Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at skaffe investorer?

Side 6 ud af 12 (118 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Nielsen - Kidznet.dk:
Men så må jeg sige fuck hende, og gøre hvad der passer mig. Den dag jeg står med en million-check i hånden, vil hun jo gerne have del af pengene til tøj, tasker og designermøbler...

Rolig nu Morten, tal pænt om din kone.

Find en løsning, men hvis det udmønter sig i at du bliver så hård, så er det slet ikke for dig. Så skal du bare vente til den dag du rent faktisk arbejder 100 + timer om ugen, og du bliver mødt af udfordringer hver dag, udfordringer der truer med at ødelægge din drøm, så bliver dit humør ikke bedre. Man skal virkelig være i balance for at kunne fuldføre sådan et projekt, så hvis du ikke er det nu, så bare drop det for din egen, og din families skyld. Så vigtigt er det sgu heller ikke :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:49

Fashion-Seller:

Jeg ville også ønske at min kone ville det her ligeså meget som jeg selv - men det tyder det ikke på. Men så må jeg sige fuck hende, og gøre hvad der passer mig. Den dag jeg står med en million-check i hånden, vil hun jo gerne have del af pengene til tøj, tasker og designermøbler...

Man ved først hva man har, den dag man mister det...

Hvor er det trist, at pengene vægtes over familien...

Jeg forstår ikke hvor du vil hen? Først er du indirekte med til at opfordre til at familien skal i baggrunden, og bagefter siger du at det er trist at pengene vægtes over familien?

Mit liv er bygget op således, at jeg får hvad jeg kæmper for (som regel). Når jeg siger som regel, så lader det til at hvad jeg kæmper for i denne sag, ikke giver den gevinst jeg kæmper for.

Jeg har et stort fighterhjerte, men som tingene ser ud efter alle jeres indlæg, så står valget mellem familien og business. Jeg vil have begge dele - men penge er nu engang det der styrer verden, og jeg har nogle store drømme, hvilket nok hænger sammen med min forfærdelige barndom.

Hvis i vidste hvor meget jeg er klar til at ofre for det her - selv kriminalitet. Men min sunde fornuft siger mig at jeg ikke skal være en kriminel nar igen, og derfor holder jeg mig fra at skaffe penge på kriminel vis.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:54

Jimi Hove:

Men så må jeg sige fuck hende, og gøre hvad der passer mig. Den dag jeg står med en million-check i hånden, vil hun jo gerne have del af pengene til tøj, tasker og designermøbler...

Rolig nu Morten, tal pænt om din kone.

Find en løsning, men hvis det udmønter sig i at du bliver så hård, så er det slet ikke for dig. Så skal du bare vente til den dag du rent faktisk arbejder 100 + timer om ugen, og du bliver mødt af udfordringer hver dag, udfordringer der truer med at ødelægge din drøm, så bliver dit humør ikke bedre. Man skal virkelig være i balance for at kunne fuldføre sådan et projekt, så hvis du ikke er det nu, så bare drop det for din egen, og din families skyld. Så vigtigt er det sgu heller ikke :-)

Jeg er blevet presset meget psykisk efter at have opretter denne tråd - hidtil har jeg stadig gået rundt og smilet døgnet rundt. Men med mange af de kommentarer som er kommet frem her i tråden, begynder jeg at tvivle på mig selv - og det er ikke normalt!

Lige nu arbejder jeg nærmest 100+ timer om ugen med mit fuldtidsjob og det her projekt - når ungerne er lagt i seng, så knokler jeg ved computeren.

Og Jimi, jo det her er vigtigt. Det her er hvad jeg drømmer om, og hvad jeg lever for. Det her projekt er mit 3. barn, og jeg vil ikke bare lade det afgå ved døden pga. finanskrise og en uforstående kone, som i sin tid selv var klar på at ofre alt..

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 21:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten,

Jeg forstår godt du føler dig presset. Det nytter bare ikke noget at blive sur over de kommentarer, du får. Det lyder på mig som du tror, at det er en menneskeret at få et lån fra banken, eller penge fra andre investorer. Og at din idé er verdens mest geniale, selvom din virksomhed på nuværende tidspunkt ikke er i nærheden af konkurrenterne. Der er med andre ord ikke stor grund for banken eller investorerne til at tro, at en videre investering kan give et godt afkast. Det banken måske også ser på er, at du netop har stiftet familie, og med to små børn, hus og bil, får du rigeligt at se til med dit ene fuldtidsjob i sig selv.

