Teknisk fejl/ menneskelig fejl - Enhver Ekøbmands mareridt, hvad mener I? hvor går grænsen? og hvor naive må forbrugerene have lov til at være? Læs hele historien på ekstrabladet.dk
Det er jeg også, Derfor kan man jo også håbe at sagen bliver kørt med det udfald at Bilka får medhold i at de var i deres gode ret til at ophæve handlen.
Uanset hvad er det super svært at vourdere om en online kunde har handlet i god tro, for man har jo reelt ikke mødt personen.
Tud tud tud... Bilka burde sponsore gratis tudekiks til den stakkels kunde. Han får det til at lyde som om, at Bilka har taget røven på ham, og han taber penge på deres fejl...
Er helt enig med Casper, og tænk at det kan blive til en nyhed i en avis :S
Idiot... Som andre siger, går den så går den. Men når ikke den går, så lad være med at gå til ekstrabladet og lad være med at tude som en anden lille dreng der ikke har fået den julegave han ønskede sig. Mikael Lemberg, der er sgu ikke meget mand i dig.
Bilka er selv ansvarlige for priserne og eventuelle trykfejl. Men hvordan kan man sige at man handler i ond tro, man kan jo også købe en mobil til 1 krone, hvorfor så ikke et tv til 49? Pointen er at priser efterhånden er dybt uigennemskuelige, på mange større forbrugervarer, så hvorfor ikke på et tv?
Idéen om at det skulle være i god tro fordi man kan købe mobiler til 1 krone er umiddelbart latterlig. Så vidt jeg er orienteret er det stort set kun hvis du samtidig binder dig til et 6. måneders abonnement at man kan fange en mobil til 1 kr.
Selvfølgelig kan man jo bruge samme taktik hos Bilka, og lave en aftale med Boxer om at give kunden tv'et til 49 kr. mod at kunden binder sig til et 12 måneders Boxer max abonnement med Boxer Canal+ til 5773,- i de 12 måneder, og så tage tabet og få lidt provision fra Boxer og så se om kunder stadig synes det virker interessant, hvilket jeg dog tvivler på de vil.
Jeg tror Bilka taber den sag, da lignende sager er endt til forbrugerens fordel. Jeg har selv købt en Weber grill på nettet, hvor butikken havde glemt et 0 i prisen og jeg modtog varen uden brok overhovedet.
M1 har faktisk solgt mobiler til 2 kr. uden binding i forbindelse med oprettelse af et taletidsprodukt. Ligesom du i en periode fik gratis biografbilletter ved at tilmelde dig M1 Gratis50. Reelt kunne du smide simkortet i skraldespanden, opsige abonnementet med det samme og gå gratis i biografen.
Jeg skrev med vilje "stort set" fordi jeg tænkte at der nok skulle være nogle der kunne finde et eksempel eller to. Men nu skriver du intet om der er noget oprettelsesgebyr eller minimumskrav til indbetaling på dette taletidsprodukt, det samme gælder for dette Gratis50 abonnement. Men faktum er at et fladskærmstv på 40" i fullhd og mpeg4 tuner og hvad der nu ellers er i det omtalte tv aldrig i livet ville blive solgt til 49,- lige meget hvor meget et slag-/køtilbud der er tale om. Havde der stået 499,- ville den måske kunne der måske være tale om et serisæt godt køtilbud, og havde der stået 1999,- havde jeg troet på at det var et rigtigt tilbud. Men 49,- er simpelthen så billigt, at ingen ved sine fulde fem kan tro at der ikke er tale om en fejl.
Hvad så med dem der ikke er ved deres fulde fem :) Problemet er jo, at det er forhandleren der skal bevise at der er handlet i ond tro, så længe lovgivningen er som den er. Jeg er da også overbevist om at der er handlet i ond tro i dette tilfælde, men jeg kan ikke bevise det.
Det koster i øvrigt ikke noget at oprette et Gratis50 abonnement hos M1, men hvis man ikke bruger abonnementet bliver man trukket et mindre beløb hver måned - mener det er 10,- kr. Tilbudet med gratis biografbilletter kører ikke længere, men rigtig mange bestilte abonnementet, modtog biografbilletterne og opsagde efterfølgende abonnementet igen. Samlet pris: 0,- kr.
