RÆNING, TRÆNING, TRÆNING OG ATTER TRÆNING
Møde med kunden i den virkelige verden bør være nøje gennemtænkt og struktureret i den rigtige ramme. Det er ikke nok bare at ringe til kunde efter kunde hvis ikke man ikke gjort sig nogle grundlæggende overvejelser i hvad det er man vil med kunden, og hvordan man reelt har tænkt sig at bære sig an.
Alle virksomheder bør være mere opsøgende – men de bør samtidig forholde sig mere professionelt til hvorfor og hvordan de gør det.
Den enkelte sælger eller rådgiver bliver aldrig professionel hvis ikke det opsøgende salg bliver implementeret i en ramme som både er velovervejet og en naturlig del af dagligdagen på jobbet på lige fod med andre daglige arbejdsrutiner i virksomheden.
Opsøgende salg er en proces, hvor nøgleord som:
▪ Strategisk forberedelse,
▪ Vurdering af emneprofil
▪ Behovsafdækning
▪ Indvendiger
vedholdenhed er væsentlige faktorer for succes
VORES SALGSTRÆNING INDEHOLDER FØLGENDE:
▪ Rammesætning og Struktur
▪ Teori og mentaltræning
▪ Behovsafdækning – kunsten at stille spørgsmål så kunden taler
▪ Indvendingsbehandling
▪ Analyse af Købssignaler