Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at skaffe investorer?

Side 9 ud af 12 (118 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Lige lidt mere. Hvis din idè i sandhed er genial, er det aldrig et problem at skaffe investorer, så HELT genial er den jo ikke ;-) Forstå mig ret, alle ønsker at tjene nemme penge, så hvis det var muligt igennem dit projekt, ville folk ligge på knæ for at være med.

En anden idè. Har du overvejet at samarbejde med en konkurrent ? Lav en hemmelighedsholdelses kontrakt og præsenter ideen. Hvis den er unik, kan han ikke stjæle den uden at bryde kontrakten.

Jeg er midt i forhandlinger med min absolut største konkurrent på en af mine projekter. Han er en del større end mig nu, men kan måske godt se hvor jeg er på vej hen, så vi skal måske indtage markedet og være enerådende.

If you cant beat them, join them

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:06

Jimi Hove:

Hej Morten

Lige lidt mere. Hvis din idè i sandhed er genial, er det aldrig et problem at skaffe investorer, så HELT genial er den jo ikke ;-) Forstå mig ret, alle ønsker at tjene nemme penge, så hvis det var muligt igennem dit projekt, ville folk ligge på knæ for at være med.

En anden idè. Har du overvejet at samarbejde med en konkurrent ? Lav en hemmelighedsholdelses kontrakt og præsenter ideen. Hvis den er unik, kan han ikke stjæle den uden at bryde kontrakten.

Jeg er midt i forhandlinger med min absolut største konkurrent på en af mine projekter. Han er en del større end mig nu, men kan måske godt se hvor jeg er på vej hen, så vi skal måske indtage markedet og være enerådende.

If you cant beat them, join them

Ideerne er geniale nok - problemet ligger nok i at de store penge ikke hænger på træerne de første par år, så det er ikke nemme og hurtige penge.

Men held og lykke med dit eget samarbejdsprojekt Smile

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:07

Fashion-Seller:

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Se, jeg havde ikke tænkt over dette ud fra alt det du spurgte om. Men lige nu er det vigtigt meget hurtigt at skaffe penge så vi både kan begynde på rigtig markedsføring, SEO og ny shop - som dermed også burde kaste en masse ordre efter sig.

Det er altid bedst, at få folk til at indse det, fremfor at lave et manuskrift, som de skal leve deres liv efter... For hvem følger sådan et manuskrift?

Har du evt overvejet at smide nogle gode tilbud på Trendsales eller Rebuy? Evt sælg dem i et neutralt navn, så mærkerne ik kan spore dig...

Er mærkerne stærke nok, så er der os Ebay.de, Ebay.dk samt Ebay.co.uk...

Har også overvejet ideen med disse sider. Men det kan være at man bare skal springe ud i det Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:09

Vi har bare forskellige definitioner af ordet genialt så :-) Jeg har ikke selv lavet noget genialt, men finder nye vinkler på gamle flasker og arbejder benhårdt.

Og jo tak og i lige måde

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men lige nu er det vigtigt meget hurtigt at skaffe penge så vi både kan begynde på rigtig markedsføring,

Hvad har du af markedsføring nu? Måske du skal dele den op og lave gratis markedsføring som din kone måske kan? Her kan tænkes på facebook, uddeling af løbesedler m.m.

Senere når der ligger penge i kassen, så kan du begynde at poste penge i det.

SEO

Der har du jo heldigvis et kanon netværk herinde du kan trække på. Her kan du måske få en god aftale med en seo-mand som ikke koster dig kassen nu.

ny shop - som dermed også burde kaste en masse ordre efter sig.

Pas nu på.... Find først ud af hvorfor du ikke får nok ordre i den nuværende shop. En ny shop kan sagtens koste en formue uden at du tjener mere på den. Du kan sagtens booste salget i den shop du har nu hvis du ved hvordan folk bevæger sig der inde.

Du skal tænke på at hver k(r)one du giver ud nu skal du have ind igen og du skal være 100% sikker på at du får den ind.

