Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 9 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Hvad der undrer er at Politiet er inde i billedet på nuværende tidspunkt, da der såvel hos SKAT som hos kommunerne er tradition for at snakke med "borgerne" inden de vælger at politianmelde.

Tror mere problemet ligger i at politiet også holder øje med trendsale, samt DBA, da de er store hæler centraler.

Eller har fået en anmeldse for ulovligheder, så skal de gå den efter. 

Men har man fakturaer og andet så er der jo ikke noget at frygte.

Og det er sikkert også derigennem at der er kommet en anmeldse, sådan at skat er blevet opmærksom på en.

/Kenneth

Ps ellers synes jeg det er forkastligt at drive virksomhed, når man samtidig får revalidering. Det sætter utrolig mange invaliderede i rigtig dårligt lys.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:55

YE:
Noget jeg har misset der?

4. Fortæl os hvad du har fundet ud af i forhold til punkt 1-3 - nu er vi jo blevet nysgerrige ;)

Og se så at få ringet til kommunen imorgen kl. 8 (eller hvornår de har telefontid fra).... Derefter politiet og så T & S - sæt det som et mål du skal have aftalt møder med kommunen og T & S + have snakket med politiet inden frokost imorgen.....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 17:01

Så længe man er inden for lovens grænser kan jeg på ingen måde se det forkastelige i at drive virksomheds samtidig med at man er på revalidering. Tværtimod burde man da støtte at folk ønsker at drive deres egen virksomhed og derved bidrage til værdierne i samfundet.

Når YE er færdig med sin revalidering kan det endda være at han kan starte sin egen fuldtidsvirksomhed med et par ansatte. Det vil da være super!

På lignende viis burde det også være muligt at få støtte til iværksætteri hvis man er på dagpenge osv.

Anyway - nu er vi på et sidespor. Forstår bare ikke hvorfor det skulle være odiøst.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:02

Virker som du har en plan. Bed om at få et personligt møde med både kommune og SKAT.

Forbered dig godt overfor kommunen og fortæl hvorfor du skal have lov at drive erhverv ved siden af. Det påvirker ikke din skolegang mv.

Det samme med SKAT. Få lavet et regnskab over hvad du købt og ikke mindst hvad du har solgt.  Det nytter ikke noget at du ikke ved præcist hvad du har omsat. Da du ikke er momsregistreret så lav det ud fra den forudsætning. Husk at tage højde for alle de udgifter som du har haft.....

Prøv evt. at lave en regneark, hvor du deler dit salg ud på månedsbasis - mere for at få  en ide om hvornår du "overskred" grænsen på de  50.000 kr. Hvis det lige er sket er problemet ikke stort.

Jeg har hjulpet nogle stykker med trendsales sager i de seneste måneder. Udgangspunktet for disse sager har været en henvendelse fra SKAT direkte om at redegøre for deres salg på TS. Måske der er noget korrespondance der er misset undervejs?

/Henrik

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:08

jeg har gentagne gange forsøgt at ringe den pågældende betjent op dog uden held indtil nu.

Men jeg vil gøre hvad jeg kan for at få fat i ham hurtigst muligt.

Derefter sende min socialrådgiver en mail som hun kan tygge lidt på og ringe mig op når hun har tid.

Så ringer jeg til told og skat og hører hvem jeg skal snakke med og aftaler en tid til et møde i regionen

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 17:12

jeg har ihvt ikke fået noget brev fra dem. Men det bliver rart at få styr på det sådan at jeg ikke får flere grå hår af den grund.

Jeg har et excel sheet med det meste i tror jeg nok, men har ikke det hele - og vil umiddelbart skyde på at jeg nåede grænsen for 2-2½ mdr siden.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:13

YE:
Derefter sende min socialrådgiver en mail som hun kan tygge lidt på og ringe mig op når hun har tid.

Hvorfor ikke bare ringe og sige at du gerne vil have et møde med hende omkring muligheden for at starte egen virksomhed sideløbende med uddannelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Jacob Rohde:

Så længe man er inden for lovens grænser kan jeg på ingen måde se det forkastelige i at drive virksomheds samtidig med at man er på revalidering. Tværtimod burde man da støtte at folk ønsker at drive deres egen virksomhed og derved bidrage til værdierne i samfundet.