Hvis Bilka har taget forbehold for prisfejl, tekniske fejl i deres automatiske ordrebekræftelse, så kan kunderne ikke stille noget op. Mener ikke at man kan kræve at få varen til en så billig pris, hvis det er en fejl, må man da bare komme videre.
De kan ikke "Forbeholde" sig ud af tekniske fejl m.m. hvis der sendes en ordrebekræftelse ud så er det en indgåelse af aftalen, og derved hænger Bilka på den. Der er afgjort mange lignende sager hvor forbrugeren vandt. Der er alene tale om at forbrugeren skal være i ond tro, og at BIlka skal kunne bevise det.
Hvis du har udsendt ordrebekræftelsen og efterfølgende nægter at sende noget til din kunde. Så er det dig der videre skal bevise at kunden har handlet i ond tro.
Det er Bilka der har bevisbyrden for at kunden har handlet i ond tro. Det er også Bilka der har valgt at udsende en automatisk ordrebekræftelse, MEN en ordrebekræftelse er faktisk et tilsagn om udbydelse af en vare eller tjenesteydelse på de i ordrebekræftelsen angivne vilkår.
Der er i Danmark ikke tradition for egentlige erstatninger, men hvis der kommer mange flere sager af denne slags sager så vil det blive ændret. I USA ville det formenligt have kostet Bilka et tocifret millionbeløb i erstatning til den nu "trumatiserede" kunde.
Var jeg chef i Bilka havde jeg fyret cheferne, Ikke for trykfejlen, - men for håndteringen. Det ville netto have kostet mindre en 1.000 kr. pr. apparat - og dem kunne man såmænd have fået fra leverandøren mod en bedre eksponering i Bilkaavisen. Så deeet.
Som webshopejer skal man gøre sig det klart, at der er fordele og ulemper ved alt. Også automatisering.
Tror Bilka vinder den her sag i og med det det vil gå ind under at kunden har handlet i ond tro. Jeg har aldrig set et tilbud til lignende pris hvor man har kunne købe et tv til 49 kr uden der har været tilknyttet et abonnement til i det mindste. Er der nogen af jer der har set det?
Tv'et er også i den bedre ende hvis vi kigger i forhold til dets specifikationer kontra hvad man kan få billigere med et Dantax, Denver eller andet billigere tv på markedet. Derfor syntes jeg ikke det er realistisk at tro man kan få dette Sony tv for så billig en pris. Prisen ligger trods alt på 3999 kr.
Når i siger man kan købe en mobil til 1 kr. er det enten fordi det er en low-end mobil(499 kr eller derunder) eller fordi der tilkøbes et abonnement til. Når jeg har set Netto, Aldi, Bilka lave gode tilbud på mobiler til 1 kr. eller 100 kr. har det været med low-end mobiler altså telefoner som ikke kan så meget og derfor virker det mere realistisk at de så sælges til kun 1 kr.
NU kunne det jo være spændende at kunne se hvordan denne prisfejl har været sendt rundt på facebook. Alle modtagere der gør brug af den slags information kunne måske anklages for bedrageri ??
Der er tale om en helt klar trykfejl fra Bilkas side af. Det er da decideret umoralsk bare at prøve at bruge det til egen vinding - det har aldrig været meningen at den fladskærm skulle koste 49,-
Forstår bare ikke den salgs mentalitet: kræve kræve kræve kræve........der er tale om et rigtigt "first world problem" - ikke overraskende at han opstiller for S.
Casper Schneidereit
Jeg er overbevist om de fleste handlede i ond tro.
Martin René Mortensen
Det er jeg også, Derfor kan man jo også håbe at sagen bliver kørt med det udfald at Bilka får medhold i at de var i deres gode ret til at ophæve handlen.
Uanset hvad er det super svært at vourdere om en online kunde har handlet i god tro, for man har jo reelt ikke mødt personen.
