Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dybt rystet i min grundvold!

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Jeg fulgte ikke så meget med i tråden, men havde det indtryk at deres mulighed for at oprette selskaber var midlertidigt inddraget, indtil der blev truffet en afgørelse. Hvis jeg har misforstået det, er det selvfølgelig en anden sag.

Og det behøver I ikke at svare på, for jeg er ikke interesseret i at genoplive den debat.

BruunMedia:

Det er ikke let problem at løse men jeg ærger mig over at der er folk der snyder andre uden nogen konsekvens på Amino.

Det er vi fuldstændigt enige i. Man skal ikke ustraffet slippe fra at snyde andre, heller ikke på Amino. Men som iden virkelige verden, er det jo ikke det store problem at skifte identitet herinde, det har vi jo set flere gange. Så jeg tror ikke det har den store effekt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:38

Martin: Respekt for at du lader "debatten" her køre og ikke bare sletter den. Den er så også på et - for mig at se - sagligt plan, udover at jeg citerede "svindlere". Men jeg kan godt følge dig.

Problemet ved at advare mod farer er dog ikke så ligetil og det illustrerer du meget godt selv. : I det her tilfælde taler vi nemlig ikke om handel med brugte ApS'er, men om selskaber der stiftes til lejligheden hvor man "blot" lader indskudskapitalen berigtige ved udstedelse af en fordring på stifteren (køber) og det er naturligvis i strid med selskabslovgivningen.

Identitetsskifte: Jo her vil det have en effekt. De pågældende udbyder jo og prøver at fremstå som troværdige og godkendte revisorer. Det med godkendelsen skal Erhvervs- og Selsskabsstyrelsen nok tage sig af, men hvad Amino angår vil de jo ved at skifte identitet aldrig kunne markedsføre sig via deres firma her og det i selv er et jo betydeligt skridt mod målet: at sikre at iværksættere ikke bliver ført i en fælde via Amino.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:44

Martin Thorborg:
Hvis i vil hjælpe iværksættere, så lav en tråd hvor i forklarer om de farer der er ved at købe brugte ApS'er og hold det generelt. Så vil jeg meget gerne smide det ind i Wikien, som efterhånden mange bruger

Præcis pointen. Hvis trådene ikke var slettet ukritisk ville der bl.a. have været nogle rigtig gode beskrivelser fra Jacob Tøjner, ligesom der var en del ande gode råd.

I din podcast anbefaler du folk at spørge på Amino, hvis de er i tvivl. Det var lige præcis sådan en af de slettede tråde startede?  Hvad jeg hjælper det efterhånden at spørge, hvis vi alle ved at vi bare skal gå over stregen for at få lukket eller slettet en tråd....

Henrik

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:49

Henrik, vi har bare ikke den viden der skal til for at vurdere saglighed i alle aspeker af lovgivning og regler.
For jer er det en selvfølgelighed at det der er foregået er ulovligt og forkert, for mig er det volapyk.

Har i en ide til hvordan vi kan hjælpe iværksættere med at være mere kritiske, uden at Amino skal i retten en gang om ugen?

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:
Har i en ide til hvordan vi kan hjælpe iværksættere med at være mere kritiske, uden at Amino skal i retten en gang om ugen?

Hvis du vælger at køre et forum på et niveau, hvor du selv skal kunne forstå og gennemskue alt så er Amino ilde stedt...Wink

Som nævnt tidligere synes jeg du skulle overveje om den nuværende moderator-rolle er den rigtige. Herunder kunne du overveje om der ikke skulle findes nogle "fagmoderatorer" på nogle af de områder, hvor du ikke selv har din spidskompetence. Der er massevis af kompetence inden for alle mulige fagområder som kan - og nok gerne vil støtte Amino med en vurdering af indhold.

I stedet for at slette tråden kunne du have overvejet at låse den indtil du havde fået skabt klarhed over problemerne...

Jeg ved godt at du er ved at være træt af mine mange "indsigelser" men rigtig mange havde brugt tid på seriøse indlæg, hvorfor bruge tid på det en anden gang, hvis der blot skal 2 - 3 galehoveder til at slette en hel tråd.

Lidt indspark - og lad os da trods alt prise os for at det ikke er hverdagskost....

/Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 16:31

Henrik Krogh:

[Som nævnt tidligere synes jeg du skulle overveje om den nuværende moderator-rolle er den rigtige. Herunder kunne du overveje om der ikke skulle findes nogle "fagmoderatorer" på nogle af de områder, hvor du ikke selv har din spidskompetence. Der er massevis af kompetence inden for alle mulige fagområder som kan - og nok gerne vil støtte Amino med en vurdering af indhold.
/Henrik

Der vil Henrik faktisk være et særdeles godt bud på lige det område her. Han lever - i modsætning til mig - på Amino og er også fuldstændig neutral da han ikke driver virksomhed indenfor området.