Når YE er færdig med sin revalidering kan det endda være at han kan starte sin egen fuldtidsvirksomhed med et par ansatte. Det vil da være super!

Hej Jacob

Vi er enige i at så længe at det er inden for lovens rammer, så er der ikke noget at komme efter.

Når man er på revalidering, så er man der jo netop fordi at det er vurderet at man ikke kan klare et fuldtidsjob, eller at man skal have nogle andre kvalifikationer, der gør at man kan få et fuldtidsjob.

Når man ved siden af sin handlingsplan, belaster sig mere. Som så kan have indflydelse på det handlingsforløb som der er sat op, så vil den person desværre komme videre i revalideringssystemet, og evt ende med en invalide pension som sidste indstands. Dette vel og mærket fordi at man ved siden af en handlingsplan har udført belastende virksomhed. Og derved giver den revalidering desværre et forkert resultat, og de fremskridt som man evt skal opnå udebliver.

Og det gør jo netop at denne revalidering bliver unødigt dyre. Man skal ikke spøge med sit helbred, men man skal så heller ikke lege med de offentlige instandser, for det gør bare at når vi engang har behov for hjælp, så starter det med at vi bliver gjort kriminelle, og for at være ærlig, så har jeg det af lort med det.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 17:41

Kenneth:

Når man er på revalidering, så er man der jo netop fordi at det er vurderet at man ikke kan klare et fuldtidsjob, eller at man skal have nogle andre kvalifikationer, der gør at man kan få et fuldtidsjob.

Jeg er ufaglært, og har 10% invaliditet grundet skulder og arm.  Jeg er ufaglært og kan derved i de fleste tilfælde kun få fysisk arbejde med mange gentagelser - hvilket hverken vil være i min eller statens interesse da det så vil ende med en førtidspension. Og det ønsker ingen forhåbentligt.

Mine kompetancer ligger derfor ikke indenfor fysisk arbejde men indenfor salg og innovativ tænkning. Kan sælge mælk til en ged nærmest. Men de jobs indenfor den branche kræver en uddannelse.

Jeg har bare været for hurtigt på aftrækkeren denne gang og det erkender jeg - nu skal jeg have løst det problem jeg selv har skabt

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:49

Jeg synes også  at det er vigtigst at finde ud af hvorfor politiet er involveret. Det er den sag der skal afsluttes først. Foreligger der en anmeldelse, er det vigtigt at vide hvad anmeldelsen går på.

At ringe rundt til forskellige afdelinger i Kommune og SKAT synes jeg ikke er en god idé.

Det kan ende op med at indtjeningen er under de 12.000 når nu købsmomsen ikke kan fratrækkes (eller man undlader at gøre det), og så har Kommunen ikke noget i klemme. Så kan man undersøge cvr-problematikken kontra revalidering, men da der ikke er en cvr-registrering, er der jo sådan set ikke en sag.

SKAT har visse administrative beføjelser til at sikre deres tilgodehavender, så det synes at være en lidt stram regelføring, at indgive politianmeldelse på baggrund af et registerudtræk fra Trendsales omend SKAT naturligvis har pligt til at mindske tabet ved ikke at lade momsunddragelserne fortsætte.

Er det derfor "blot en skattesag" så har den jo langt mindre konsekvenser end et muligt socialbedrageri der kan sætte en stopper for udbetalingerne af revalideringsydelsen og tilskud til uddannelsen mens Kommunen undersøger omstændighederne, - så ligefrem selv at tiltrække sig opmærksomhed fra den kant, vil nok være et selvmål når man nu ikke ved hvad det handler om.

Man kan rette op på sine fejl, og betale bøder, restskat m.v. - men ligefrem at straffe sig selv unødigt er at gå for langt.

Så først politiet - og så tag den derfra.....

En lille smule tålmodighed, og det løser sig nok....

Side 9 ud af 11 (101 indlæg)