Det kan jeg godt se stiller jer dårligt, det er desværre ekstremt usandsynligt at I finder en Investor på kort tid, også selvom beløbet er mindre. Når investorer mærker desperationen hos dem de er ved at investerer sker to ting, de vil havde mere og de for mindre lyst til at investerer.
Hvad har I af alternativer ? Dør I hvis der ikke findes en investor ?
PS: Du kom til skrive at banken ikke ville "give" flere penge. Og vi ved vidst begge godt at banken aldrig giver penge ;-)
Ja det er rigtigt, banken giver ikke penge.
og det er også rigtigt hvad du siger; Vi dør hvis der ikke findes en investor, eller hvis banken ikke besinder sig i sidste øjeblik. Det er et latterligt arbejde at finde penge hos andre banker, vi har efterhånden været ved en del, og alle med et nej tak. De kan åbenbart bare ikke se ideen i det vi laver - eller det kan de, de roser vores arbejde og ideer meget, men de lade os låne penge til det
Det er en svær situation at stå i, men selvom det ligner noget pis - så stop aldrig med at give den gas!
Jeg vil foreslå dig, at du bruger lidt tid på, at få udarbejdet en forretningsplan som du kan bruge som dokumentation overfor potentielle investorer (du kan måske endda overbevise banken). Jeg har selv brugt oceaner af tid på at skrive op og ned af stolpe om mine forretningsplaner mv.
Hvor mange penge drejer det sig om? Hvorfor dør I, er det fordi I så ikke kan købe varelager eller har I forfaldne regninger ?
De havde vist bestilt en Kollektion hjem til i efteråret efter lovning af penge i banken. Dog bakkede banken ud og leverandøren vil vist ikke annullere orderen.
De havde vist bestilt en Kollektion hjem til i efteråret efter lovning af penge i banken. Dog bakkede banken ud og leverandøren vil vist ikke annullere orderen.
Så er det oplagte vel, at aftale en afdragsordning med leverandøren, det må også være I deres interesse, det koster immervæk omkring 30 K at erklærer nogen konkurs og en med konkurs begæring vil leverandøren højst sandsynligt være længere tid om at inddrive sine penge.
Alternativt, kan man måske bare hæve aftalen, men før man begynder på den slags julelege skal havde en god advokat med på råd (Det er ikke mit indtryk at der er råd til det her!)
Så er det oplagte vel, at aftale en afdragsordning med leverandøren, det må også være I deres interesse, det koster immervæk omkring 30 K at erklærer nogen konkurs og en med konkurs begæring vil leverandøren højst sandsynligt være længere tid om at inddrive sine penge.
Alternativt, kan man måske bare hæve aftalen, men før man begynder på den slags julelege skal havde en god advokat med på råd (Det er ikke mit indtryk at der er råd til det her!)
Det er korrekt hvad Jesper siger, bortset fra at leverandøren ikke vil annullere ordren. Vi har ikke hørt dem ad, men i vores samhandelskontrakt står der, at vi alligevel skal betale mellem 50 og 75% af ordrebeløbet hvis vi annullere ordren for tab de eventuelt måtte ha'..
Vi leder efter mellem 50 og 100K fra en investor- så vil banken spytte samme beløb i puljen.
Det er en svær situation at stå i, men selvom det ligner noget pis - så stop aldrig med at give den gas!
Jeg vil foreslå dig, at du bruger lidt tid på, at få udarbejdet en forretningsplan som du kan bruge som dokumentation overfor potentielle investorer (du kan måske endda overbevise banken). Jeg har selv brugt oceaner af tid på at skrive op og ned af stolpe om mine forretningsplaner mv.
Har du prøvet andre banker?
Har prøvet en hel del banker efterhånden, alle syntes at vores ideer var super, men de vil ikke være med til at finansiere dem
Forretningsplaner for alle koncepter har vi. Det er bl.a. på grund af dem, at banken nu vil hjælpe til hvis vi finder en eller flere investorer..
Umiddelbart, så lyder det som om du bør prøve at aftale en afdragsordning med leverandøren. Så du kan nå at få solgt nogle varer, inden hele regningen skal betales.
Min generelle holdning til banker er heller ikke den bedste - jeg synes altid de bremser væksten - og lader kunderne betale for deres "gilde".
Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig ned med en blok og skrive spørgsmålet "Hvem kunne jeg tænke mig som investor? Hvem kunne have interesse i dette projekt? Hvem har erfaring med dette?"
Så prøver du, at lave en liste over folk du så skal ringe til - eller sende din forretningsplan til. Glem alt med at få dem til at underskrive NDA'er mv. det er der ingen der gider :)
Umiddelbart, så lyder det som om du bør prøve at aftale en afdragsordning med leverandøren. Så du kan nå at få solgt nogle varer, inden hele regningen skal betales.
Der er så flere leverandører ind over. Men jeg kan da forsøge. Men kan der egentligt ikke være et problem i at kontakte en leverandør omkring dette? Jeg tænker på, at de sikkert med det samme vil tænke at de hænger med røven i vandskorpen, og derfor ikke længere tør handle med os?