|
PBS er sindssyge
Uanset hvor utilfreds man er med PBS - og vi er mange der ikke er glade for deres arrogante metoder - så er det desværre et nødvendigt onde vi må leve med indtil der er nogle der kan ophæve monopolet og vi kan få noget reel konkurrence (og service) på området. Det er muligt der er nogle der kan komme med kommentarer, som rent faktisk driver en webshop - det kommer nok også lidt an på hvad og hvordan man vil sælge. Men DanKort er meget brugt, det er det mest brugte betalingskort i Danmark. |
67% af alle dankort er Visa/Dankort, dvs. kun 33% af disse er rene Dankort, og så kunne man evt. tjekke hvilken gruppe mennesker det er der har rene Dankort. Det kunne meget vel være at disse 33% slet ikke var i ens målgruppe. |
|
|
|
Visa/Dankort: 83,5 % Dankort: 16,5 % |
Så skete det da også for os. Torsdag d. 26/03 modtager vi en ordre på vores webbutik: 1 stk. ASUS R1F - Ny model med T5600 CPU (R1F-K031E) á 13.537,50 - Ialt: DKK 13.537,50 1 stk. 1024 mb --> 2048 mb. ram. (Ram-Upgrade1024mb) á 1.375,00 - Ialt: DKK 1.375,00 Med henvisning fra EdbPriser, intet mærkværdigt i dette, adressen og emailen virker også fornuftig så ingen grund til alarm der. Vi samler maskinen og afsender den d. 27/04, hvor vi også trækker pengene på dankortet. Maskinen bliver afhentet på posthuset tirsdag d. 1/5, men onsdag bliver jeg kontaktet af vores bank med henvisning til at der ikke er dækning på det kort der er brugt og derfor tilbageføres beløbet til kunden. Vi får oplyst at vi skal tage fat i kunden direkte og undersøge nærmere, vi prøver at ringe på det telefon nummer der er oplyst ved bestilling, dog viser det sig at være til underboen i samme etage som ikke kender noget til dette. Mystikken breder sig, og der sker umiddelbart ikke mere før i dag mandag, hvor banken ringer til os igen og fortæller at grunden til at vores betaling er blevet afvist er fordi kunden påstår at hendes kort er blevet misbrugt. Nå men jeg er så ved at være klar over vi kan sige farvel til godt 15.000, som er hvad maskinen koster os i indkøb, men ikke helt uden kamp. Jeg ringer til det posthus som har udleveret pakken, de kan så fortælle at ham der har hentet pakken har haft en fuldmagt med fra vores kunde, dette er formodentlig en forfalskning, men da min gode mor selv arbejder ved postvæsnet nævner hun for mig at de skal have billede-id og notere navnet på personen. Det pågældende posthus oplyser navn og fødeselsdato på personen der har fået pakken, så har vi da lidt at gå efter, ligeledes er i alle posthuse overvågningskamera, og da man har det præcise klokkeslæt for udleveringen kan man sagtens finde billedet af gerningsmanden frem. Med disse oplysninger ringer vi til polititets bedrageriafdeling i den by hvor svindlen er forekommet, de beder os udfylde en andmeldelse som så skal sendes op til dem, uden en sådan kan de ikke foretage sig yderligere. Vi skriver en sådan, hvori vi beskriver hendelsesforløbet m.v. oplyser IP-nummer, samt fortæller omkring muligheden for at få fat i overvågningsbilleder fra posthuset. Så med navn og billede på gerningsmanden så håber jeg dælme at polititet tager vores henvendelse seriøs og får sat idioten bag træmmer! Men når det er sagt så mener jeg jo at vi e-købmænd står alt for dårligt stillet, vi har jo ikke en jordisk chance for at undersøge om et dankort er stjålet, eller om der ikke er dækning på den pågældende konto. Det er slet og ret helt horribelt at vi skal betale så mange penge til PBS, som jo er dem som i sidste ende godkender dankortet, uden at have en bedre dækning end den vi har hvis vores butik bliver "røvet". |