Henrik Frydenborg Hansen
Selvfølgelig har Bilka ret til at tilbageføre handelen, det er ikke iorden at man kan købe en fladskærm til 49 kr. på grund af en teknisk fejl.
Fashion-Seller
Tud tud tud... Bilka burde sponsore gratis tudekiks til den stakkels kunde. Han får det til at lyde som om, at Bilka har taget røven på ham, og han taber penge på deres fejl...
Er helt enig med Casper, og tænk at det kan blive til en nyhed i en avis :S
Netmille
Helt klart, går den så går den.
Men han havde vel ikke regnet med at det var den rigtige pris der stod.
Come on tør øjnene og se dig selv i øjnene.
hr. jensen
Idiot... Som andre siger, går den så går den. Men når ikke den går, så lad være med at gå til ekstrabladet og lad være med at tude som en anden lille dreng der ikke har fået den julegave han ønskede sig. Mikael Lemberg, der er sgu ikke meget mand i dig.
B. Hvarregaard
Johnny Rosenkjær
Idéen om at det skulle være i god tro fordi man kan købe mobiler til 1 krone er umiddelbart latterlig. Så vidt jeg er orienteret er det stort set kun hvis du samtidig binder dig til et 6. måneders abonnement at man kan fange en mobil til 1 kr.
Selvfølgelig kan man jo bruge samme taktik hos Bilka, og lave en aftale med Boxer om at give kunden tv'et til 49 kr. mod at kunden binder sig til et 12 måneders Boxer max abonnement med Boxer Canal+ til 5773,- i de 12 måneder, og så tage tabet og få lidt provision fra Boxer og så se om kunder stadig synes det virker interessant, hvilket jeg dog tvivler på de vil.
sponsorplay
Jeg tror Bilka taber den sag, da lignende sager er endt til forbrugerens fordel. Jeg har selv købt en Weber grill på nettet, hvor butikken havde glemt et 0 i prisen og jeg modtog varen uden brok overhovedet.
sponsorplay
@Johnny
M1 har faktisk solgt mobiler til 2 kr. uden binding i forbindelse med oprettelse af et taletidsprodukt. Ligesom du i en periode fik gratis biografbilletter ved at tilmelde dig M1 Gratis50. Reelt kunne du smide simkortet i skraldespanden, opsige abonnementet med det samme og gå gratis i biografen.
Johnny Rosenkjær
@Nicolaj
Jeg skrev med vilje "stort set" fordi jeg tænkte at der nok skulle være nogle der kunne finde et eksempel eller to. Men nu skriver du intet om der er noget oprettelsesgebyr eller minimumskrav til indbetaling på dette taletidsprodukt, det samme gælder for dette Gratis50 abonnement. Men faktum er at et fladskærmstv på 40" i fullhd og mpeg4 tuner og hvad der nu ellers er i det omtalte tv aldrig i livet ville blive solgt til 49,- lige meget hvor meget et slag-/køtilbud der er tale om. Havde der stået 499,- ville den måske kunne der måske være tale om et serisæt godt køtilbud, og havde der stået 1999,- havde jeg troet på at det var et rigtigt tilbud. Men 49,- er simpelthen så billigt, at ingen ved sine fulde fem kan tro at der ikke er tale om en fejl.
sponsorplay
Hvad så med dem der ikke er ved deres fulde fem :) Problemet er jo, at det er forhandleren der skal bevise at der er handlet i ond tro, så længe lovgivningen er som den er. Jeg er da også overbevist om at der er handlet i ond tro i dette tilfælde, men jeg kan ikke bevise det.
Det koster i øvrigt ikke noget at oprette et Gratis50 abonnement hos M1, men hvis man ikke bruger abonnementet bliver man trukket et mindre beløb hver måned - mener det er 10,- kr. Tilbudet med gratis biografbilletter kører ikke længere, men rigtig mange bestilte abonnementet, modtog biografbilletterne og opsagde efterfølgende abonnementet igen. Samlet pris: 0,- kr.
