Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at skaffe investorer?

Side 3 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Min generelle holdning til banker er heller ikke den bedste - jeg synes altid de bremser væksten - og lader kunderne betale for deres "gilde".

Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig ned med en blok og skrive spørgsmålet "Hvem kunne jeg tænke mig som investor? Hvem kunne have interesse i dette projekt? Hvem har erfaring med dette?"

Så prøver du, at lave en liste over folk du så skal ringe til - eller sende din forretningsplan til. Glem alt med at få dem til at underskrive NDA'er mv. det er der ingen der gider :)

Der er jeg så på bar bund. Jeg har ingen anelse om hvem som har erfaring med denne branche, udover Thorborg. Jeg kan da forsøge at smide ham en forretningsplan, og så se hvad han siger til det Wink

Jeg er bare ikke vild med at udlevere to af ideerne uden at få en underskrift på en NDA, da disse er temmelig unikke, og så vidt jeg ved aldrig forsøgt før - i hvert fald ikke i den grad som vores egen idé.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne overveje, at afsætte noget af lageret med et lille tab... Det er jo bedre end det tab, som du evt lider, hvis du annullere ordrene hos leverandørerne...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:56

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Men kan der egentligt ikke være et problem i at kontakte en leverandør omkring dette? Jeg tænker på, at de sikkert med det samme vil tænke at de hænger med røven i vandskorpen

Jamen gør I ikke det?

Det er ikke for at spille smart, men hvis I melder ærligt ud, så er der måske en chance for at de kan se konsekvenserne af ikke at hjælpe Jer.

Hvad er værst, at de muligvis ikke vil handle med Jer næste år (det tror jeg nu ikke på), eller at I skal lukke butikken nu?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:01

Nicolaj Thomasen:
Det er ikke for at spille smart, men hvis I melder ærligt ud, så er der måske en chance for at de kan se konsekvenserne af ikke at hjælpe Jer.

Præcist, og leverandørene har allerede en økonomisk interesse i jeres ovelevelse, så I kan betale ikke bare denne regning, men forhåbentligt også mange flere i fremtiden. Ligesom du er glad for dine kunder, så er din leverandør også glad for dig :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:12

Lundsby:

Nicolaj Thomasen:

Præcist, og leverandørene har allerede en økonomisk interesse i jeres ovelevelse, så I kan betale ikke bare denne regning, men forhåbentligt også mange flere i fremtiden. Ligesom du er glad for dine kunder, så er din leverandør også glad for dig :-)

Det kan der være noget om. Vi må forsøge.

Men det bringer stadig ikke svar på spørgsmålet om, hvad vi præcis bør gøre for at finde investorer?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:16

Men det bringer stadig ikke svar på spørgsmålet om, hvad vi præcis bør gøre for at finde investorer?

Jeg forstår ik, hvorfor du er så desperat efter en investor!

I disse tider gælder følgende "CASH is KING"... Dvs du kommer til at forære store dele af dit firma væk gratis, mod at få nogle penge ind... Har du virkelig så meget brug for de penge, at du vil give mange % væk?

Hvorfor ik forsøge at tilpasse sig, og evt finde sin egen lille niche, hvor firmaet kan vokse i et tempo, som du kan følge med til, og som finanserne og cashflow kan følge med til...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:17

Fashion-Seller:
Du kunne overveje, at afsætte noget af lageret med et lille tab... Det er jo bedre end det tab, som du evt lider, hvis du annullere ordrene hos leverandørerne...

Undrede mig også at ingen havde foreslået dette tidligere.

@Morten

Det er desværre nok noget af en udfordring du står i. Nu kender jeg jo ikke dine tal eller din omsætning, men dem du har søgt kapital hos og dem du søger kapital hos, ser ikke nødvendigvis tingene på samme måde som dig/jer. Du skal nok forvente at det undrer bankerne du har søgt hos, at du indgår en bindende økonomisk aftale som du ikke er istand til at komme ud af på fornuftig vis uden at have rygdækning for beløbets størrelse.

Dernæst er det mit indtryk at det er en branche i udfordringer, dette indtrk har jeg ud fra at der har været en hel del partier af børnetøj/udstyr til salg på markedet til ganske lave priser, sammenholdt med, at der nu er plads foran de to butikker her på Østerbro der ligge omkring hvor jeg bor. Førhen var der fyldt op med barnevogne foran butikkerne, det er der ikke mere, så deres salg lider.

@Morten - butikken

Hvis jeg kigger på butikken, så synes jeg ikke helt den appellerer til at få mig som kunde. Jeg kan ihvertfald ikke se der er noget der gør at jeg skulle handle hos jer frem for andre og dette sammenholdt med et relativt lille varesortiment, gør at jeg som kunde relativt hurtigt ville søge videre.

