Jeg forsøgte at betale moms i lørdags, men jeg manglede menupunktet "Moms". Det viste sig at jeg skulle give mig selv adgang til at betale moms og prøv lige at se hvad jeg kunne vælge imellem... Læs hele historien på www.facebook.com
Førhen indberettede jeg manuelt lønnen for mellem 20 og 40 medarbejderne. Behøver jeg at sige det var et mareridt.
På en god dag, var der kun et 2 nedbrud undervejs, hvor man skulle logge ind forfra, men på en dårlig dag, kunne der være 10-15 nedbrud, hvor man skulle logge ind igen, igen igen og igen. Det er et skrækkeligt IT-system.
Og ofte, kunne man ikke komme til at indberette, når man havde tid. For, så var der travlt hos SKAT, og man kunne ikke tilgå de nødvendige ressourcer, eller også var svartiderne umenneskelige lange. Ringer man derind, får man bare svaret, at man bliver nødt til at vente.
Har lige selv oplevet det samme. Efter 30 minutter i ventekø fik jeg hjælp . SKAT´s venlige medarbejder kunne det hele udenad - så jeg var nok ikke den første der ringede.......
Er til gengæld blevet modregnet i moms jeg havde til gode. Problemet er bare at jeg ikke skylder SKAT noget. Skrev så tilbage (alm. brev - for den pågældende medarbejder opgiver ikke en emailadresse) og vedlagde al dokumentation i form af indberetninger og kontoudtog fra min bank. Dokumentationen blev i øvrigt trukket ud af SKAT´s egne systemer. Fik svar i en nyt brev med alm. post at min klage vil blive behandlet indenfor 3 mdr. Sådan bliver vi selvstændige behandlet..........
Simon Peter Langkilde Jakobsen
Jah, det er standard hos SKAT
Førhen indberettede jeg manuelt lønnen for mellem 20 og 40 medarbejderne. Behøver jeg at sige det var et mareridt.
På en god dag, var der kun et 2 nedbrud undervejs, hvor man skulle logge ind forfra, men på en dårlig dag, kunne der være 10-15 nedbrud, hvor man skulle logge ind igen, igen igen og igen. Det er et skrækkeligt IT-system.
Og ofte, kunne man ikke komme til at indberette, når man havde tid. For, så var der travlt hos SKAT, og man kunne ikke tilgå de nødvendige ressourcer, eller også var svartiderne umenneskelige lange. Ringer man derind, får man bare svaret, at man bliver nødt til at vente.
Crowdcube