Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS er sindssyge

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 29-11-2006 15:20:06
Forfatter: Lasse Rungholm
ewire har aldrig virket uden at man blev oprettet som bruger, når man betaler første gang. Det er hele det juridiske grundlag for, at vi kan gå ind og fungere som mellemled. Det har provokeret PBS mange gange, at det er så nemt at tilmelde sig, indbetale og for ewire at (videre)udbetale til en betalingsmodtager/butik, men de kan ikke gøre noget ved det...

Held og lykke til alle, der gider tage besværet med PBS. Vi er ved at forberede en retssag sammen med flere andre betalingsmodtagere, da vi ikke længere vil finde os i monopolets behandling af os som betalingsmodtager, og da jeg mener, at Dankort-systemet ikke overholder lov om visse betalingsmidler. At sige Dankortet er sikkert fordi man som kortholder kan gøre indsigelse, er det samme som at sige, at det er sikkert at stå på ski, fordi man kan komme på skadestuen, hvis det går galt.


Nogle der vil være med i søgsmålet???


Lasse













Hvad er det præcis I vil gå efter? Er der egentlig åbnet for at man kan lave søgsmål i grupper?

Denne gang har PBS trukket et ret stort beløb (over 10K) der dækker over transaktioner helt tilbage til April 2006, de nægter at udlevere noget brugbart information andet end nogle numre der siger os intet - det betyder nu at vi skal til at politianmelde vedkommende og spilde samfundets tid og penge på den slags pjat. Jeg begriber ikke hvordan PBS kan have lov til bare at stikke snablen ned i ens konti, suge hvad de vil uden nogen form for beviser eller uden i øvrigt at orientere firma''et forlods.

*suk* og undskyld, jeg skulle lige lukke noget galde ud
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 29-11-2006 09:10:42 Forfatter: Mikael DIBS A/S Hej Alle

Det er rigtigt at PBS har monopolDankort betalinger. Meeeeen det er jo også dem der har udviklet produktet...  Med hensyn til de Internationale betalingskort (VISA & MasterCard) så er der mange indløsere rundt om i Europa.

Pris indløsning PBS
Indløsnings af udenlandske udstedte Internationale betalingskort er 5,75% af transaktionsbeløbet (dog minimum kr. 1,95)
Afregning efter 28 Bankdage (36 Kalenderdage)
Mulighed for ugentlig afregning med betaling af 1% ekstra.

Ca. pris hos andre indløsere
2,70% af transaktionsbeløbet
Ugentlig afregning

)

Mikael


 

Hej Mikael,

 

Så må vi da vist hellere have genforhandlet den aftale vi har med jer. Vi betaler da noget mere end 2,70% af transaktionsbeløbet, for vores alternative indløser!!!

 

Nils T.

Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige været ude for det samme. En bruger i USA har købt vores engelskundervisningsprogram, betalt med VISA, 2 måneder senere får jeg en regning fra PBS.... gebyr 250 kr + mistet salg 90 USD.

 

Jeg ringer til PBS og de forklare mig at ham der har købt har meldt sit kort stjålet. ??? Jeg påpeger overfor mrs. PBS at jeg kan se at køberen har været inde i vores program ved at bruge et brugernavn og password som vi har sendt til hans mail. DVS. at ikke nok med at hans kreditkort er stjålet, men den samme tyv har også adgang til hans email???

 

PBS svar: Det sker jo tit at tyven er i kundens egen familie og derfor også har adgang til familiens email!

 

Men det er vel forhelvede ikke mit problem at tossen lader sine kredit kort ligge fremme og samtidigt ikke kan kontrollere hvem som kommer ind sin mail.......

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
PBS svar: Det sker jo tit at tyven er i kundens egen familie og derfor også har adgang til familiens email!


Jeg gad godt vide hvad for data de basere det udsagn på... lol

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin!

Jeg er godt nok sent for debatten. Jeg synes at det er en god ide at tage den med op hos KONTANT. Jeg leder efter en betalingsløsning til min kommende website og er dybt frustreret at vi ikke kan gøre noget ved det. Har du så skiftet til DIBS?

Tak.
Fidela Lee


Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin og andre Amino''er

 

Hvis det er en trøst, har jeg en historie som sætter PBS og bankverdenen i et endnu dårligere lys, og som principielt er en bombe under al e-handel.

