Den diskussion gider vi ikke tage igen. Folk må ha'' de meninger, de vil, men fakta er, at man med ewire uden behandlingstid og sikkerhedsstillelse kan modtage penge fra brugere med Dankort, Visakort, andre kort, netbank m.v. billigere end med PBS - på få minutter med betalingsknappen og på få timer med den automatisk model med software - uden gateway og altså helt ubestrideligt meget meget billigere totalt set. Det kan ingen bestride. At få folk til at anvende det, når der er et valg mellem Dankort og andre former er svært for os men ligegyldigt for butikken, der jo bare gerne vil modtage folks penge på den nemmeste måde. Men har en butik IKKE Dankort, lever de ganske glimrende med ewire. Det har vi mange glade eksempler på. Og inden nogen som helst tager munden fuld og protesterer, synes jeg, de skulle prøve ewire i den nuværende version som NY BRUGER, der skal betale første gang med ewire et sted. Det ENESTE der er til forskel fra en direkte Dankort betaling er at man skal indtaste navn og e-mail og det endda KUN hvis ikke butikken gør det for brugeren, hvilket også er en mulighed... God weekend. |
Hmmmm, uden at jeg nu skal lyde klog eller smart, så har jeg læst tråden her og jeg syntes der er en MEGET vigtig ting i glemmer.
PBS er en Indløser (i fag sprog kaldet Acquire bank) og har intet at gøre med det snyd der foregård på nettet. Det er en undervurderet risiko af mange butikker world wide at man kan komme til at betale meget dyrt for snyd på nettet som i grund og bund kan gøre meget ved, ved at vælge den rigtige gateway.
Jeg vil ikke lave reklame for mit firma her, og der findes adskillige andre gode virksomheder i udlandet som kan det samme som bl.a. vi kan. Det der er vigtigt og et MUST for en gateway provider er at man som minimum (mod betaling) tilbyder en hel palette ANTI FRAUD TOOLS til ens kunder. Bankerne og også PBS er kun overordnet ansvarlig for at deres kunder(butiks indehaver) opfører sig pænt og ikke får for mange chargebacks. Resten er ene og alene Butiks indehaverens ansvar. Derfor er mange banker i hele Europa og USA også begyndt på at stille krav til gateway providerne, de skal sørge for at have så mange anti fraud systemer på plads som muligt og også tilbyde det til Butiks Indehaverne. Det er kort selskaberne der i sidste ende tjæner pengene og ikke bankerne.
Et lille eksempel kund for Visa og MC:
PBS har en aftale med en Butiks indehaver som bliver udsat for et hav a fraud betalinger(kort misbrug) dette bliver opdaget men først når det havler ind med chargebacks, det der sker nu, er at Butiks indehaveren ryger på Visa/MC''s monitorering og han bliver bedt om at redegøre for situationen, samtidig kommer der strafgebyr fra Visa/MC til banken, banken sender disse videre til Butiks indehaveren. Såfremt problemet ikke kan løses så er worst case at man får sin aftale opsagt / annuleret og man ruger på en TMF/MATCH list og har dermed meget svært ved at få en Indløsnings aftale igen. Det er faktisk umuligt.
Så min pointe er her, sørg for at benytte en gateway der har styr på deres Anti Fraud og det skal altså være på et meget højt niveau. Så kan man mindske risikoen for at få en CB med helt op til 90% .
Med hensyn til Paypal og lignende systemer, så fungerer de veldig godt, dog har man INGEN og ABSOLUT INGEN kontrol over de transaktioner der kommer ind. Man bliver nødsaget til at stole på at E-betalings systemet har styr på det og ellers at den gateway de benytter har styr på det.
Faktum er at fraud er stigende, og det bliver vilder og vilder og dem der laver det bliver mere og mere specialiseret. Lidt ligesom SPAMMER og VIRUSER.
For nogen må ovenstående lyde som sort snak og for andre som om det er en salgs tale, men prøv og google lidt rundt på nettet efter CARD FRAUD så vil I se at jeg har ret.