Du kunne overveje, at afsætte noget af lageret med et lille tab... Det er jo bedre end det tab, som du evt lider, hvis du annullere ordrene hos leverandørerne...
Undrede mig også at ingen havde foreslået dette tidligere.
@Morten
Det er desværre nok noget af en udfordring du står i. Nu kender jeg jo ikke dine tal eller din omsætning, men dem du har søgt kapital hos og dem du søger kapital hos, ser ikke nødvendigvis tingene på samme måde som dig/jer. Du skal nok forvente at det undrer bankerne du har søgt hos, at du indgår en bindende økonomisk aftale som du ikke er istand til at komme ud af på fornuftig vis uden at have rygdækning for beløbets størrelse.
Dernæst er det mit indtryk at det er en branche i udfordringer, dette indtrk har jeg ud fra at der har været en hel del partier af børnetøj/udstyr til salg på markedet til ganske lave priser, sammenholdt med, at der nu er plads foran de to butikker her på Østerbro der ligge omkring hvor jeg bor. Førhen var der fyldt op med barnevogne foran butikkerne, det er der ikke mere, så deres salg lider.
@Morten - butikken
Hvis jeg kigger på butikken, så synes jeg ikke helt den appellerer til at få mig som kunde. Jeg kan ihvertfald ikke se der er noget der gør at jeg skulle handle hos jer frem for andre og dette sammenholdt med et relativt lille varesortiment, gør at jeg som kunde relativt hurtigt ville søge videre.
@Morten - markedsføring
Ved søgning på børnetøj kommer I ikke frem på de 3 første sider.
Ved søgning på børnetøj udsalg kommer I ikke frem på de 3 første sider.
MiniBeebi hvad er det? Har du prøvet at Google det?
Farvevalg, jeg synes farvevalget er meget drenget med den blå, er det ikke kvinder der handler den slags via nettet?
Facebook - har du/I kørt nogen form for markedsføring eller lavet nogle konkurrencer?
@Morten - summasumarum
Når jeg som uvidende stiller så mange spørgsmål, så bør de professionelle stille mindst det samme antal, og de har endvidere givetvis også nogle mere dybdegående omkring økonomien. Men er det långivere, investorer eller redningsfolk I søger?
Men du skal nok regne med, at det bliver en udfordring at løfte opgaven (især hvis det er "do or die") scenariet. Dine største muligheder ligger derfor nok i at låne pengene i omgangskredsen til den nye kollektion, og ved at vise du magtede dette og samtidig solgte den nye kollektion og dit eksisterende lager, så rette henvendelse til bankerne igen senere på året. Men brug noget energi på at få optimeret siden og det eksisterende koncept istedet samtidig med at I laver en beskrivelse af projektet til venner og bekendte og beder dem investere 5-10000 hver eller låne jer dem til f.eks. 5% i rente.