Jeg kan sagtens forestille mig, at banken har vurderet, at du har bidt over mere end du kan håndtere. Ikke fordi du som person er en dårlig forretningsmand, men fordi opgaven for de fleste vil være uoverkommelig. Mon ikke situationen havde set anderledes ud, hvis du var uden børn og bil, og sad i en lejelejlighed med det fuldtidsarbejde du nu har. Men sådan er situationen jo desværre ikke. 

Du og din kone har truffet et valg om at få børn, og da I traf det valg blev det meget sværere at forfølge et risikabelt forretningseventyr.

Det er ikke fedt for os heller at 'skyde din drøm i sænk', men der er simpelthen for mange ubekendte i det her regnestykke til, at jeg kan forestille mig det vil gå op.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:08

Har du overvejet en anden selskabstype hvor der ikke er krav om indskud? Eks. et Smba? Jeg kan se at Kidznet er et I/S. Hvis du laver  World of Kidz som et Smba så har du ligesom startet den del.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:11

Jeg forstår ikke hvor du vil hen? Først er du indirekte med til at opfordre til at familien skal i baggrunden, og bagefter siger du at det er trist at pengene vægtes over familien?

Den der må stå for din egen regning! For det har jeg på intet tidspunkt skrevet.

Anyway Im out... Ser ingen grund til at komme med ydeligere, da det åbenbart genere dig...

Held & Lykke herfra

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:14

Hej Morten

Jeg tror du skal prøve, at forklare din kone situationens alvor, det firma du indgå i er et I/S så du/I hæfter for gælden personligt, så lige meget hvordan i end vender og drejer det så skal de penge betales!

Så slå koldt vand i blodet nu, og imorgen så kan du ringe rundt til dine leverandører og hører om muligheden for afdragsordninger og evt. annullering af ordren.

Hvis ikke den går må I knokle, men lad nu vær med at tage sorgerne på forskud!

Hørte for noget tid siden et fordrag med Jakob fra CoolShop der fortalte at det altid var når tingene så værst ud, at de bedste ting skete. Og trust me det han oplevede fra sin bank, er noget værre end det du er ved at komme igennem!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

men penge er nu engang det der styrer verden, og jeg har nogle store drømme, hvilket nok hænger sammen med min forfærdelige barndom.

Hej Morten

Jeg VED hvor du kommer fra tro mig. Nu vil jeg skrive nogle personlige ting, da jeg er bange for at du er på vej ud i noget skidt, som jeg gerne vil hjælpe dig ud af. Alle der kender mig, kender min historie, så ingen hemmeligheder kommer ud her.

Jeg blev efterladt som 2 årig hos min morfar og mormor, da min mor desværre ikke kunne passe på mig. Desværre var min morfar pædofil, og kunne ekstra godt lide mig. Han var " kun " i gang med mig 2 gange, så heldigvis var det ikke noget der stod på år efter år. Men jeg blev da deprimeret, og blev kronisk deprimeret uden at vide hvad det ville sige, fordi sådan var mit liv jo. Min mor og far opdagede desværre ikke min depression, men anså mig bare for at være mærkelig. Jeg havde INGEN venner før jeg fyldte 15 år og begyndte at ryge hash som blev min medicin. En hel barndom uden venner, og uden den opmærksomhed som jeg kunne ønske fra de voksne.

Senere begyndte jeg at hænge ud med alle dem der senere begik selvmord, og havnede på den lukkede i årevis. Kriminel nægtede jeg dog at blive, men havde alle muligheder for de lukreative kriminelle forbindelser lige indenfor i familien. Jeg kan dog huske at jeg allerede som 4-5 årig besluttede mig for at jeg ville leve et NORMALT liv, og den drøm sluttede jeg aldrig med at forfølge. Hvis jeg havde vidst det skulle vare ca 30 år før end at jeg fandt fred med mig selv og derfor verdenen, havde jeg måske opgivet, så jeg forstår godt folk der opgiver.

Jeg kan fylde rigtig meget på i den her historie med voldsomme traumatiserende oplevelser, men holder bare inde her.

