Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at skaffe investorer?

Side 1 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange af jer nok ved, har vi haft vores hyr med at overtale banken til at låne os flere penge så vi har mulighed for at udbygge Kidznet.dk (lige nu er det Kidznet.dk, men planen er at vi skal have oprettet et ApS som hedder World of Kidz, som så skal varetage alle vores services - både Kidznet.dk, men også Kidznews.dk og fremtidige tjenester).

Vi har nu fået lovning fra banken på, at hvis vi skaffer investorer, vil banken også spytte i kassen. Så nu mangler vi selvfølgelig investorer....

Spørgsmålet er; Hvordan skaffer man disse investorer, og hvad skal der til for at de hopper på ideen? Og hvad gør man når ApS'et endnu ikke er oprettet? Så kan investorer jo endnu ikke købe anparter...

Jeg har valgt at ligge tråden i Plus Debatten, da jeg mener at jeg kan opnå mere seriøse og kompetente svar fra plus-medlemmer, samtidigt med at ikke alle og enhver kan læse om vores planer og "problemer".. Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:35

Nu er jeg ikke ekspert på det område (så måske burde jeg klappe i :)) men kan Kidznet.dk ikke lægge de 80.000 i ApS'et? Evt. via. varelager. Så når investorerne spytter i kassen så kan kidznet få varerne tilbage?

Bare sådan en støtanke mens jeg sidder i toget.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:40

Niels:

Nu er jeg ikke ekspert på det område (så måske burde jeg klappe i :)) men kan Kidznet.dk ikke lægge de 80.000 i ApS'et? Evt. via. varelager. Så når investorerne spytter i kassen så kan kidznet få varerne tilbage?

Bare sådan en støtanke mens jeg sidder i toget.

Varelageret p.t. mangler lige lidt for at have en værdi af 80.000 kroner - desværre... Men det er jo egentligt også underordnet, når det grundlæggende er at skaffe investorer Smile

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:44

Et godt projekt,

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:50

Remydk:

Et godt projekt,

Tro mig, vi har nogle (hvis jeg selv skal sige det) geniale ideer - men ingen penge. Derfor spørger jeg her, for at være bedre rustet når investorerne skal findes. Smile

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:54

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Remydk:

Et godt projekt,

Tro mig, vi har nogle (hvis jeg selv skal sige det) geniale ideer - men ingen penge. Derfor spørger jeg her, for at være bedre rustet når investorerne skal findes. Smile

jeg føler med dig/jer Morten! Jeg ved virkelig ikke hvad man kan gøre.. jeg ved ikke om Mikkel Demib går ind i projekter, men sidste år nævnte han noget om at han gik småt ind i projekter, dog ved jeg ikke hvad omfanget er, men det gælder vel om at vende hver en sten.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Det første du skal bruge er en overbevisende forretningsplan, det behøver ikke at være noget stort og forkromet, det kan f.eks. være en Power Point der overbeviser investoren om at I har styr på tingene og at ideen er levedygtig.

Derudover investerer folk også I høj også i menneskerne bag, så jo mere attraktiv du kan gøre dig og evt. team jo bedre.

Umiddelbart, ville jeg tro at det er hurtigere og nemmere for dig at tjene pengene selv, end det er at få en investor ind over. Der er næsten altid en masse overhead i forbindelse med, at få ekstern kapital ind, advokat omkostninger, rapportering etc.

Men derfor kan det jo sagtens være, at du løber ind i den rette investor med minimum indsats. Så jeg ville anbefale dig at arbejde på begge ting samtidigt. F.eks. brug 10% på skrivning af materiale, møder med henblik på at finde en investor, og så bruge 90% af tiden på at udvikle din forretning, med den tilstedeværende kapital.

Vi har selv brugt en lignende strategi, og været rigtigt heldige :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:58

BruunMedia:

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Remydk:

Et godt projekt,

jeg føler med dig/jer Morten! Jeg ved virkelig ikke hvad man kan gøre.. jeg ved ikke om Mikkel Demib går ind i projekter, men sidste år nævnte han noget om at han gik småt ind i projekter, dog ved jeg ikke hvad omfanget er, men det gælder vel om at vende hver en sten.

Jeg kan da prøve at høre ham ad - tak for tippet Smile

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 17:00

Lundsby:

Hej Morten

Det første du skal bruge er en overbevisende forretningsplan, det behøver ikke at være noget stort og forkromet, det kan f.eks. være en Power Point der overbeviser investoren om at I har styr på tingene og at ideen er levedygtig.

Derudover investerer folk også I høj også i menneskerne bag, så jo mere attraktiv du kan gøre dig og evt. team jo bedre.

Umiddelbart, ville jeg tro at det er hurtigere og nemmere for dig at tjene pengene selv, end det er at få en investor ind over. Der er næsten altid en masse overhead i forbindelse med, at få ekstern kapital ind, advokat omkostninger, rapportering etc.

Men derfor kan det jo sagtens være, at du løber ind i den rette investor med minimum indsats. Så jeg ville anbefale dig at arbejde på begge ting samtidigt. F.eks. brug 10% på skrivning af materiale, møder med henblik på at finde en investor, og så bruge 90% af tiden på at udvikle din forretning, med den tilstedeværende kapital.

Vi har selv brugt en lignende strategi, og været rigtigt heldige :-)

Problemet ligger faktisk i at fristen ikke er særligt stor. Vi blev tilbage i februar svigtet af banken efter at have fået lovning på penge til at indkøbe større varelager for, og de nye kollektioner var bestilt, fortrød banken. De nye kollektioner kommer august/september, og der skal varerne også betales. Derfor har vi meget kort tid til at finde pengene, og da banken nu kun vil give flere penge hvis vi finder en eller flere investorer, så brænder lokummet Sad

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:08

Hej Morten

Det kan jeg godt se stiller jer dårligt, det er desværre ekstremt usandsynligt at I finder en Investor på kort tid, også selvom beløbet er mindre. Når investorer mærker desperationen hos dem de er ved at investerer sker to ting, de vil havde mere og de for mindre lyst til at investerer.

Hvad har I af alternativer ? Dør I hvis der ikke findes en investor ?

PS: Du kom til skrive at banken ikke ville "give" flere penge. Og vi ved vidst begge godt at banken aldrig giver penge ;-)

Side 1 ud af 12 (118 indlæg)