De fleste af os bruger – bevidst eller ubevist, værktøjer i dag som helt eller delvist bygger på AI. Det er derfor relevant at stille spørgsmål ved, om det er lovligt. AI er en meget bred betegnelse... Læs mere
Markedsføringsbranchen har altid været dygtige till at pakke gammel fisk ind i nyt, skinnende papir. Nogle gange lidt for dygtige. Giv en støvet, gammel strategi, eller en metode der har fået meget kritik, et smart... Læs mere
Det første og vigtigste skridt i SEO er, at få alle de sider du har publiceret, og som du gerne vil have folk kan finde, indekseret. Og for at få dem indekseret skal de crawles af Google. Men hvad hvis alle dine sider... Læs mere
SEO, digital markedsføring og internet generelt, har udviklet sig til nogle yderst komplekse områder. Det kan være udfordrende at følge med i det hele og jeg tror alle vi af og til kan få en følelse... Læs mere
Når vi skriver blogindlæg – enten på egne websites, eller som gæsteskribenter på andre (som jeg f.eks. gør her), vil vi naturligvis gerne have, at så mange som muligt læser det. Men... Læs mere
Når jeg spørger virksomheder hvem der har ansvaret for deres SEO svarer de ofte, at det klarer IT-afdelingen eller deres webbureau. Stor fejl! Inden jeg går videre med at forklare hvorfor det er en så alvorlig fejl... Læs mere
De fleste danske webshops starter i det helt små og henvender sig kun til det danske marked, men efterhånden som webshoppen vækster, så kigger man ud imod nye markeder og nabolandene. Det er her en masse nye udfordringer... Læs mere
Forestil dig et program, som kan analysere alle aspekter af dit websites SEO og ved klik på en enkel knap optimere det dette hele for dig, uden at du skal røre en finger! Du behøver ikke vide noget om hverken SEO, teknik... Læs mere
I de sidste par uger har negative historier nærmest stået i kø. Nordic Waste er nok den største sag, men også Katherine Diez og Female Founders har fyldt en del i midierne. På kort sigt er det naturligvis... Læs mere
De to mest udbredte (og modsatrettede) argumenter, jeg hører fra virksomheder, når de afviser at investere i SEO (eller anden markedsføring og salg, for den sags skyld) lige nu er: Vi har så travlt, og så... Læs mere
Som du sikkert allerede ved er SEO summen af alle faktorer. Og der er mange! Hundredvis. Jo flere faktorer du kan optimere bedre, jo mere synlig vil du blive i Google. Der er faktisk ikke så meget magi og mystik i det. Så langt... Læs mere
Igennem mine mere end 25 år med SEO har jeg med jævne mellemrum hørt påstanden om, at SEO er død. Nu er Google blevet så smarte, at man ikke længere kan ”snyde” dem. Og lige nu er der... Læs mere