Den dag det sluttede var da jeg mødte en hardcore psykopat, som jeg på en eller anden fandt spændende. han kunne læse mig som en åben bog, som psykopater jo er gode til ( Silence Of The Lambs typen). På en eller anden måde blev det mit endelige opgør med ondskaben i mit liv, med min morfar og mine svigt. Lige meget hvad ham psykopaten sagde holdt jeg fast i mig selv, og min tro på kærligheden i livet, kærligheden som gødning for at alt godt her i livet.

Ikke desto mindre fik jeg kontakt til min sorg, min livslange og overvældende sorg. Fordi nu passede jeg jo på mig selv, omsorg. Og jeg græd,. eller jeg stortudede som en lille baby, mindst 3 gange om dagen i over 2 ½ år. Og ja det er ikke overdrevet. Jeg lå og hulkede hver dag, mens jeg bad min mor om at passe på mig, for jeg var jo bare et lille barn. Men jeg var 33 år gammel.

Langsomt men sikkert igennem de 2 ½ år kunne jeg mærke en følelsesmæssig stabilitet inden i mig, en stabilitet jeg aldrig havde besiddet før. Jeg begyndte at føle mig voksen, og som en mand.

Senere begyndte jeg at lægge mål for mig selv, jeg anede intet om at drive forretning eller om at lave markedsføring, intet. Men jeg fandt ud af at det lige var mig, det krævede alle de evner jeg havde. Efter et ½ år lavede jeg markedsføring for et firma i milliardklassen, en af DK `s mest succesfulde forretningsmænd ringede mig op en morgen og sagde at han ville arbejde sammen med mig, fordi jeg fik visionære ideer og andre gode ting skete bare ud af det blå.

Jeg kan alt nu, jeg er ustoppelig nu, jeg har den vildeste erfaring nu og jeg er først lige begyndt. Men vigtigst af alt -... jeg er næsten ligeglad med al den materielle succes, fordi jeg ved hvad der skabte den... kærlighed. I tykt og tyndt.

Som en af mine store mentorer, Anthony Robbins siger " kærlighed er den største magt, og den største vej til at tjene penge. Elsker folk dig oprigtigt, og elsker du dig selv oprigtigt, er verdenen din legeplads" Dette citat er ikke bare en sludder for en sladder fra en der allerede er milliardær og derfor " nemt kan sig det ". Dette er sandheden.

Du kan også true, eller manipulere dig til magt, det holder bare ikke så længe , og lugter af lort når du ser dig selv i spejlet.

Nogle af mine planer som jeg arbejder på nu, er planer der først skal toppe om 3-4-5 år. Jeg har ikke travlt, for jeg har det jo godt , med mig selv og verdenen.

Håber det rammer dig det rette sted i hjertet, så kan mine lidelser, igen , vendes til noget godt.

Må kærligheden ramme dig hårdt, lige midt i hjertet, lige nu

Bedste hilsner

Jimi

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:23

Ps:

Jeg klarede altsammen uden medicin, druk eller andre virkelighedsfortrængeden elementer. Kun kærlighed , troen og håbet. Hashen stoppede jeg forholdsvist tidligt med.

Jeg kan huske jeg sagde til Gud (hvis han er der ) : " Hvis du virkelig er der, vil du vise mig de rette mennesker, give mig de rette råd og hjælpe mig igennem. Jeg er ligeglad om jeg dør af det, så dør jeg i det mindste med støvlerne på, som en mand" Og det var hvad der skete.

Det lyder dramatisk, og det var det også.

Nu er der bare fuglekvidder, latter og gåsehud af lykke. Og sådan har det varet i flere år nu, og sådan dør jeg- Lykkelig og som en sejrherre

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BZR:

Morten,

Jeg forstår godt du føler dig presset. Det nytter bare ikke noget at blive sur over de kommentarer, du får. Det lyder på mig som du tror, at det er en menneskeret at få et lån fra banken, eller penge fra andre investorer. Og at din idé er verdens mest geniale, selvom din virksomhed på nuværende tidspunkt ikke er i nærheden af konkurrenterne. Der er med andre ord ikke stor grund for banken eller investorerne til at tro, at en videre investering kan give et godt afkast. Det banken måske også ser på er, at du netop har stiftet familie, og med to små børn, hus og bil, får du rigeligt at se til med dit ene fuldtidsjob i sig selv.