Jeg forstår dig udemærket med at det kunne være rart at få investorer ind så man kan få nogle penge til de ideer man sidder med. Jeg sidder selv med masser af ideer, men må vente på at jeg får råd til dem :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:09

Niels:

Men lige nu er det vigtigt meget hurtigt at skaffe penge så vi både kan begynde på rigtig markedsføring,

Hvad har du af markedsføring nu? Måske du skal dele den op og lave gratis markedsføring som din kone måske kan? Her kan tænkes på facebook, uddeling af løbesedler m.m.

Senere når der ligger penge i kassen, så kan du begynde at poste penge i det.

SEO

Der har du jo heldigvis et kanon netværk herinde du kan trække på. Her kan du måske få en god aftale med en seo-mand som ikke koster dig kassen nu.

ny shop - som dermed også burde kaste en masse ordre efter sig.

Pas nu på.... Find først ud af hvorfor du ikke får nok ordre i den nuværende shop. En ny shop kan sagtens koste en formue uden at du tjener mere på den. Du kan sagtens booste salget i den shop du har nu hvis du ved hvordan folk bevæger sig der inde.

Du skal tænke på at hver k(r)one du giver ud nu skal du have ind igen og du skal være 100% sikker på at du får den ind.

Jeg forstår dig udemærket med at det kunne være rart at få investorer ind så man kan få nogle penge til de ideer man sidder med. Jeg sidder selv med masser af ideer, men må vente på at jeg får råd til dem :)

Vi har så godt som ingen markedsføring. Kun mund-til-mund og så et halvt år tilbage af vores markedsføring på MinGraviditet.dk. Det giver ikke det store, men det kan måske også hænge sammen med at vores reklamebanner ikke er professionelt lavet og derfor ikke skaber opmærksomhed. Vi har tænkt på ideen med flyers, og det er også noget som vi vil gøre meget snart.

Ja, der er et stort netværk af SEO-folk herinde, og det bliver også en som er her på Amino. Men det skal være en af de bedste, så vi (næsten) er sikret et godt og professionelt resultat som forhåbentligt virker.

Angående ny shop: Har du set vores nuværende shop? Den er kedelig, henvender sig ikke til vores kundesegment i farverne, og er overhovedet ikke salgsoptimeret. Vi har fået et rigtigt godt tilbud fra en af de store udbydere af webshopdesigns, og med de referencer de har, så kan det i hvert fald ikke gøre det dårligere.

Igen tilbage til markedsføring: Vi har jo brug for at komme ud til de store kanaler hvor aller flest af vores kundesegment normalt befinder sig. Det kunne jo være nemt hvis vi bare lige at fik fat i nogle millioner og køre TV-kampagne, men det er ikke sådan vi ønsker at gøre det. Vi ønsker i stedet at gøre det via steder som Min-Mave.dk og VoresBørn.dk. Samtidigt med det så også køre nogle affliliate-kampagner, hvor vi jo kun betaler en hvis procentdel af omsætningen hvis et klik resulterer i et køb.

Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:17

Angående ny shop: Har du set vores nuværende shop? Den er kedelig, henvender sig ikke til vores kundesegment i farverne, og er overhovedet ikke salgsoptimeret. Vi har fået et rigtigt godt tilbud fra en af de store udbydere af webshopdesigns, og med de referencer de har, så kan det i hvert fald ikke gøre det dårligere.

Indrømmet at den lyserøde farve springer i øjene :) Men hvor store muligheder har I for at ændre designet på den Open-biz box? 

Jeg kan godt forstå at I gerne vil have et nyt design, men det er bedre at ændre én ting og se hvad det vil gøre osv. end at ændre alt og så se at der slet ikke sker noget.

Samtidigt med det så også køre nogle affliliate-kampagner, hvor vi jo kun betaler en hvis procentdel af omsætningen hvis et klik resulterer i et køb

Det vil jeg nok kigge på først fordi det koster jer ikke det helt store.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:22

Niels:

Indrømmet at den lyserøde farve springer i øjene :) Men hvor store muligheder har I for at ændre designet på den Open-biz box? 

Jeg kan godt forstå at I gerne vil have et nyt design, men det er bedre at ændre én ting og se hvad det vil gøre osv. end at ændre alt og så se at der slet ikke sker noget.

Samtidigt med det så også køre nogle affliliate-kampagner, hvor vi jo kun betaler en hvis procentdel af omsætningen hvis et klik resulterer i et køb

Det vil jeg nok kigge på først fordi det koster jer ikke det helt store.

