Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS er sindssyge

Side 7 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/6/2006 8:40:27 PM Forfatter: Mikkel deMib
> Og har man et ordentligt produkt i en seriøs butik  vil ingen lade være med at købe på grund af betalingsmidlet.
Det er i hvert fald ikke sandt for mange af de virksomheder jeg har arbejdet med. I lande hvor de har manglet en eller flere almindeligt brugte betalingsmetoder har de ALTID øget salget ved at tilføje dem - uanset at alle kunder teknisk set godt kunne have betalt med en af de andre tilgængelige metoder.

Der kan jeg lige tilføje, at vi typisk firdobler vores salg når vi understøtter lokale betalingsmidler.
Det var bl.a. tilfældet i Tyskland hvor vi fik en lokal bankkonto. Før det skulle tyskere enten betale med kreditkort eller overføre penge til en dansk konto.

Dbh Martin
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 22:47

Martin

Kan du ikke fortælle hvad de "normale" kort er i hhv. Norge, Sverige og Finland ? Det kniber mig lidt.....

Mvh/ 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:58
Dato: 3/6/2006 10:47:13 PM Forfatter: Toga

Martin

Kan du ikke fortælle hvad de ''normale'' kort er i hhv. Norge, Sverige og Finland ? Det kniber mig lidt.....
Mvh/

De betaler med Visa, Mastercard og Diners. Men vi har mange betalinger via bankoverførsler. Specielt i Norge er de glade for deres Postgiroting. Men snak med www.dibs.dk om det, de leverer løsninger i de markeder.

Dbh Martin
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 23:09
Man kan jo faktisk ikke sætte ewire op imod dankort/pbs...
Man kan jo kun sammen ligne med paypal eller det google snart kommer med (GBuy) *IMHO*
Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:02

OK - jeg tog måske munden for fuld, men jeg vil stadig fastholde, at langt de fleste udmærket kan klare sig med ewire. Sålænge det er så nemt at tilmelde sig, indbetale og udbetale i een arbejdsgang, er der ingen reel undskyldning for at lade være andet end argumentet om ukendskab til ewire - og det kan I jo være med til at lave om på...

Igen - er der valget mellem Dankort og ewire vælger folk Dankort. Det er vi enige om. Men har du kun ewire, kan du sagtens klare dig alligevel. Folk kan jo bruge deres Dankort på 99% samme facon.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:08
Dato: 3/7/2006 9:01:52 AM Forfatter: Lasse Rungholm

OK - jeg tog måske munden for fuld, men jeg vil stadig fastholde, at langt de fleste udmærket kan klare sig med ewire. Sålænge det er så nemt at tilmelde sig, indbetale og udbetale i een arbejdsgang, er der ingen reel undskyldning for at lade være andet end argumentet om ukendskab til ewire - og det kan I jo være med til at lave om på...

Igen - er der valget mellem Dankort og ewire vælger folk Dankort. Det er vi enige om. Men har du kun ewire, kan du sagtens klare dig alligevel. Folk kan jo bruge deres Dankort på 99% samme facon.

Hej Lasse

Så er vi helt enige. I har et rigtig godt system som mange flere burde bruge og som jeg varmt kan anbefale. Det er super let at sætte op, det er billigt i drift og det konkurrerer med PBS og det er jo rigtig rart.
Så hvis man lige er startet, så kan man fint klare sig med jeres system, så kan man se om ideen holder. Gør den det, så vil jeg anbefale at man supplerer med en PBS løsning til Dankort og kreditkort selvom jeg hader at skrive det, PBS bvadr!
Er man allerede i gang med en PBS løsning, vil jeg anbefale at man supplerer med en eWire konto og tager de muligheder og kroner med.

Dbh Martin
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:37
Hej Martin

Du tippede Berlingske - kom der en artikel ud af det?

Synes virkelig at det er groft af PBS!

Sandra Loretta

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:04
Dato: 13-10-2006 20:37:23 Forfatter: Loretta
Hej Martin

Du tippede Berlingske - kom der en artikel ud af det?

Synes virkelig at det er groft af PBS!

Sandra Loretta

Det kan jeg faktisk ikke huske, men uanset hvad, så er det almindelig praksis i dag, at webbutikkerne skal betale for de fejl brugerne og PBS laver.

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:04
Det er GROTESK, at et system, der efter lov om visse betalingsmidler, SKAL være sikkert, er så elendigt som kreditkortsystemet på internettet. Når vi går i pressen med det, får vi konstant at vide, at det er et lille problem, og at det er sikkert at betale med kort.
1. Hvis det er et lille problem, så lad PBS betale. Det er fuldstændig uhørt, at vi ikke kan stole på de penge, vi får. Vi mister varen, pengene, transaktionsafgiften og så lige for at gnide salt i såret et gebyr oveni på 250 kr. Og lige så længe PBS kan sende regningen videre, har det INTET behov for at ændre det. Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med loven, men de er garanteret i Rotary sammen ,for der sker INTET trods et tab på mange millioner i 2005. Se tal for svindel på  PBS siderne.

2. At sige det er sikkert at bruge kort for forbrugere, fordi de altid kan få deres penge tilbage, er det samme som at sige, at det er sikkert at stå på ski, fordi man altid kan komme på skadestuen. Vrøvl. Det er to separate handlinger og løsningen med at gi folk penge tilbage, er nødvendigt, fordi systemet er så hamrende usikkert.  Men en ting er sikkert. Hvis vi kunne misbruges på samme måde som et stjålet Dankort, ville vi blive lukket af Forbrugerombudsmanden. Der er forskel på folk. Et eksempel: En mand har ALDRIG handlet på nettet. Han går på restaurant, betaler med kort, og 7 dage senere mangler han 6.000 kr. på sin bankkonto. Er det sikkert? Nej vel. Det turde være indlysende.

Vi er desvære nødt til at videreføre aben, da vi jo i forhold til PBS er betalingsmodtager, og vi kan ikke tage risikoen for snyd, selvom vi gerne ville. Vi arbejder på at lave 3D secure og andre ændringer og der er i realiteten ikke længere behov for en PBS løsning. I kan nøjes med os!

Og for de der alligevel bøvler med PBS. I skal være velkomne. Vi har ingen behandlingstid...

Lasse Rungholm, advokat og partner, ewire

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:34
Lasse, jeg er enig i at PBS-systemet langt fra er godt nok, men som du også kan se af debatten her, er det bestemt ikke korrekt, at man kan nøjes med Ewire i dag hvis man vil sælge til alle almindelige forbrugere på Nettet. Den del af dit indlæg er en salgstale, som vi ike rigtigt kan bruge :)
Side 7 ud af 11 (103 indlæg)