Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at skaffe investorer?

Side 4 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:
Du kunne overveje, at afsætte noget af lageret med et lille tab... Det er jo bedre end det tab, som du evt lider, hvis du annullere ordrene hos leverandørerne...

Undrede mig også at ingen havde foreslået dette tidligere.

@Morten

Det er desværre nok noget af en udfordring du står i. Nu kender jeg jo ikke dine tal eller din omsætning, men dem du har søgt kapital hos og dem du søger kapital hos, ser ikke nødvendigvis tingene på samme måde som dig/jer. Du skal nok forvente at det undrer bankerne du har søgt hos, at du indgår en bindende økonomisk aftale som du ikke er istand til at komme ud af på fornuftig vis uden at have rygdækning for beløbets størrelse.

Dernæst er det mit indtryk at det er en branche i udfordringer, dette indtrk har jeg ud fra at der har været en hel del partier af børnetøj/udstyr til salg på markedet til ganske lave priser, sammenholdt med, at der nu er plads foran de to butikker her på Østerbro der ligge omkring hvor jeg bor. Førhen var der fyldt op med barnevogne foran butikkerne, det er der ikke mere, så deres salg lider.

@Morten - butikken

Hvis jeg kigger på butikken, så synes jeg ikke helt den appellerer til at få mig som kunde. Jeg kan ihvertfald ikke se der er noget der gør at jeg skulle handle hos jer frem for andre og dette sammenholdt med et relativt lille varesortiment, gør at jeg som kunde relativt hurtigt ville søge videre.

@Morten - markedsføring

Ved søgning på børnetøj kommer I ikke frem på de 3 første sider.

Ved søgning på børnetøj udsalg kommer I ikke frem på de 3 første sider.

MiniBeebi hvad er det? Har du prøvet at Google det?

Farvevalg, jeg synes farvevalget er meget drenget med den blå, er det ikke kvinder der handler den slags via nettet?

Facebook - har du/I kørt nogen form for markedsføring eller lavet nogle konkurrencer?

@Morten - summasumarum

Når jeg som uvidende stiller så mange spørgsmål, så bør de professionelle stille mindst det samme antal, og de har endvidere givetvis også nogle mere dybdegående omkring økonomien. Men er det långivere, investorer eller redningsfolk I søger?

Men du skal nok regne med, at det bliver en udfordring at løfte opgaven (især hvis det er "do or die") scenariet. Dine største muligheder ligger derfor nok i at låne pengene i omgangskredsen til den nye kollektion, og ved at vise du magtede dette og samtidig solgte den nye kollektion og dit eksisterende lager, så rette henvendelse til bankerne igen senere på året. Men brug noget energi på at få optimeret siden og det eksisterende koncept istedet samtidig med at I laver en beskrivelse af projektet til venner og bekendte og beder dem investere 5-10000 hver eller låne jer dem til f.eks. 5% i rente.

Lagersalg - Du har jo fat i det rigtige, og i vores forretningsplaner står jo også hvad vi skal bruge pengene til. Det er markedsføring, det er søgemaskineoptimering og det er et komplet redesign af webshoppen. Men der er ingen penge til at gøre nogle af delene, og det er her humlen ligger. Banken sagde dengang vi startede, at vi fik en slat penge til at starte op for, og et halvt år senere skulle vi evaluere situationen og snakke om fremtiden. Det gjorde vi så, fik nogle penge, bestilte nye kollektioner, hvorefter banken trak pengene tilbage igen.

Vi kender vores problemer og svagheder, og uden penge kan vi ikke gøre noget ved disse problemer Sad

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Dine største muligheder ligger derfor nok i at låne pengene i omgangskredsen til den nye kollektion, og ved at vise du magtede dette og samtidig solgte den nye kollektion og dit eksisterende lager, så rette henvendelse til bankerne igen senere på året. Men brug noget energi på at få optimeret siden og det eksisterende koncept istedet samtidig med at I laver en beskrivelse af projektet til venner og bekendte og beder dem investere 5-10000 hver eller låne jer dem til f.eks. 5% i rente.

Det vil jeg så på det kraftigste fraråde da konserkvenserne, hvis det hele slår fejl, er uoverskuelige både forretningsmæssigt, men ik mindst privat og personligt...

Business og familie/venner SKAL holdes adskilt! Alt andet er et farligt game med høje indsatser!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:25

Hej Mikkel,

Jeg er ked af at høre at du lige nu ikke investere i flere projekter. Jeg er ligeså ked af at høre at vi nærmest bare kan give op. Crying

Fuck finanskrisen, og fuck bankerne...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:29

Fashion-Seller:
Business og familie/venner SKAL holdes adskilt! Alt andet er et farligt game med høje indsatser!

Yes korrekt, min bror har været et særdelse dyrt bekendtskab i 7 ciffer klassen for mig. Men i den type "småbeløb" er der trods alt nogen der synes det kunne være sjovt at "lege" med også nogle gange uden at forvente at få for meget igen hvis ikke det skulle gå.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:30

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Jeg er så desperat efter en investor, fordi at banken har sagt at jeg ikke får penge derfra, før der er en investor som også spytter i kassen. Det har jeg også nævnt tidligere i tråden...

Så du er parat til, at forære det meste af din forretning og ide væk for et lille beløb?

Du kan umuligt sælge dig selv, når der står desperat printet i panden... Det kræver overskud og selvtillid at gøre den slags...

