Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med absolutte kontra relative URL'er ligger ikke så meget i søgemaskinernes måde at fortolke dem på - men i de fejl der mere eller mindre let kan opstå med de to metoder, og som en følge deraf kan give problemer i søgemaskinerne.

Når relative links bruges bliver koden mindre. Det er godt. Men der opstår ofte også en øget risiko for, at der skrives forkerte URL'er når f.eks. sider flyttes rundt og links så pludselig ikke er relative i forhold til den nye placering.

Når absolutte links bruges bliver koden noget længere. Det er mindre godt. Typisk opstår der så lidt mindre problemer med fejl links når f.eks. sider flyttes. Til gengæld er det lidt mere bøvlet hvis der skiftes domæne - og der opstår lettere fejl.

Jeg har ikke i mine mange år i branchen kunne konstatere nogle direkte forskelle i hverken indeksering eller ranking alene på grund af forskellen mellem absolutte og relative links. Og jeg har heller aldrig mødt nogen der med bare den mindste troværdighed påstår det.

Så alt i alt handler det op at sikre, at den metode man nu engang vælger bliver støttet op at systemer, der kan sikre at de værste fejl undgås - så f.eks. flytning af sider eller til nyt domæne bliver overskueligt og fejlfrit.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 22:30

Mikkel deMib Svendsen:
Når absolutte links bruges bliver koden noget længere. Det er mindre godt. Typisk opstår der så lidt mindre problemer med fejl links når f.eks. sider flyttes. Til gengæld er det lidt mere bøvlet hvis der skiftes domæne - og der opstår lettere fejl.

Hvis man vil bruge absolutte urls kan man undgå mange problemer ved at brugé HTTP_HOST (en .asp funktion) til at hente domænenavnet og lægge det som en konstant.

Ellers bliver det meget besværligt at arbejde med når man skal programmere fordi man ryger online hver gang man klikker på et link.

Så vidt jeg husker gav det faktisk fremgang da je skiftede fra relative til til absolutte urls. Me det kan også have været så meget andet....

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:22

mr.guffe:
Hvis man vil bruge absolutte urls kan man undgå mange problemer ved at brugé HTTP_HOST (en .asp funktion) til at hente domænenavnet og lægge det som en konstant.

Det er klart der er metoder til at administrere dette, Jeg vil tro at det gælder de fleste server-site sprog. og jeg er ikke ked af at skulle bokse med hverken relative url'er eller absolutte url'er

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:41

kenhvm:
Færre bytes = hurtigere sites! Omend marginalt.

Nu får jeg lige kigget efter og i virkeligheden er det ikke marginalt, på denne side er der op mod 150-200 interne links, og http://www.amino.dk/enstipå18karaktere/ vil rent faktisk give et overhead på 30-40% på "html-filen" hvis man bruger absolutte stier.

Det er væsentligt mere end marginalt!

Mvh Ken

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)