kan være kreative... men så tror jeg sgu også den stopper der. Videoén er fed og Rasmus Berg er min helt... men når det kommer til at skulle få de unge mennesker til at møde til tiden.... det tror jeg sgu ikke på.
Ingen kampgner med hverken tekst, billeder eller video, får disse unge til at møde til tiden, der skal helt andre boller på suppen.
Jeg tør slet ikke tænke på hvad det ikke har kostet at få lavet, skuespiller, optagelser, reklamer osv osv .... hvem sagde finanskrise?
Daniel Pedersen
Mener der er afsat 7.000.000 til dette projekt.
Àsgeir Gunnarsson
Den er fed, man må også sige den er betalt!
sponsorplay
De 7 mio. er vel inklusiv markedsføring og TV-reklamer - Jeg så den lige på en af de landsdækkende.
Mattias Skovhøj
Tallet er kr. 15 mio, men ja, det er jo nok inkl. markedsføringen. Der er også andre ting inkl - læs f.eks. her: http://www.norddjurs.dk/page6012.aspx
I øvrigt var det vildt dejligt at blive vækket kl 5.30 i går morges fordi nogen åbenbart havde lyst til at lave et lille prank på mig dér. [:)] Dejligt at vide, at vi selv har betalt for dét..
langvang
Kunne man ikke bare lave en høj mødekvote, så året gåes om, hvis den ikke er opfyldt, medmindre man har underskrift fra læge eller forældre pga sygdom? Tvivler på de færreste har lyst til at gå et ekstra år i skole, og miste deres klassekammerater det efterfølgende år. Det kunne ihvertfald godt have motiveret mig til at komme afsted en mandag morgen man hellere ville blive under dynen, hvis for mange ville gøre jeg skulle gå om, da jeg gik i skole. Men reklamen er da meget blæret.
Lars Bo Thomsen
#langvang
Det hænger ikke sammen med, at staten vil have så mange igennem som overhovedet muligt. Skolerne er desuden ikke særligt interesseret i at bortvise/lade elever gå om, da de mister støtten ved bortvisning og ikke får yderligere støtte når en elev går om.
Det skal foregå på elevernes præmisser, og det er vel også det denne kampagne ligger op til.
Boysen
@Lars Bo, foregår det ikke allerede på elevernes præmisser, hvor der ingen konsekvenser er? Tror du det har en effekt?
Det skal hovedhoved ikke foregå på elevernes præmisser, for det kan de ikke håndtere.
langvang
Nej, men resultatet skulle jo netop ikke blive, at eleverne går om, hvis man laver en kvote. Hvis ikke det hjælper, er der ingen ide i at fortsætte det, jeg tror bare det ville hjælpe, at stille lidt krav, der udløser en konsekvens de ikke har lyst til, hvis de bare bliver væk. Alt skal ikke foregå på elevernes præmisser. Der er ikke mange der stiller krav til dem i forvejen, og at alt er gratis i dette land, gør ikke deres indstilling bedre, medmindre det har en konsekvens, som holder dem lidt til ilden. Jeg tog da også en halv fridag engang imellem i folkeskolen. Hvis jeg tog for mange, og derved skulle gå om, skulle jeg nok få min røv ud af sengen.
Slettet bruger
Spild af skattepenge - kan ikke andet end ryste på hovedet. Jo, det er sku sikkert en cool kampagne og meget populær - men vil den betyde en skid for de unge? Nej. Jeg kan ikke forestille mig en eneste, som tænker "fed sang! Nu kommer jeg til tiden imorgen!!". Det er da kun de typiske pædagoger der kan sidde og tænke sådan.
Forlang respekt fra eleverne i folkeskolen. Indfør konsekvenser og opdragelse, og stil krav til at forældrene opdrager på deres børn. Oplysningskampagner er der rigeligt af, og de har sjældent den store effekt på den slags problemer.
Ryster på hovedet over de 15 millioner. Fantastisk at vide man betale skat til sådan nogle fantastiske tiltag....
Fashion-Seller
De kunne jo starte med, at lære lidt om mennesket f.eks via dette geniale program. Så har de også svaret på, hvorfor de fleste unge mennesker har svært ved at møde kl lort... Og tilmed sparet 15 mio kroner på en kampagne, som nada ændre...
http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udsendelser/2011/10/26102626.htm