 

For 2-3 år siden havde vi en sag, hvor en kunde bestilte varer for ca kr. 5000,- og betalte med Dankort.

 

Kunden fik varerne, vi fik pengene; alle var glade. Men kun til den dag hvor vi fik et brev fra PBS, om at kundens bank havde anmodet om at pengene blev tilbageført, idet kunden havde misbrugt (læs: overtrukket) sit Dankort i en urimelig grad.

 

Dette brev fik vi nogle måneder efter at handlen var afsluttet, og var ganske fortørnede. Så vidt jeg husker skulle vi tilbagebetale hele beløbet minus kr 1000,-

 

Jeg ringede MANGE gange til PBS, vores bank, kundens bank og kunden; men lige meget hjalp det. Uanset hvor mange gange jeg forsøgte at overbevise folk om, at sagen da måtte være en sag mellem kunden og hans bank, så fik jeg at vide at der et eller andet sted i loven om betalingskort var en passus der sagde at banken kunne kræve beløb tilbage fra en butik, hvis bankens kunde havde misbrugt Dankortet!!!!

 

Den dag idag forstår jeg stadig ikke at det kan være e-købmandens hovedpine at en bank har udleveret et Dankort til en der ikke kan styre sit forbrug. For mig at se sender banken risikoen videre til e-købmanden.

 

Hele miseren endte med en retssag, hvor vi fik kunden dømt, og han indgik en afdragsordning med os.

 

Føj hvor sådan en sag stinker. Heldigvis er det den eneste sag af den art, vi har oplevet, så "bomben under e-handlen" er måske ikke så stor; men gal det var jeg fandme! (jeg kan mærke at mit blodtryk stiger, blot ved at genfortælle historien).

Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ganske ret i, at det er fuldstændig sindssygt, men det er korrekt, at reglen er sådan. Det er dog ikke loven men PBS''s indløsningsaftale, der fastlægger, at PBS KUN dækker de første 1.000 kr, hvis der ikke er dækning på kundens konto. Dette er altså i modsætning til svindel, hvor der overhovedet ikke er andet at gøre end at banke hovedet ned i bordet, når PBS har betjent sig ved selvbetjeningsbuffetten. Heller ikke hvis du deler beløbet over 5 x 1000 kr er du dækket ind. Det kaldes serietræk, og det er også undtaget i indløsningsaftalerne.

 

Længe leve monopolet...

 

Lasse Rungholm

ewire

 

 

 

 

 

 

 

 

Dato: 05-12-2006 23:12:28 Forfatter: Jysk Datasalg

Hej Martin og andre Amino''er


Hvis det er en trøst, har jeg en historie som sætter PBS og bankverdenen i et endnu dårligere lys, og som principielt er en bombe under al e-handel.


For 2-3 år siden havde vi en sag, hvor en kunde bestilte varer for ca kr. 5000,- og betalte med Dankort.


Kunden fik varerne, vi fik pengene; alle var glade. Men kun til den dag hvor vi fik et brev fra PBS, om at kundens bank havde anmodet om at pengene blev tilbageført, idet kunden havde misbrugt (læs: overtrukket) sit Dankort i en urimelig grad.


Dette brev fik vi nogle måneder efter at handlen var afsluttet, og var ganske fortørnede. Så vidt jeg husker skulle vi tilbagebetale hele beløbet minus kr 1000,-


Jeg ringede MANGE gange til PBS, vores bank, kundens bank og kunden; men lige meget hjalp det. Uanset hvor mange gange jeg forsøgte at overbevise folk om, at sagen da måtte være en sag mellem kunden og hans bank, så fik jeg at vide at der et eller andet sted i loven om betalingskort var en passus der sagde at banken kunne kræve beløb tilbage fra en butik, hvis bankens kunde havde misbrugt Dankortet!!!!


Den dag idag forstår jeg stadig ikke at det kan være e-købmandens hovedpine at en bank har udleveret et Dankort til en der ikke kan styre sit forbrug. For mig at se sender banken risikoen videre til e-købmanden.


Hele miseren endte med en retssag, hvor vi fik kunden dømt, og han indgik en afdragsordning med os.


Føj hvor sådan en sag stinker. Heldigvis er det den eneste sag af den art, vi har oplevet, så ''bomben under e-handlen'' er måske ikke så stor; men gal det var jeg fandme! (jeg kan mærke at mit blodtryk stiger, blot ved at genfortælle historien).


Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse

 

Tak for dine kommentarer.

 

Jeg har bare stadig ikke fattet, hvordan det kan blive købmandens problem, at en bank har udleveret et Dankort til en kunde, som herefter misbruger det. Det er jo købmanden der mister sine varer, og købmanden har ikke en kinamands chance for at vurdere om en kunde er en god eller dårlig kunde.

 

At få et Dankort må til enhver tid være en tillidssag mellem bank og kunde, og dermed må banken vurdere "risikoen" (og påtage sig den) ved at udlevere et kort til en given kunde.

 

Den måde det virker på idag, betyder principielt at banken kan udlevere Dankort til alle og enhver, for bankens risiko er begrænset. Vi står som købmænd med den største risiko. Vi mister penge, skal betale gebyrer og tilmed mister vi de varer vi har udleveret til kunden.

 

Man kan selvfølgelig indvende mod mit indlæg, at vi bare kan kræve betaling på anden vis end Dankort, når beløbet er over fx. kr. 3000,-; men hvor vil det bringe e-handlen hen? I hvertfald ikke fremad.

 

Jeg havde iøvrigt også kontakt med folkene bag e-handelsmærket. De havde ikke mange kloge ord, at skulle have sagt i den sag; jeg synes jo ellers de burde gå forrest i sådan en sag. Deres kommentar var, at de jo dybest set tjente forbrugernes interesse, ikke e-købmandens! Personligt kunne den pågældende jurist dog godt se problemstillingen (men det blev jeg jo ikke rigere af).

 

Nå men hvorom alting er så er kampen mod monopolerne ikke slut endnu.

 

 

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-12-2006 23:12:28 Forfatter: Jysk Datasalg
Hej Martin og andre Amino''er


Hvis det er en trøst, har jeg en historie som sætter PBS og bankverdenen i et endnu dårligere lys, og som principielt er en bombe under al e-handel.


For 2-3 år siden havde vi en sag, hvor en kunde bestilte varer for ca kr. 5000,- og betalte med Dankort.


Kunden fik varerne, vi fik pengene; alle var glade. Men kun til den dag hvor vi fik et brev fra PBS, om at kundens bank havde anmodet om at pengene blev tilbageført, idet kunden havde misbrugt (læs: overtrukket) sit Dankort i en urimelig grad.


Dette brev fik vi nogle måneder efter at handlen var afsluttet, og var ganske fortørnede. Så vidt jeg husker skulle vi tilbagebetale hele beløbet minus kr 1000,-


Jeg ringede MANGE gange til PBS, vores bank, kundens bank og kunden; men lige meget hjalp det. Uanset hvor mange gange jeg forsøgte at overbevise folk om, at sagen da måtte være en sag mellem kunden og hans bank, så fik jeg at vide at der et eller andet sted i loven om betalingskort var en passus der sagde at banken kunne kræve beløb tilbage fra en butik, hvis bankens kunde havde misbrugt Dankortet!!!!


Den dag idag forstår jeg stadig ikke at det kan være e-købmandens hovedpine at en bank har udleveret et Dankort til en der ikke kan styre sit forbrug. For mig at se sender banken risikoen videre til e-købmanden.


Hele miseren endte med en retssag, hvor vi fik kunden dømt, og han indgik en afdragsordning med os.


Føj hvor sådan en sag stinker. Heldigvis er det den eneste sag af den art, vi har oplevet, så ''bomben under e-handlen'' er måske ikke så stor; men gal det var jeg fandme! (jeg kan mærke at mit blodtryk stiger, blot ved at genfortælle historien).


 

Ala DEN historie har vi ca 4-5 gange om året. Og har haft dem i ca 5år nu.  Vi mister ca. 10-15000 år på den konto hver år.      PBS er skurken, men Bankerne som også rask væk giver Dankort ud til unge som lige er blev 18år som måske ikke har en løn/arbejde.  Men hva fanden de mister jo kun 1000kr max og tører den af på os...  Fedt ikk! 

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Føj for den lede ...... siger jeg bare, går med tankerne kraftigt skruet ind på at starte en webshop, men man bliver jo noget skræmt over alt det man kan læse her.

 

 

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)