Og dont give up... Du har fået masser af råd til, hvordan du kan lappe dig igennem det. Du har vel ligesom alle andre xx dages kredit hos leverandørerne?
I såfald er det jo bare at arbejde hurtigt, når varerne er på lager, og evt sælge til indkøbspris + 10%... Ik big business, men det giver penge til at dække dine regninger...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:31

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:

Yes korrekt, min bror har været et særdelse dyrt bekendtskab i 7 ciffer klassen for mig. Men i den type "småbeløb" er der trods alt nogen der synes det kunne være sjovt at "lege" med også nogle gange uden at forvente at få for meget igen hvis ikke det skulle gå.

Det er vigtigt at fortælle om konserkvenserne på forhånd, og få folk til at forstå dem... Ik som en joke, men som alvor, hvis salget svigter...

Og måske man kan finde nogle i sin nære omgangskreds, som hellere vil spytte penge i firmaet, fremfor at bruge dem på Lotto kuponer, med endnu mindre gevindstchance ;D

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:59

Fashion-Seller:

Jeg er så desperat efter en investor, fordi at banken har sagt at jeg ikke får penge derfra, før der er en investor som også spytter i kassen. Det har jeg også nævnt tidligere i tråden...

Så du er parat til, at forære det meste af din forretning og ide væk for et lille beløb?

Du kan umuligt sælge dig selv, når der står desperat printet i panden... Det kræver overskud og selvtillid at gøre den slags...

Og dont give up... Du har fået masser af råd til, hvordan du kan lappe dig igennem det. Du har vel ligesom alle andre xx dages kredit hos leverandørerne?
I såfald er det jo bare at arbejde hurtigt, når varerne er på lager, og evt sælge til indkøbspris + 10%... Ik big business, men det giver penge til at dække dine regninger...

Jeg har fået et par enkelte gode råd til hvordan jeg skal komme videre og hvad jeg kan gøre.

Når jeg ikke har andre muligheder end at sælge en del af min virksomhed for at overleve, så er det jo dét jeg bliver nødt til. Så må vi jo købe anparterne tilbage på et senere tidspunkt, selvom det i sidste ende bliver meget dyrere for os.

Vi har løbende måned + 30 dage, men ulempen ved at gøre som du siger, er at hvis leverandørerne finder ud af at vi gør sådan (og det gør de helt sikkert), så får vi ikke lov til at købe deres tøj igen. Og så store som de mærker vi får ind ad døren om få måneder er, så vil det være komplet latterligt og dumt at miste vores samhandelsaftaler med dem.

Det er meget svært for webshops at forhandle de store børnetøjsmærker, præcis på grund af at de dumper priserne. Dem vil vi ikke være en del af, da det vil have så mange konsekvenser på rimeligt kort sigt, at vi vil komme til at dreje nøglen indenfor kort tid anyways ved brug af den løsning.. Sad

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:03

Jeg er ligeså ked af at høre at vi nærmest bare kan give op.

Jeg håber ikke jeg har givet dig det indtryk at du skal give op. Det mener jeg i hvert fald slet ikke. Jeg tror bare ikke du kan få penge fra en investor så hurtigt på nogle rimelige volkår - om overhovedet.

100k er et ret lille beløb. I er 2, ik? Hvor meget kan man tjene på (typisk kedeligt) full-time natarbejde ... 20-30k hver? Så kan I måske nå at tjene de 100k i skal bruge i løbet af 2-3 måneder.

Ja, jeg ved godt at det er hårdt at arbejde 16-18 timer i døgnet, men det KAN man altså sagtens i en periode, hvis det er for at nå nogle mål man virkelig brænder for. Jeg har selv haft dobbelt-job - altså 2 x 8 timer hver dag, i perioder da jeg var yngre.

Tilfredstillelsen ved det man har nået efter sådan en knikle periode er iøvrigt kæmpe stor!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:07

Jeg har arbejdet og studeret 15-16 timer hver dag , også i weekenden , de sidste 2 år. Stå op ,arbejde,glemme at spise, sove, forfra. Jeg siger ikke det er sundt, men det kan lade sig gøre

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:08

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg er ligeså ked af at høre at vi nærmest bare kan give op.

Jeg håber ikke jeg har givet dig det indtryk at du skal give op. Det mener jeg i hvert fald slet ikke. Jeg tror bare ikke du kan få penge fra en investor så hurtigt på nogle rimelige volkår - om overhovedet.

100k er et ret lille beløb. I er 2, ik? Hvor meget kan man tjene på (typisk kedeligt) full-time natarbejde ... 20-30k hver? Så kan I måske nå at tjene de 100k i skal bruge i løbet af 2-3 måneder.

Ja, jeg ved godt at det er hårdt at arbejde 16-18 timer i døgnet, men det KAN man altså sagtens i en periode, hvis det er for at nå nogle mål man virkelig brænder for. Jeg har selv haft dobbelt-job - altså 2 x 8 timer hver dag, i perioder da jeg var yngre.

Tilfredstillelsen ved det man har nået efter sådan en knikle periode er iøvrigt kæmpe stor!

Jeg har virkeligt også tænkt tanken omkring at arbejde om natten. Mit eneste problem ligger i at jeg fra mit normale fuldtidsjob først har fri klokken 18, og hvis jeg så skal arbejde om natten, vil jeg jo typisk møde ved 22-23. Det vil sige at jeg har to meget korte perioder til at sove i og se mine 2 børn.

Har også tænkt tanken med at arbejde på tankstation om aftenen. Men her ligger min bedre halvdel i vejen... Sad

Side 4 ud af 12 (118 indlæg)