Investering/partner søges til skalering af virksomhed i Skandinavien og Polen med flydende beskyttelse

Oprettet: 20. marts 2017 07:30 - Sidst rettet: 20. marts 2017 07:30 - Vist 835 gange

Jeg vil gerne:

Have en investor

Låne penge

Jeg er i følgende branche(r):

  • Bygge og anlæg
  • Handel
  • Industri & Produktion
  • Servicevirksomhed
  • Transport & Logistik

Status

Har omsætning

Jeg skal bruge

500.000 kr.


Jeg skal bruge penge til:

ProPeel Coating

Vandbaseret flydende beskyttelse til alle overflader !

(Der er proof-of-concept - med kunder og omsætning)

Vi er en forholdsvis ung virksomhed som er faldet over et problem i byggebranchen. Manglende eller dårlig beskyttelse af alu- og glasfacader. Vores løsning er en coating som vi får produceret i England, coatingen sprøjtes på den overflade som skal beskyttes som så hærder op til en stærk gummimembran, når beskyttelsen skal af, trækkes den af og efterlader overfladen ren og ubeskadiget. Vi er i dag igang med at præge vores kunder (totalentreprenører som fx. NCC, MT Højgaard, Casa, NRE, NPV osv.) til at gøre brug af vores løsning for så, i sidste ende at blive brugt at vindue- alu-profil producent i produktionen.

Andre forretnings områder:

Antigraffiti-, marine-, off-shore-, minedrift-, produktion-, transport-, forurenings oprydning, reklame, auto- branchen, malergrossit osv.

ProPeel skal opnå anerkendelse som den førende virksomhed i beskyttelse af facader i Skandinavien og de baltiske lande.


- mikkel lindgren, ProPeel Coating

Stage: Der er proof-of-concept - med kunder og omsætning
Located: København, Danmark
Website: http://www.propeel.dk / http://www.resurface.dk

Hvilket problem løser produktet?
dyr og besværlig beskyttelse !

Er produktet klart til at blive lanceret - hvis nej, hvad mangler der?
Produktet er i dag på 6 store byggeprojekter i hele Danmark, igang med at få det til vinduesproducenterne. Test igang hos Teknologisk institut for godkendelse af sug på coating. I tale med DSB om salg til antigraffiti anvendelse på DSB toge og andre overflader. Samtale igang med Danmarks største Pro malergrossist. Flere henvendelser fra udlandet. Muligheder for at gøre vores produkt og anvendelse unik.

Hvad er teamets forudsætninger for at dette bliver en success?
Teamet er ikke stort idet vi kun har været igang i 9 måneder. Startet fra 0 i aug. 2016. To teknikere udfører vores service i hele Danmark, vi leverer restaurering og beskyttelse, Vores dækningsgrad på restaureringen er ca. 80%, så derfor . Planen er at sælge vores produkt til producenter og kun have teknikere til support og uddannelse så det er nemt at skalere til andre brancher og andre lande. Jeg selv har 15 års erfaring som selvstændig og indenfor byggeri, 10 års erfaring indenfor glas håndtering, jeg er pt. Danmarks førende ekspert inden for restaurering af glas. Har basisviden indenfor, Marketing, lean management, Frontend development, web design, app. development, 3D design/animation. Som selvstændig skal jeg kunne alt, min største force er helt klart udvikling. Men min dag kan være mange ting. Ude på et projekt og udfører arbejdet, tale med kunder, løse problemstillinger for dem, lave PR materiale både online og til print. Omprogrammere vores app. med flere features. Skille maskiner af, træne nye teknikere op i tekniker. Lave onboardings manualer/ teknik manualer, lave hjemmeside, lave salg, optimere workflow og automatisering omkring salg, teknisk udførsel, minimering af cost eller tid. Når jeg kommer hjem til mine to piger på 3 og 13 år så er jeg træt men elsker mine børn og kone. Læser filosofi, Lean management, life hack, personlig udvikling, selvbiografier i min fritid, dyrker sport, Yoga og meditation på et dagligt plan.