PS. Martin. Nu skal man ikke undervurdere egne kvalifikationer. Som iværksætternes mand har du jo hørt alle de iværksætterhistorier hvor kerneproblemet er at de ikke kan rejse de 125.000 kr. (nu 80.000 kr.) som skal til for at stifte et ApS, og de deraf følgende medløbere der prøver at prakke dem et SMBA eller for den sags skyld et Ltd. på. Hvis løsningen var at man bare stiftede et selskab ved at lave en fordring i selskabet mod sig selv ville alle disse problemer jo aldrig have været der. Så jo - Jeg  har en klar fornemmelse af at du sagtens kan gennemskue det (men der er jo naturligvis andre problemstillinger som kan være mere vanskelige at forholde sig til).    

)n    

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej alle

Har netop læst de sidste indlæg i denne tråd, hvor jeg kun kan konstatere, at der er et par personer, som åbenbart gerne vil være dommer over andre…., hvor det nu fremgår, at vi skulle være ”dømt”. Det er løgnagtige og usande påstande, som kun er ment for at miskreditere os makismalt.

Dette siger vist mere om disse personers dagsorden end noget andet. Tjah….der var vel forventeligt.

Til orientering kan det oplyses, at der ikke er kommet nogen afgørelser eller lignende i den verserende sag, så ”man er som bekendt uskyldig indtil, det modsatte er bevist”.

Jeg har erklæret og lovet, at alle skal blive orienteret, når der foreligger en afgørelse eller dom i den verserende sag, og det agter jeg at holde, selvfølgelig med Martin Thorborg’s godkendelse.

Jeg kan ikke se meningen i at blive ved med at drage denne sag frem, når forholdene nu er som der er. Derfor vil det nok være passende at afstå for postulerede domme m.v. og deciderede usande påstande, så som ”fordring mod sig selv”, når det fremgår, at det er ”fordring mod stifter”!!!

@Bent, jeg er faktisk glad for at blive ekskluderet af din gruppe, når du har den holdning til andre, som måske har eller ikke har begået én fejl. Jeg ville formentlig have trukket mig alligevel, da jeg opfatter dit korstog som ubegrundet og uden hold i de reelle forhold. Her er der jo kun tale om at gå efter ”manden” og ikke ”bolden”, hvorfor jeg så bedre forstår, at du ikke accepterer Martin’s dilemma i denne sag.

Jeg gentager en gang for alle, at der ikke er afsagt nogen kendelse, afgørelse eller dom overhovedet over for mig eller andre i denne sag.

Hilsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:03

Henrik Krogh:

Martin Thorborg:

Hvis du vælger at køre et forum på et niveau, hvor du selv skal kunne forstå og gennemskue alt så er Amino ilde stedt...Wink

Som nævnt tidligere synes jeg du skulle overveje om den nuværende moderator-rolle er den rigtige. Herunder kunne du overveje om der ikke skulle findes nogle "fagmoderatorer" på nogle af de områder, hvor du ikke selv har din spidskompetence. Der er massevis af kompetence inden for alle mulige fagområder som kan - og nok gerne vil støtte Amino med en vurdering af indhold.

I stedet for at slette tråden kunne du have overvejet at låse den indtil du havde fået skabt klarhed over problemerne...

Jeg ved godt at du er ved at være træt af mine mange "indsigelser" men rigtig mange havde brugt tid på seriøse indlæg, hvorfor bruge tid på det en anden gang, hvis der blot skal 2 - 3 galehoveder til at slette en hel tråd.

Lidt indspark - og lad os da trods alt prise os for at det ikke er hverdagskost....

/Henrik

Nej jeg er ikke træt af dine indsigelser, jeg finder dem meget relevante og jeg står i et meget stort dilemma.
Mht. bare at låse tråden, så fritager det mig ikke for ansvar. Flere steder blev personerne kaldt svindlere og tråden var til sidst så infiltreret af injurier, at jeg bare ikke kunne se hvordan jeg kunne redde den.

Din ide med fagmoderatorer er rigtig god og faktisk også noget jeg foreslog vores moderatorer for noget tid siden. Så vidt jeg husker blev den ikke så vel modtaget, men jeg vil give den en god overvejelse igen.

Dbh Martin 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 17:17

Rådgivergruppen er ikke min gruppe men jeg er administrator og har her brugt mine beføjelser til at hælde én person ud af gruppen fordi vedkommendes handlinger taler for sig selv.  At man så prøver på at forsvare sine handlinger aktivt som at det skulle være et spørgsmål om fortolkning kan jo kun - for at bruge trådoverskriften her - ryste enhver med blot simpelt kendskab til selskabsret, i sin grundvold.   

Min dagsorden er helt klar: At få ryddet op blandt branchens sorte får. Præcist som det også er tilfældet for Jacob Tøjner. Så er jeg egentlig ret ligeglad med om revisoren eller rådgiveren hedder det ene eller det andet (bemærk at jeg ikke har nævnt nogle ved navn).  

Med hensyn til det med orienteringen: Den skal vi nok få andet steds fra Big Smile 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:19

Martin Thorborg:
Mht. bare at låse tråden, så fritager det mig ikke for ansvar.

Det er ikke et spørgsmål om bare at låse en tråd og så lade stå til. Du vil næppe bleve klandret juridisk for at låse en tråd nogle timer således at du/Amino lige kan løbe den igennem for at se om der er noget reelt grundlag for at frygte en henvendelse for en advokat. Herunder om et enkelt eller flere indlæg blot kan sløjfes for at undgå et juridisk efterspil.

/Henrik

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)