Netmille
Hvis Bilka har taget forbehold for prisfejl, tekniske fejl i deres automatiske ordrebekræftelse, så kan kunderne ikke stille noget op. Mener ikke at man kan kræve at få varen til en så billig pris, hvis det er en fejl, må man da bare komme videre.
..
@ Camilla
Det er direkte forkert det du skriver.
De kan ikke "Forbeholde" sig ud af tekniske fejl m.m. hvis der sendes en ordrebekræftelse ud så er det en indgåelse af aftalen, og derved hænger Bilka på den. Der er afgjort mange lignende sager hvor forbrugeren vandt. Der er alene tale om at forbrugeren skal være i ond tro, og at BIlka skal kunne bevise det.
Netmille
@ anonym
Det er bare hvad jeg har fået at vide fra e-handelsfonden.
Men det kan da godt være de tager fejl...
..
Hvis du har udsendt ordrebekræftelsen og efterfølgende nægter at sende noget til din kunde. Så er det dig der videre skal bevise at kunden har handlet i ond tro.
Michael
Det er Bilka der har bevisbyrden for at kunden har handlet i ond tro. Det er også Bilka der har valgt at udsende en automatisk ordrebekræftelse, MEN en ordrebekræftelse er faktisk et tilsagn om udbydelse af en vare eller tjenesteydelse på de i ordrebekræftelsen angivne vilkår.
Der er i Danmark ikke tradition for egentlige erstatninger, men hvis der kommer mange flere sager af denne slags sager så vil det blive ændret. I USA ville det formenligt have kostet Bilka et tocifret millionbeløb i erstatning til den nu "trumatiserede" kunde.
Var jeg chef i Bilka havde jeg fyret cheferne, Ikke for trykfejlen, - men for håndteringen. Det ville netto have kostet mindre en 1.000 kr. pr. apparat - og dem kunne man såmænd have fået fra leverandøren mod en bedre eksponering i Bilkaavisen. Så deeet.
Som webshopejer skal man gøre sig det klart, at der er fordele og ulemper ved alt. Også automatisering.
Længere er den sådan set ikke.
Kasper V
Tror Bilka vinder den her sag i og med det det vil gå ind under at kunden har handlet i ond tro. Jeg har aldrig set et tilbud til lignende pris hvor man har kunne købe et tv til 49 kr uden der har været tilknyttet et abonnement til i det mindste. Er der nogen af jer der har set det?
Tv'et er også i den bedre ende hvis vi kigger i forhold til dets specifikationer kontra hvad man kan få billigere med et Dantax, Denver eller andet billigere tv på markedet. Derfor syntes jeg ikke det er realistisk at tro man kan få dette Sony tv for så billig en pris. Prisen ligger trods alt på 3999 kr.
Når i siger man kan købe en mobil til 1 kr. er det enten fordi det er en low-end mobil(499 kr eller derunder) eller fordi der tilkøbes et abonnement til. Når jeg har set Netto, Aldi, Bilka lave gode tilbud på mobiler til 1 kr. eller 100 kr. har det været med low-end mobiler altså telefoner som ikke kan så meget og derfor virker det mere realistisk at de så sælges til kun 1 kr.
Bo S. Sørensen
Jeg må nok hellere i fremtiden se efter tilbudsvarer ... :-)
André Loft
NU kunne det jo være spændende at kunne se hvordan denne prisfejl har været sendt rundt på facebook. Alle modtagere der gør brug af den slags information kunne måske anklages for bedrageri ??
Mads
Hvis folk handlede i ond tro havde de jo nok købt mere end et eksemplar.
Mads
Det er Mikael Lemberg, tidligere S-byrådskandidat i Hillerød. Han forsømmer ingen mulighed for at komme i medierne, og derfor nu også denne gang.
Jacob Rohde
Der er tale om en helt klar trykfejl fra Bilkas side af. Det er da decideret umoralsk bare at prøve at bruge det til egen vinding - det har aldrig været meningen at den fladskærm skulle koste 49,-
Forstår bare ikke den salgs mentalitet: kræve kræve kræve kræve........der er tale om et rigtigt "first world problem" - ikke overraskende at han opstiller for S.