Chatten der gør Google glad
11/03-22
Du tænker nok, at dét at tilføje et hvilket som helst værktøj til din hjemmeside vil forringe sidens SEO-rating. Det er dog ikke altid tilfældet. Og i nogle tilfælde, tværtimod. Ét værktøj, som man kan tilføje til sin side, er en chatfunktion. Typisk frygter man, ved at implementere en chatfunktion, at ens sides rating i Google, altså ens SEO-rating, bliver forringet. Heldigvis er dette ikke tilfældet med Weply Chat. Rent faktisk påvirker vores chat typisk din rating positivt, ved at optimere optimere siders engagement. En sides engagement er et klassisk parameter, som Google rangerer hjemmesider ud fra. Og alle ved, at en højere SEO-rating resulterer i mere trafik. Ved 70% af alle Google-søgninger klikkes der på et af de første fem resultater. Derfor er en høj rating alfa og omega.
Engagement-parameteret indebærer hjemmesiders dwell time og bounce rate. Dwell time er et udtryk for, hvor længe dine hjemmesidebesøgende bliver hængende på din hjemmeside. En lav dwell time er typisk et udtryk for en høj bounce rate, hvilket betyder, at den besøgende hurtigt beslutter sig for at gå ud af siden. Omvendt hænger en høj dwell time sammen med en lav bounce rate. En bounce rate, som også kaldes for afvisningsprocenten på dansk, måler hvor mange % af dem, der kommer ind på en hjemmeside, forlader den straks igen uden at klikke videre til en underside. En lav afvisningsprocent er et tegn på, at din hjemmeside er relevant og interessant for den besøgende, hvor en høj modsat er et udtryk for at noget formentlig skal ændres. Weply Chat har en positiv effekt på en sides dwell time og bounce rate. Det har den, fordi besøgende kan få svar på sine spørgsmål i chatten og komme videre i deres købsproces på siden fremfor at gå tilbage til Google-resultaterne med det samme.
Er du interesseret i at få et dybere indblik i, hvordan hjemmesider med chatfunktioner generelt performer på helt almindelige Google parameter, kan du klikke ind her og se, hvordan specifikt Weply, Zendesk og Intercom klarer sig.
5 salgs- og marketingparametre, der optimeres med livechat
18/02-22
Weplys livechat er et effektivt værktøj, der vil booste din forretning på flere måder. Vi har lavet en kort gennemgang af de 5 parametre, hvor effekten i den grad kan ses og mærkes. For at gøre det så konkret som muligt, bruger vi den populære salgstragt til at visualisere, hvor chatten specifikt skaber værdi for virksomheder. Helt overordnet set bliver salgstragten bredere i bunden, hvilket betyder, flere besøgende bliver til købende kunder, men lad os dykke ned i, hvordan det konkret sker i tragten.
1. Chatten der Google glad
Du tænker nok, at dét at tilføje et værktøj til din hjemmeside vil forringe din SEO-rating. Det er heldigvis ikke tilfældet med Weply. Tværtimod. Weplys livechat forbedrer en virksomheds SEO-rating ved at optimere en sides engagement, som er et klassisk parameter, som Google rangerer hjemmesider ud fra. Og alle ved, at en højere SEO-rating resulterer i mere trafik. Ved 70% af alle Google-søgninger klikkes der på et af de første fem resultater. Derfor er en høj rating alfa og omega. Engagement-parameteret indebærer hjemmesiders dwell time og bounce rate, hvilket Weplys livechat har en positiv indvirkning på. Ved at gribe besøgende i chatten gør, at besøgende ofte bliver længere på hjemmesiden, fordi de får afklaret et spørgsmål og derfor bevæger sig videre på siden. Denne afklaring gør samtidig, at besøgende ikke bouncer væk fra din side. På den måde gør Weplys livechat det muligt, at du først og fremmest får trafik ind på din hjemmeside, hvilket jo er første step i salgstragten.
2. Personligt engagement 24/7
"Hej, kan jeg hjælpe med noget?" spørger din chat, som er online 24/7 på din side. Dine hjemmebesøgende vil altid føle sig velkommen og have muligheden for at stille et spørgsmål, hvis det bliver nødvendigt. Livechat kan altså fungere som din online ekspedient, der hjælper hjemmesidebesøgende, lige som en ekspedient ville gøre i en fysisk butik. Den grad af online tilgængelighed skaber ikke kun en suveræn oplevelse for dine kunder, men gør også, at du kan maximerer dit salgspotentiale. Vi ved nemlig, at hver anden kunde, der henvender sig i en chat, er uden for normale kontortider. Det er om aftenen, at mange undersøger sit næste køb og det giver derfor god mening, at halvdelen af alle chats er her. Derfor er 24/7 tilgængelighed vigtigt, så du kan få så meget at din genererede trafik som muligt til rent faktisk at blive købende kunder.
3. Kanalen som danskerne foretrækker
Vi kender det selv. Man overvejer at gøre et køb eller booke en tid hos en virksomhed, men har et opfølgende spørgsmål inden man tager sit valg. Bare det at kunne komme i kontakt med dig gennem chat er meget attraktivt. Nye tal fra Megafon viser nemlig, at 41 procent af danskere i aldersgruppen 18-59 foretrækker at kontakte virksomheder gennem chat. Endnu mere vigtigt at vide er, at hele 49 procent af danskerne vælger en virksomhed fra, hvis de ikke kan komme i kontakt med en virksomhed via deres foretrukne kommunikationsform. Kommunikationskanaler har altså større betydning, end vi lige går og tror. På den måde optimerer du din salgstragt "blot" ved at have den kommunikationskanal, som en stor del af danskerne foretrækker, når de skal kontakte en virksomhed.