@Morten - markedsføring

Ved søgning på børnetøj kommer I ikke frem på de 3 første sider.

Ved søgning på børnetøj udsalg kommer I ikke frem på de 3 første sider.

MiniBeebi hvad er det? Har du prøvet at Google det?

Farvevalg, jeg synes farvevalget er meget drenget med den blå, er det ikke kvinder der handler den slags via nettet?

Facebook - har du/I kørt nogen form for markedsføring eller lavet nogle konkurrencer?

@Morten - summasumarum

Når jeg som uvidende stiller så mange spørgsmål, så bør de professionelle stille mindst det samme antal, og de har endvidere givetvis også nogle mere dybdegående omkring økonomien. Men er det långivere, investorer eller redningsfolk I søger?

Men du skal nok regne med, at det bliver en udfordring at løfte opgaven (især hvis det er "do or die") scenariet. Dine største muligheder ligger derfor nok i at låne pengene i omgangskredsen til den nye kollektion, og ved at vise du magtede dette og samtidig solgte den nye kollektion og dit eksisterende lager, så rette henvendelse til bankerne igen senere på året. Men brug noget energi på at få optimeret siden og det eksisterende koncept istedet samtidig med at I laver en beskrivelse af projektet til venner og bekendte og beder dem investere 5-10000 hver eller låne jer dem til f.eks. 5% i rente.

Køb ren argan olie her

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:19

Fashion-Seller:

Jeg forstår ik, hvorfor du er så desperat efter en investor!

I disse tider gælder følgende "CASH is KING"... Dvs du kommer til at forære store dele af dit firma væk gratis, mod at få nogle penge ind... Har du virkelig så meget brug for de penge, at du vil give mange % væk?

Hvorfor ik forsøge at tilpasse sig, og evt finde sin egen lille niche, hvor firmaet kan vokse i et tempo, som du kan følge med til, og som finanserne og cashflow kan følge med til...

Jeg er så desperat efter en investor, fordi at banken har sagt at jeg ikke får penge derfra, før der er en investor som også spytter i kassen. Det har jeg også nævnt tidligere i tråden...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:19

Gå som udgangspunkt ud fra at det ikke kan lade sig gøre. Hvis talrige banker har sagt nej, så kommer investorerne ikke til at stå i kø.

Men jeg håber det bedste for jer.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22

BruunMedia:
jeg ved ikke om Mikkel Demib går ind i projekter, men sidste år nævnte han noget om at han gik småt ind i projekter

Jeg går ikke selv ind i nye projekter lige for tiden - de projekter jeg allerede har investeret i kræver al min tid :)
- men det er rigtigt nok, at det er noget jeg gør mig i. Jeg investerer både med penge og ekspertiser.

Det er fuldkommen urealistisk, at finde en investor med den tidshorisont i har. Du skal regne med at det meget let kan tage min. et år. Og det er kun hvis du er heldig at sælge din ide hurtigt.

Og sælge er lige præcis det du skal - du skal ud og sælge jer selv (først og fremmest) og jeres forretningside (sekundært). Formen er ligegyldig - papir, mundtlig, PowerPoint. I første omgang skal I sælge jer selv - og så selve ideen. For uanset hvor fed ideen er, hopper ingen investor på, hvis han ikke stoler og tror på jer.

Glem NDA. Jeg har personligt ikke tid til at holde styr på sådan en masse NDA'er. Hvis du ikke stoler på mig skal du ikke sælge dit projekt til mig - sådan tænker mange andre også :)
- Iøvrigt er en NDA som regel ikke noget som helst værd. Hvis ikke du har mindst et par millioner, du kan fyre af på dyre advokater og langstrakte retsager (vi snakker MANGE år!), så kan du alligevel ikke bruge den til noget.

Jeg har selv lært - på den sure måde, at der som regel er MEGET langt fra at "have" ret, til at "få" ret. Har man penge får man ret - har man ingen kan man skide i havnen :)

Min erfaring gennem over 20 år som erhvervsdrivende er, at man skal stole på sine fornemmelser. Er dem du henvender dig til nogle du tør stole på? Føles det rigtigt? Hvad er dit førstehåndsindtryk (oftest det rigtigste!)? Hvis det ikke føles rigtigt, så lad vær! Ingen NDA kan redde dig fra de forkerte mennesker :)

Jeg kan godt se at det er surt med den akutte situation - og behovet for kapital. Men beløbet er for lille og tiden for knap til at investorer er den rette vej. Finder du endelig en "business angel", der vil gå ind så hurtigt (og dermed uden tid til en omhyggelig due diligence) så vil han sikkert kræve 30-50% af virksomheden, for at ligge pengene.

Side 3 ud af 12 (118 indlæg)