Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig, der ikke fatter en brik af det, hvornår bruger man så typisk det ene fremfor det andet - hvorfor skelner man? Smile

Og med udgang i ovenstående eksempler, hvad ville man så kalde den her url: http://www.groenne-havenisser.dk...?

Det er som oftest en overvejelse, man har, hvis man bygger et website fra bunden af. Og blandt hjemmesidebyggere er det vist lidt en vane/religionsting, omend jeg synes at have observeret, at absolutte url'er lader til at have vundet slaget i den forstand, at de bliver brugt mest for tiden.

Den url du har skrevet, er en absolut url, fordi du angiver hele stien. Og det er forskellen på absolut og relativ. Absolut angiver lige præcis den fulde sti til siden, mens relativ kun angiver den del, der er nødvendig i forhold til, hvor man befinder sig.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:47

Frank Hellerup Madsen:

TT Tekstforfatter:

For mig, der ikke fatter en brik af det, hvornår bruger man så typisk det ene fremfor det andet - hvorfor skelner man? Smile

Og med udgang i ovenstående eksempler, hvad ville man så kalde den her url: http://www.groenne-havenisser.dk...?

Det er som oftest en overvejelse, man har, hvis man bygger et website fra bunden af. Og blandt hjemmesidebyggere er det vist lidt en vane/religionsting, omend jeg synes at have observeret, at absolutte url'er lader til at have vundet slaget i den forstand, at de bliver brugt mest for tiden.

Den url du har skrevet, er en absolut url, fordi du angiver hele stien. Og det er forskellen på absolut og relativ. Absolut angiver lige præcis den fulde sti til siden, mens relativ kun angiver den del, der er nødvendig i forhold til, hvor man befinder sig.

Ok, tak, regnede egentlig også med, at min url var en absolut url. Jeg undrede mig bare over den absolutte url, du skrev (http://www.havenisser.dk/groenne-havenisser.html), da jeg ikke lige kan gennemskue hvorfor, du både skriver havenisser.dk og groenne-havenisser.html i stedet for bare groenne-havenisser.dk? Det gjorde mig lige lidt nysgerrig. Smile

Når man bygger et website op fra bunden, vil det så sige, at man ikke benytter en template som eksempelvis Wordpress?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:52

Frank Hellerup Madsen:
Om ikke andet, så fordi du får links tilbage til dit eget site, når noget bliver scrapet råt.

Godt argument Wink

Tak!

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 20:58

følger lige med, for det er godt nok spændende hvis der er en forskel.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 21:01

Giver det så noget rent SEO mæssigt hvis jeg befinder mig på forsiden og linker til forsiden ?

Eller er det bare dumt ?

Mikkel

Tilmeldt 26. Oct 06
Skrevet kl. 21:03

Thomas Rosenstand:
Ja - min mavefornemmelse efter godt 11 års øvelse siger: Absolutte stier. Men det ER en mavefornemmelse.

Nu vil jeg ikke puste til diskutionen efter Hellerups gode argument, men jeg havde regnet med at nogen havde en mave fornemmelse for det omvendte.

Ved at bruge relative url'er signalere man overfor søgemaskinen at indholdet man linker til ligger relativt i forhold til indholdet man linker fra og at der derfor er en sammenhæng. Jeg ville tro at dette ville gøre linket mere "troværdigt" overfor søgemaskien i forhold til relevans.

Er det noget vås?

TT Tekstforfatter:
Når man bygger et website op fra bunden, vil det så sige, at man ikke benytter en template som eksempelvis Wordpress?

Ja - det kan du sådan set godt sige!

Mvh Ken

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:09

kenhvm:

Ved at bruge relative url'er signalere man overfor søgemaskinen at indholdet man linker til ligger relativt i forhold til indholdet man linker fra og at der derfor er en sammenhæng. Jeg ville tro at dette ville gøre linket mere "troværdigt" overfor søgemaskien i forhold til relevans.

Er det noget vås?

Næ - det er ikke vås såmænd. Men tjek lige denne artikel, der argumenterer rigtigt godt for min mavefornemmelse: http://www.searchenginejournal.com/seo-internal-interlinking-relative-vs-absolute-urls/7000/

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:15

"make it easy to move from one domain to another one"

Kunne dette ikke også være et argument for absolut? Altså at google ikke ønsker at du bare skal kunne skifte fra domæne til domæne til domæne?

Tilmeldt 26. Oct 06
Skrevet kl. 21:53
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:58

kenhvm:

Thomas Rosenstand:
Men tjek lige denne artikel, der argumenterer rigtigt godt for min mavefornemmelse: http://www.searchenginejournal.com/seo-internal-interlinking-relative-vs-absolute-urls/7000/

Fint link, men den første kommentar synes jeg har et godt argument, Færre bytes = hurtigere sites! Omend marginalt. Jeg synes jeg har hørt noget om at google vil til at kigge på dette, hvis de ikke allerede gør det.

Mvh Ken.

Jo - Google tager loadtid med som en YDERST lille parameter blandt over 200 andre. Uden at have reelle resultater vælger jeg at tage udgangspunkt i min mavefornemmelse. Men det kunne da være fedt, hvis nogen sidder med reelle testresultater?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)