Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket shopsystem ville du vælge i dag

Side 4 ud af 14 (136 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Biz,

Ja vi betaler godt nok for trafik, men set i forhold til det vi får ud af trafikken er det ok :)

Vi bruger selv 12all til at maile ud til ca. 5000 modtagere, om det kan
integreres med en dandomainshop ved jeg ikke, men med en openbixbox er
der ingen problemer.

se mere her :

http://www.activecampaign.com/12all/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13
Dato: 09-12-2006 22:05:44
Forfatter: Lennert Pedersen
Hej Magle,
Dog bruger vi kun ca. 15 GB om måneden og som jeg kender til det så koster Trafik en del for ens hostingfirma.

Nu har jeg været rimelig godt inde i alle aspekter af hosting, da jeg tidligere arbejdede for en af de største udbydere af billige webhoteller. Trafik kostede for dem næsten ingen ting og absolut ikke hvis det var dansk trafik. Har du eventuel overvejet den lette vej?: Hvis det er billederne, der fylder så lig dem over på et andet webhotel, så er det deres (billige) trafik du trækker på.

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:26
50 kr pr. gb virker helt klart som om de voldsomt overcharger jer. Jeg har endnu ikke oplevet et hostingcenter som kræver over 20 kr. pr gb selvom man intet bruger. Og hvis man bare er lidt oppe i trafik er 10 kr pr. gb absolut ikke urealistisk.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:55
Dato: 10-12-2006 14:25:33 Forfatter: Loke Dupont 50 kr pr. gb virker helt klart som om de voldsomt overcharger jer. Jeg har endnu ikke oplevet et hostingcenter som kræver over 20 kr. pr gb selvom man intet bruger. Og hvis man bare er lidt oppe i trafik er 10 kr pr. gb absolut ikke urealistisk.

jeg ved godt det er vildt meget overprice. og da jeg sagde at vi nok lige skulle snakke lidt om prisen, ja så fik jeg dette svar. først er der lige det jeg skrev, det er markeret med >

grundet dette og andre vil vi også få produceret vores helt egen webshop i år 2007, regner med at jeg vil søge kontakt til nogle firmaer her på amino i vejle området i starten af januar. men nu til brevet, og den dårlige begrundelse.

Hej Martin

> Vi har i denne måned indtil videre brugt 17 GB, dette er noget mere

> end de 5 GB som følger med shoppen. 50 Kr. pr. GB eks. moms, er en utrolig høj

> pris, hvis man sammenligner med andre steder. Som i kan aflæse ud af

> vores statistik er vores trafik forbrug ikke ligefrem faldende, den

> stiger faktisk rundt regnet med 2-3 GB pr. måned. Da andre webhoteller

> og webshop udbydere, har en pris, som er en del under jeres, brude i

> også kunne give et afslag, ellers vil vi nok søge efter en anden

> udbyder, da trafikforbruget som sagt er stigende, og bliver en større og større udgift for os.

Jeg kan for så vidt godt se jeres problem, men problemet i vores ende er at trafikprisen ikke kun er et spørgsmål om den fysiske trafik via netværket, men også til en vis grad er et udtryk for den belastning som en given webshop placerer på selve serveren.

I har en meget velbesøgt webshop, og det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg den 6-7 november ikke var i tvivl om at I var til stede på serveren - databaseserveren havde stort set konstant aktive forespørgsler kørende fra brugene "anytime1" i nogen perioder.

I og med at vi ikke lægger begrænsninger på den CPU-belastning (eller andre belastningsformer) som et website placerer på vores systemer er vi nødt til at have en model som sikrer at de brugere som genererer belastningen også er de brugere som er med til at betale for gildet.

Du kan selvfølgelig argumentere at belastningen i alle tilfælde burde være inkluderet i den grundlæggende betaling, men i praksis er dette jo ikke realistisk. Dette kunne kun lade sig gøre hvis vi var parat til i langt højere grad at tvinge velbesøgte websites over på dedikerede servere for at holde den generelle belastning på de delte servere nede - og det er vi ikke, vi mener at den nuværende model er langt bedre.

Vi sørger overordnet for at holde belastningen på vores systemer på et niveau som tillader websites med mange besøg at køre ubesværet, også selvom der forekommer perioder med pludselige spidser i besøgstallet, og hvis det skal kunne lade sig gøre er det nødvendigt at alle er med til at betale driften i det omfang som de selv har gavn af dette princip.

Det var den (meget) lange version. Den korte version: Vi vil selvfølgelig være kede af at se jer flytte, men vi er desværre ikke klar til at give nogen rabat på trafikprisen.

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:54
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:10
Dandomains shops benytter som standard et redirects, som Google ikke synes om. Det gør de flere steder. Først og fremmest fra forsiden, men også via produkternes navne, mm. Derudover er shoppen opbygget i frames, så det er på ingen måde særligt søgemaskinevenligt :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:33
Vedr. bud på email udsendelse. Jeg har brugt campaignmonitor.com i ca. 1½ år og er meget tilfreds med deres service og kvalitet. Virksomheden bag campaignmonitor har for ikke så længe lanceret et nyt produkt kaldet mailbuild.com. Forskellen på de to produkter er at man med mailbuild selv nemt kan skrue et nyhedsbrev sammen - hvor man med campaignmonitor udpeger en URL hvor indholdet til nyhedsbrevet "suges" fra.

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:14
Hmmmmm  øv nu havde jeg ellers næsten lige blevet enig med mig selv om en DanDomain shop løsning.

Men hvis det er helt af H til med google og at den kører i frames, så springer jeg nok fra alligevel.

Synes ellers at administrationen af deres løsning er nem og overskuelig.

Andre der har erfaringer med DanDomain''s løsning?

Det er da muligt at fjerne den "REDIRECT" direkte fra admin modulet.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:30
DanDomains shop er skide god ren administrationsmæssigt. Men når det kommer til søgemaskiner, så er den ikke en disse værd. Jeg har idag fået bekræftet 5 shops mere der er smidt ud af Google på grund af deres redirect. Når dette så er fjernet - for det kan det naturligvis - så er sitet bygget i frames, hvilket er skidt for brugere, men også skidt af hensyn til søgemaskiner. De fleste frame-sider havner i Supplemental Indeks, og ranker generelt bare dårligt. Så hvis du har en shop og du ikke vil have kunder fra organisk søgetrafik, så er den da go'' nok

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:56
SUK ;) Havde nu ellers lige stormet en MASSE shops igennem og troede den faldt på DanDomain''s

Jeg må fortsætte min søgning.

Nogle du/i kan anbefale som ikke falder igennem mht SEO? Som samtidig er nemme at administrere som DanDomains er det.

Side 4 ud af 14 (136 indlæg)