Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
5
Boblerikon

5 TIPS:Få dine penge hjem

Hvis du fakturerer løbende på større opgaver, så hold øje med dine tilgodehavender, og sørg for at stoppe i tide. Alt for mange accepterer bare at arbejde videre, selvom kunden kommer i betalingsforsinkelse. Alt for mange lader sig besnakke, og jeg forstår det ikke. Det gælder håndværkere, underleverandører, IT konsulenter, produktionsvirksomheder m.v. m.v. Det er muligt, at der er krise og at man takker de højere magter for hver ordre, der kommer i hus, men der ganske enkelt ingen pointe i at spilde sin tid på arbejde, der ikke honoreres. Min holdning og råd er derfor: Stop i rette tid.
Læs hele historien på kraes.e-conomic.dk
Profilbillede
Kim Østergaard

Hej, det er ikke nødvendigt at overveje omkostninger til advokat og lignende:
Hvis du ikke ønsker at bøvle med at udsende rykkere og holde yderligere øje med om pengene kommer hjem, så opret dig gratis på rykkerportalen.dk og lad os køre rykkere og inkasso skrivelser for dig.
Det koster hverken abonnement eller andel af dine fordringer. Vi er udelukkende finansieret via gebyrer og omkostninger, der pålægges regningen under inddrivelsen.
Hvis dine skyldnere ikke betaler efter rykker og inkasso proces, vil de blive registreret i debitorregistret som dårlige betalere i de næste fem år. Og det koster dig stadig ingenting! Til gengæld vil du på denne måde bevare muligheden for at få pengene ind, hvis dine debitorer kommer til penge indenfor de næste fem år.
Mvh,
Kim Østergaard

Skrevet den 05-11-2013 22:35
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk

Ved valg af inkassofirma – GODT RÅD –
læs salgs og leveringsbetingelserne: fra de største til de mindste
gælder der ofte følgende regel: Enten koster det ingenting at oprette
sagen hos firmaet eller også betaler du et mindre abonnement for at få
lov til at anvende firmaet i forbindelse med så mange inkassosager du
gider…


Det lyder besnærende, MEN DER ER OFTE en detalje du overser:


Hver gang du opretter en inkassosag hos inkassofirmaet så “ejer
firmaet” herefter sagen. Det er selvsagt din sag, men du skriver under
på vilkår, hvorefter du skal betale inkassofirmaet det, som skyldner
egentlig skulle betale inkassofirmaet, hvis sagen er en succes.


Hvis sagen er en succes, er det uproblematisk, fordi skyldner har
betalt. Men hvis der ikke opnås resultat, eller hvis skyldner gør
indsigelse, så er det du opdager vilkåret.


Hvis du har et tilgodehavende, der overstiger 25.001 kr, så kan
inkassator overfor skyldner tillægge gældende kr. 1.950 kr. Herudover
kan tillægges øvrige gebyrer. Hvis nu skyldner ikke betaler, og du gerne
SELV vil anlægge sagen, eller du selv kontakter skyldner, så vær
opmærksom på, at så skylder DU altså inkassofirmaet de 1.950 kr. +
gebyrer. Hvis du har oprettet et hav af sager – netop fordi det var
gratis – så kan du altså pludselig stå i den situation, at du virkelig
skal til lommerne, hvis du vil søge andre jagtmarker eller rådgivere. Om
det er bondefangeri, det må du selv afgøre. Du skal jo som
erhvervsdrivende læse vilkårene.


Endnu værre kan det jo være vedrørende forældelse af din fordring.
Hvis du har et faktura krav, så forældes kravet i udgangspunktet 3 år
efter fakturadato. Ofte fraskriver inkassofirmaerne sig ansvaret for at
afbryde forældelse. Det betyder, at opretter du en inkassosag, hvor de
fraskriver sig ansvar for forældelse, så kan du stå i den situation, at
dit krav pludselig er forældet, fordi kravet har ligget i støvet.


En advokat har et rådgiveransvar som advokat – også i en simpel
inkassosag til 800 kr. En advokat skal derfor påse om kravet forældes,
og han skal fortælle dig, såfremt dette er tilfældet. Fortæller han ikke
dette, og rådgiver han dig ikke til, hvad der skal ske, så kan han have
et ansvar. Med andre ord får du altså en større sikkerhed, når du
handler med en advokat, end med et inkassofirma, der fraskriver sig
diverse ansvar, som du måske ikke forstår, når du indgår aftalerne.


Derfor.

Skrevet den 07-11-2013 11:01
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Michael

( Hvis du har oprettet et hav af sager – netop fordi det var 
gratis – så kan du altså pludselig stå i den situation, at du virkelig 
skal til lommerne, hvis du vil søge andre jagtmarker eller rådgivere. Om
det er bondefangeri, det må du selv afgøre. Du skal jo som 
erhvervsdrivende læse vilkårene. )

Hvis man har et "Hav" af den slags sager, som du skriver. Så er man nok gået konkurs. Og så er resten egentlig ret ligegyldig.

Skrevet den 07-11-2013 11:19
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Kim Østergaard

Det er netop nogle af grundene til at inkasso skrivelserne, samt registrering af skyldnere på rykkerportalen.dk udføres af vores advokatpartner (uden omkostninger for dig).

Tænk over: Hvis en kunde vælger at betale dig direkte, efter han/hun har fået påmindelser fra din inkasso partner, er det vel naturligt nok at sikre sig, at kunden også betaler de påløbne gebyrer og omkostninger, så du kan afregne disse videre.

Som alt andet koster det også at drive en inkasso forretning, og når vi tager risikoen på os for skyldnere der ender med ikke at betale regningen, må det vel også være rimeligt at man ikke bare kan skifte til en anden advokat midt i processen.

Det vigtigste når du vælger inkasso partner, er at vælge et firma du har tillid til.

Skrevet den 07-11-2013 12:18
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere