Det er GROTESK, at et system, der efter lov om visse betalingsmidler, SKAL være sikkert, er så elendigt som kreditkortsystemet på internettet. Når vi går i pressen med det, får vi konstant at vide, at det er et lille problem, og at det er sikkert at betale med kort.
1. Hvis det er et lille problem, så lad PBS betale. Det er fuldstændig uhørt, at vi ikke kan stole på de penge, vi får. Vi mister varen, pengene, transaktionsafgiften og så lige for at gnide salt i såret et
gebyr oveni på 250 kr. Og lige så længe PBS kan sende regningen videre, har det INTET behov for at ændre det.
Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med loven, men de er garanteret i Rotary sammen ,for der sker INTET trods et tab på mange millioner i 2005. Se tal for svindel på PBS siderne.
2. At sige det er sikkert at bruge kort for forbrugere, fordi de altid kan få deres penge tilbage, er det samme som at sige, at det er sikkert at stå på ski, fordi man altid kan komme på skadestuen. Vrøvl. Det er to separate handlinger og løsningen med at gi folk penge tilbage, er nødvendigt, fordi systemet er så hamrende usikkert. Men en ting er sikkert. Hvis vi kunne misbruges på samme måde som et stjålet Dankort, ville vi blive lukket af Forbrugerombudsmanden. Der er forskel på folk. Et eksempel: En mand har ALDRIG handlet på
nettet. Han går på restaurant, betaler med kort, og 7 dage senere mangler han 6.000 kr. på sin bankkonto. Er det sikkert? Nej vel. Det turde være indlysende.
Vi er desvære nødt til at videreføre aben, da vi jo i forhold til PBS er betalingsmodtager, og vi kan ikke tage risikoen for snyd, selvom vi gerne ville. Vi arbejder på at lave 3D secure og andre ændringer og der er i realiteten ikke længere behov for en PBS løsning. I kan nøjes med os!
Og for de der alligevel bøvler med PBS. I skal være velkomne. Vi har ingen behandlingstid...
Lasse Rungholm,
advokat og partner, ewire