4. Kvalificerede leads baseret på dine individuelle ønsker
Her bliver Weplys livechat rigtig interessant. Vi specialiserer os nemlig i leadgenerering, som konkret betyder, at vores chatkonsulenter indsamler kontaktoplysninger på kunder, som er relevante for dig at komme direkte i kontakt med. Kunder hos Weply kan selv sætte kravene til hvad, der er et kvalificeret lead. På den måde kan eksterne chatkonsulenter sørge for at håndtere alle dine besøgendes spørgsmål med en svartid på 2-4 sekunder og videresende kvalificerede leads direkte til din indbakke. At generere leads på den måde gør, at du får nemt ved at bibeholde den besøgendes interesse i dig og trække dem helt ned i salgstragten. I 2021 blev hver 3. af alle Weplys chat til et lead.
5. Dybdegående indblik i dit kundesegment
En chatdialog rummer adskillige kundesignaler, som kan gøre dig klogere på, hvorfor de f.eks. vælger eller ikke vælger dig og hvad for nogle oplysninger de har svært ved at finde på din hjemmeside. Disse kundesignaler ville man nemt kunne opfange i en fysisk butik, men online er det langt sværere. Dialogerne fra chatten gør det muligt for dig at opfange disse og på baggrund af det optimere din hjemmeside, hvilket vil øge din konverteringsrate. Desuden er en del af Weplys chatservice, at du får allokeret en Customer Success Manager, som kan rådgive dig i, hvordan du kan optimere din side og håndtere dine leads bedst muligt. På den måde optimerer din kunderejse, som giver en mere effektiv salgstragt og sørger for, at færre falder fra undervejs.
Som du kan se, optimerer Weplys livechat flere områder af salgstragten. Den optimale salgstragt kommer ikke af at bruge størstedelen af ens budget på toppen af salgstragten. Men man skal heller ikke prioritere bunden for højt. Den mest effektive salgstragt kommer af et samspil af forskellige salgs- og marketingsværktøjer, hvor vi her har begrundet, hvorfor netop Weply er et must have værktøj i relation til dette. Er du klar til at booste din forretning med en leadgenererende chat, som er online 24/7 bemandet af rigtige mennesker? Vi er klar til at skabe værdi for dig.
Er du interesseret i en mere dybdegående forklaring af, hvordan Weplys livechat optimerer de forskellige trin i salgstragten, skal du blot klikke ind på linket her. Her bliver du ført hen til vores blogindlæg, hvor vi går endnu mere i dybden.
Personligt døgnbemandet chat løfter mindre virksomheder
08/02-22
Weply håndterer chats for +1400 virksomheder i Europa. Størstedelen af dem er SMV'ere. Vores kunder oplever at kunne tage sin forretning til næste niveau, med en ekstern chatservice, der skaber værdi på flere parametre.
Som enkeltmandsvirksomhed eller mindre virksomhed, skal du typisk agere blæksprutte og have mange hatte på i løbet af en dag. Du bruger sikkert en del tid på opgaver, som ligger udenfor dit ekspertiseområde og som du helst så outsourcet. Det kan Weplys chatservice hjælpe dig med.
Med Weply får du kort sagt:
- Leveret en livechat på din hjemmeside, der bliver tilpasset til din hjemmesides design.
- En livechat, der er bemandet 24/7 365 dage om året af uddannede chatkonsulenter.
- En garanti på, at dine kunders henvendelse bliver håndteret indenfor 2-4 sekunder.
- Genereret kvalificerede leads ud fra din nuværende trafik. Vores chatkonsulenter indsamler leads gennem chatten på kunder, som du har tilkendegivet, at du er interesseret i.
- Konverteret flere hjemmesidebesøgende til købende kunder.
Weply leverer en chat til din hjemmeside, som vi bemander personligt 24/7 365 dage om året. Dine hjemmesidebesøgende kan altså uanset tidspunkt af døgnet kommunikere med dig. Vores chatkonsulenter håndterer henvendelser inden for 2-4 sekunder. Det gør først og fremmest, at mange af de spørgsmål, som dine kunder typisk har til dig, kan besvares af os i chatten. Det sparer dig for en masse tid, da du undgår at blive afbrudt med spørgsmål, som kunden nemt kunne finde svar på, på din hjemmeside eller som en ekstern chatkonsulent lige så godt kunne besvare for dig.
For det andet fokuserer vi på at generere kvalificerede leads, så din forretning fortsat kan vækste og få mere succes. Hvad betyder det så konkret? Det betyder, at vi indsamler kontaktoplysninger på de besøgende i chatten, som opfylder dine krav til et lead. Vores chatkonsulenter er eksperter i at vurdere, hvornår der er vist reel købsinteresse og derudover opfylder kravene til at blive sendt videre til dig. Weply kan altså sortere de kunder fra, som ikke er relevante for dig og sende de relevante leads direkte afsted til din indbakke.
En outsourcet livechat løfter flere parametre i virksomheder og særligt SMV'er kan mærke effekten, da de får frigjort mere tid til deres ekspertiseområde. Sidder du derfor og tænker, at denne chatservice også kan løfte din forretning? Klik ind her og skriv dig op til en gratis prøveperiode. Så beviser vi effekten, før du skal betale en krone.