Jeg kan sagtens forestille mig, at banken har vurderet, at du har bidt over mere end du kan håndtere. Ikke fordi du som person er en dårlig forretningsmand, men fordi opgaven for de fleste vil være uoverkommelig. Mon ikke situationen havde set anderledes ud, hvis du var uden børn og bil, og sad i en lejelejlighed med det fuldtidsarbejde du nu har. Men sådan er situationen jo desværre ikke. 

Du og din kone har truffet et valg om at få børn, og da I traf det valg blev det meget sværere at forfølge et risikabelt forretningseventyr.

Det er ikke fedt for os heller at 'skyde din drøm i sænk', men der er simpelthen for mange ubekendte i det her regnestykke til, at jeg kan forestille mig det vil gå op.

Jeg bliver ikke sur over kommentarerne - jeg bliver en smule fornærmet over måden de skrives på.

Og ja, jeg får rigeligt at se til - og har allerede rigeligt at se til - men det er sådan set bankens skyld at jeg har så meget at se til, for hvis de ikke havde fortrudt deres løfte om forhøjet kredit efter at vi havde været ude at købe nye kollektioner, så var jeg ikke stået i den situation.

Da vi var til møde i banken dengang vi startede, fik vi et lille beløb til at starte op for. Derfor var der ikke penge til unikt design, til kæmpe varelager, til enorm markedsføring og til søgemaskineoptimering. Den smule gode SEO vi har opnået på enkelte mærker, har jeg selv lavet. Det var banken dengang i starten som ikke ønskede at låne os flere penge til at starte for, og derfor aftalte vi at vi skulle vise hvad vi kunne opnå med de meget få midler vi havde - og jeg gentager - meget få midler. Vi skulle så efter et halvt år have et møde for at snakke om fremtidsmulighederne.

Vi har brugt pengene til det nødvendige; En lille smule markedsføring, opstart af shopsystem og et meget beskedent varelager. Det skal siges at det kun er det halve af vores nuværende varelager som vi havde penge til dengang, resten har vi løbende købt for egne private penge.

Efter det halve år, har vi et møde. De syntes at det var flot hvad vi havde opnået, og vi fik lovning på at forhøje kreditten med 100.000 kroner. Vi køber så nye kollektioner hjem, og 3 dage senere ringer vores rådgiver og siger at de har fortrudt. Jeg forsøgte at forklare hende at det var for sent at fortryde, for vi havde allerede bestilt nye kollektioner, men jeg talte til døve ører.

Nu står vi i en situation hvor vi har overtalt banken til at låne os penge hvis vi samtidigt skaffer en eller flere investorer. Disse penge skal selvfølgelig betale de nye varer som kommer, men også nyt shopsystem med unikt og salgsoptimeret design, heftig markedsføring og søgemaskineoptimering fra en af de "store kanoner".

Altså, skaffer vi ikke flere penge, kommer vi ikke videre overhovedet.

Til kommentaren om at vores virksomhed ikke er i nærheden af konkurrenter - nej, det er den ikke lige nu, men det bliver den og den kommer også foran - når vi har nogle penge.

Vi har gjort alt - betalt regninger og tøj ud af privat lomme, og knoklet røven ud af bukserne for det her. Det mener vi også burde give bankerne et klart signal om at vi mener det her, og ikke bare er en af dem som gør det for hyggens skyld.

Jeg er forståelig overfor bankernes forsigtighed, men når de har sat noget i gang, derefter givet os flere penge, taget dem fra os igen, for derefter at forlange at vi finder en investor for at vi kan låne pengene, så bliver jeg en smule pissed.

Og nej, opgaven er ikke uoverkommelig. Det er en udfordring, og det er en udfordring man skal satse på. Men hvis man ikke satser, så vinder man heller ikke noget. Så bliver man blot en almindelig lønmodtager (ikke et ondt ord om dem i øvrigt), og det er ikke hvad jeg føler at jeg er skabt til. Jeg føler at jeg er skabt til meget mere, og derfor forfølger jeg det...

Håber at jeg fik det forklaret så det er forståeligt, for det blev lidt langt Smile

Side 6 ud af 12 (118 indlæg)