Ok. Jeg fulgte ikke så meget med i tråden, men havde det indtryk at deres mulighed for at oprette selskaber var midlertidigt inddraget, indtil der blev truffet en afgørelse. Hvis jeg har misforstået det, er det selvfølgelig en anden sag. Og det behøver I ikke at svare på, for jeg er ikke interesseret i at genoplive den debat.
Det er vi fuldstændigt enige i. Man skal ikke ustraffet slippe fra at snyde andre, heller ikke på Amino. Men som iden virkelige verden, er det jo ikke det store problem at skifte identitet herinde, det har vi jo set flere gange. Så jeg tror ikke det har den store effekt. |
Martin: Respekt for at du lader "debatten" her køre og ikke bare sletter den. Den er så også på et - for mig at se - sagligt plan, udover at jeg citerede "svindlere". Men jeg kan godt følge dig.
Problemet ved at advare mod farer er dog ikke så ligetil og det illustrerer du meget godt selv. : I det her tilfælde taler vi nemlig ikke om handel med brugte ApS'er, men om selskaber der stiftes til lejligheden hvor man "blot" lader indskudskapitalen berigtige ved udstedelse af en fordring på stifteren (køber) og det er naturligvis i strid med selskabslovgivningen.
Identitetsskifte: Jo her vil det have en effekt. De pågældende udbyder jo og prøver at fremstå som troværdige og godkendte revisorer. Det med godkendelsen skal Erhvervs- og Selsskabsstyrelsen nok tage sig af, men hvad Amino angår vil de jo ved at skifte identitet aldrig kunne markedsføre sig via deres firma her og det i selv er et jo betydeligt skridt mod målet: at sikre at iværksættere ikke bliver ført i en fælde via Amino.