Vi har fået en programmør herinde fra til at lave nogle ændringer på forsiden, og han siger at det ikke er muligt at lave de store ændringer. Om det er rigtigt ved jeg selvfølgelig ikke, for jeg kender ikke en skid til php. Jeg fået ideerne, så må andre udføre arbejdet for mig Wink

Vi er også sikre på ideen med affiliate, men igen så kræver det at en programmør får lavet en kode i vores checkout-del. Og hvordan dette laves, og hvad det koster har jeg ingen anelse om. Men igen, det koster jo penge at få en til at lave sådan et stykke arbejde, og det er penge som vi på liggende gipsindbundet fod ikke har Sad

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:43

Igen tilbage til markedsføring: Vi har jo brug for at komme ud til de store kanaler hvor aller flest af vores kundesegment normalt befinder sig. Det kunne jo være nemt hvis vi bare lige at fik fat i nogle millioner og køre TV-kampagne, men det er ikke sådan vi ønsker at gøre det. Vi ønsker i stedet at gøre det via steder som Min-Mave.dk og VoresBørn.dk. Samtidigt med det så også køre nogle affliliate-kampagner, hvor vi jo kun betaler en hvis procentdel af omsætningen hvis et klik resulterer i et køb.

Offline reklame giver oftest intet online salg... Ik med mindre det er en vel tilrettelagt kampagne/branding/PR fremstød, hvor der kastes rigtig mange penge i tv reklamer...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Morten

Jeg har siddet og læst tråden her over et par aftener, og der er flere ting der slår mig - og med fare for at gå for tæt på - springer jeg lige ud i det alligevel :·) for måske du kan bruge det til noget.

Først og fremmest virker du meget svingende - hvilket jeg godt kan forstå. Men det går lige fra det helt sorte hul og op på den lyserøde sky. Du nævner også (og mener det sikkert ikke) at du er så desperat at du kunne finde på at ty til kriminalitet. Dette er ikke så smart at skrive - hvis en potentiel investor en dag googler dig og læser indlægget :·)

Jeg forstår dig sagtens... du brænder for det og vil det vildt gerne - og det skulle helst være i går. Nu har jeg selv været turen igennem, og jeg nærmer mig nu 5 års hårdt arbejde som nu bærer frugt. Men det har været en lang og sej kamp - med både glæder og bestemt også frustrerende tider.

Jeg er en ildsjæl hele vejen igennem - og har absolut fighter spirit... men... kom det en dag til at min mand sagde »familien eller firmaet« - så er jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg ville vælge familien. (at han så fik en røvsyg og kedelig kone er så en anden sag - hehe).

Her kommer så min lille hemmelighed - de første 3 år gav virksomheden underskud... det er sgu lang tid... i sær hvis der ikke er noget at tage af i den periode. Nu går det heldigvis meget bedre og den rigtige vej. Det har taget 5 år.... Hvorfor har du så travlt? Hvad skal du nå?

Shopskifte... Det er ikke en ny shop som løser det du står i lige nu. Jeg er enig i at din shop trænger til en kærlig hånd - men det kan komme med tiden - lidt af gangen :·)

Dernæst - prøv at sætte dig ned og regne ud hvor meget du ville tjene hvis du solgte dit varelager indenfor de næste 4 måneder - med udsalgstider og det hele. Regn så ud hvor stort et varelager og antal besøgende der skal til for at nå dit mål på den korte tid... og regn så ud hvad det koster at få de besøgende ind i shoppen.

Jeg håber ikke jeg er for direkte - men det er sådan lige de ting jeg tænker, efter selv at have været turen i gennem. Jeg er sikker på at du har nogle supergode ideer - og jeg siger ikke at du ikke skal brænde for dem og kæmpe for dem - men måske skal det tage lige lidt længere tid - så der også er tid og overskud til familien samtidig. Hør evt nogle af Martin Thorborgs talkshow om at finde plads til de nære ting udover arbejdet - det er dem som kan give energi til at fortsætte efter sin drøm.

Gav det mon mening - eller er jeg bare pisse irriterende :·) ?

Side 9 ud af 12 (118 indlæg)