SEO
Vi arbejder altid med SEO ud fra den samme tilgang. Den tilgang har vi gjort tydeligt i vores SEO-strategihjul, som viser de forskellige områder der berøres i en optimal proces. Hvis du ikke er den store læsehest, så gå ind på https://lemonmarketing.dk/ og tag et kig på vores strategihjul.
Først og fremmest, tracking:
Vi anbefaler altid tracking på din hjemmeside - det er op til kunden om de vælger tracking, men det er vores opfattelse, at det giver et unikt indblik i brugerens adfærd på en hvilken som helst given hjemmeside.
Step 2 er søgeordsanalysen:
Den skaber fundamentet for en vellykket SEO og har stor indflydelse på eventuelle sideløbende initiativer som eksempelvis Google Adwords. Synergien mellem SEO- og Adwords-initiativer kan aflæses direkte på hjemmesidens kvalitetsscore og det kan derfor have betydning for, hvad dine klikpriser bliver for dine Google Ads.
Onsite optimering tillægges større betydning:
Onsite optimering er justering af hjemmesiden i teknisk forstand - formålet med denne øvelse er, at tilpasse siden således, at den bliver så nem at læse som muligt for Googles RankBrain. Det kan både være tekniske tilpasninger såvel som rettelser og tilpasninger i content. Content bliver ofte nedprioriteret, men Google lever af, at være relevant for deres brugere, så jo mere relevant information du kan tilbyde dine besøgende (læs: jo mere content du kan give Google) desto bedre.
Outreach - ræk ud til dine samarbejdspartnere
Denne øvelse er den del af arbejdet med SEO de fleste kender til. Mange af vores kunder var i starten overbeviste om, at SEO primært handlede om denne øvelse, men det er efterhånden gået op for dem, at links ikke nødvendigvis klarer ærterne alene. Outreach har en stor andel i de fleste hjemmesiders ranking på side 1, men en god synergi mellem content og outreach giver et stærkt resultat.
Afrapportering og forbedringspotentialer
Enhver forretningsdrivende vil vide, hvad deres penge går til og derfor arbejder vi jævnlig afrapportering fra de igangsatte initiativer samt forbedringspotentialer. Her vil det ofte blive tydeligt for de fleste, hvis de har sprunget over et led i processen. En mangelfuld søgeordsrapport vil kunne aflæses i Google analytics og modsat vil en rigtig god søgeordsrapport ligeledes kunne mærkes på forretningen og på hjemmesidens ranking.
.... og så forfra igen!!!