Hvem er ejerkredsen og hvor meget ejer hver enkel?
Jeg, Mikkel Lindgren 37 år, gift, to børn, Direktør har 100 % ejerandel.

Hvilket beløb søges rejst?
1-2 mio. kr.

Hvor stor en ejerandel tilbydes?
40-45%

Hvad skal pengene gå til?
Til at få skabt et ensartet produkt/service. Ansættelse af marketing/salgs team. Mulighed for ansættelse af ekstern brancheeksperter. Mulighed for videre udvikling af unikke fordele, for at bevarer markedsandelen.

Hvem er de primære konkurrenter?
I dag : Blå folie/plastik 50-65 kr. pr. m2. Wincover: 160 kr. pr. m2. Altiflex: 240 kr. pr. m2. pr. måned

Hvordan ser konkurrencesituationen ud - Er det et blue- eller red ocean marked?
Det er blue ocean i dag, der er ingen som har det samme setup som vi har i dag. Vi er first mover i Danmark. Byggebranchen er outdated i mange forskellige løsninger, et mindre antal tør at innoverer. Vi ønsker at være med i opstarten af denne bølge, for så senere at sprede vores risiko i andre områder.

Hvordan differentierer forretningen sig fra sine konkurrenter?
1. vores knowhow, vi har stor viden indenfor vores område som vi bruger til at rådgive vores kunder. 2. Vi er visionære og fleksible, vi forbedrer løsninger hurtigt, ved konstant at høre på vores kunders problemstilling. 3. Vi brander os ikke med at vi er grønne, vi er grønne ! I vores værdier og løsninger, og går ikke på kompromis med dette. Vi ønsker at sætte en standard indenfor byggeri på bæredygtighed, reducering af spild på materialer og ressourcer, reducerer afstanden mellem de håndværksmæssige processer og toppen af ledelse. Skabe awareness på hvordan data kan hjælpe branchen at forbedre processer. Vi tilbyder service og produkter som ingen andre. Når de begynder at kopier os, er vi slået fast i markedet, vi har videreudviklet produkter/ teknikker for at beholde vores plads. Ved at vi får officielt godkendt sammen med Teknologisk Institut, vores produkt til at have sug på coating, vil vi i branchen også blive kendt som "the go to co." Vi vil sælge direkte til producenterne. Vores coating er bedre end andre producenter idet mange har problemer med at fjerne deres coating fra overfladen. Vores coating er den ældste produceret på markedet, vi har coating til mange forskellige formål. Vi vil gerne udvikle vores eget produkt, gerne benytte vores viden indenfor coating, fx. en aktiv og passiv coating til eksisterende vinduer ( minimering af energiforbrug).

Hvis dette ikke bliver en succes - hvad er så den mest sandsynlige årsag?
Hvis vi ikke finder kapital eller investor, så vil vores plan bare skydes med et år, vi regner med at omsætte for 3,5 -4,5 mio. kr. de næste 12 måneder når vi ser på hvad vi har i pipeline, ca. 50% af forventet arbejde i 2017, var allerede planlagt i de to første måneder. Så vi ender med selv at finansiere vores vision !


Her er lidt om mig/os:

Jeg er 37 år, gift på 4. år og har to børn. Har prøvet meget forskelligt i livet og erhvervsmæssigt. Startede firma igen sidste år 2016, da jeg bedst fungere som selvstændig og udvikler. Målet med virksomheden var at komme ind på bygge markedet med nye løsninger og dette er nået, vi er i dag spredt ud over hele Danmark med vores produkt og vores service. Firmaet startede med glas renovering og udviklede sig til beskyttelse af glas i byggeprocessen. Vi er i dag førende indenfor glas restaurering, selvom vi er forholdsvis nye og et mindre firma. Vi har projekter kørende i hele Danmark. Planen for 2017 er at blive førende indenfor glas beskyttelse.

Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
OK Læs mere