Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en webshop annulere en bestilling fra en kunde der har betalt?

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:

Hvilket så også må betyde, at trådstarter har leveret bevis / "sandsynliggørelse" for at have kendt til prisfejlene ved at skrive herinde... :)

Tjaaa nu er det udsalgstid, så derfor er priserne svingende... Så om sælger kan bevise det, vil jeg overlade til dem og deres advokat/hjælper...

Jeg ved bare, at næsten alle som har været møllen igennem hos Forbrugerstyrelsen efter dommen har tabt... Så for shoppen skal man gøre op, om det er besværet og omtalen værd!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:17

Miriam Frank:

Fashion-Seller:

0 kr kan så forsvares, som eneste beløb... Men havde du skrevet 1 kr, så hang du på den ;D

Argumetet er at 0,- kr. jo ikke er et beløb ;-) Og også, at varen var placeret imellem alle andre varer og altså ikke blev fremhævet eller på anden måde annonceret som noget ekstra kunden fik.

Nu har jeg kun kendskab til ca 30 sager, hvor webshops alle har opgivet efter henvisning fra Forbrugerstyrelsen til dommen...

Men det er da fedt, at du lige gider at gøre opmærksom på, at 0,- kr ik tæller med... Og lige giver en forklaring ;D

Så er vi alle blevet klogere idag ;D

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:18

Fashion-Seller:
Der er kun en ting, som virker som shopejer, og det er manuelle ordrebekræftigelser ;D
Så kan man tjekke den igennem, inden man godkender den...

Hvad med at man sender kunden en mail hvor man bekræfter at der er sendt en ordre og at den bliver bekræftet næste arbejdsdag?

Lidt ala:

"Vi bekræfter hermed at have modtaget din bestilling på vores hjemmeside"

dagen efter denne

"Vi bekræfter din ordre foretaget på vores hjemmeside d. xxxxx"

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:23

Niels:

Hvad med at man sender kunden en mail hvor man bekræfter at der er sendt en ordre og at den bliver bekræftet næste arbejdsdag?

Lidt ala:

"Vi bekræfter hermed at have modtaget din bestilling på vores hjemmeside"

dagen efter denne

"Vi bekræfter din ordre foretaget på vores hjemmeside d. xxxxx"

Det kan man gøre, vi har bare ik haft succes med det... Det endte i ren misforståelser, folk der troede de fik dobbelt ordre, folk der klagede over spam osv...

Det er hårdt at være retailer idag ;D

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:26

Fashion-Seller:

Det kan man gøre, vi har bare ik haft succes med det... Det endte i ren misforståelser, folk der troede de fik dobbelt ordre, folk der klagede over spam osv...

Det er hårdt at være retailer idag ;D

PUha.... skal aldrig have en webshop :) Er godt tilfreds med at lave dem.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:29

Nu er det ikke noget stort problem for mig, men vil det sige at hvis uheldet er ude, og man har lagt forkert pris ind, at man kan sige:

"desværre udsolgt" og slippe den vej rundt ?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I henhold til afgørelsen ved: Ikke bindende tilbud, 2002

Så man kan sagtens komme udenom at hænge på en automatisk beskæftigelse. Det er bare et spørgsmål om at kende sin jura. Aftalelovens § 9.

og sagen med havetraktoren til 899 endte kun som den gjorde fordi (som nævnet siger): Da indklagede ikke har godtgjort, at han, forinden klagerens bestilling, har oplyst klageren på en tilstrækkelig tydelig måde om, at udbuddet af varer på indklagedes hjemmeside ikke skulle opfattes som tilbud, men opfordring til at gøre tilbud, finder nævnet, at der er indgået en bindende aftale mellem parterne, jf. aftalelovens § 1.

Så det handler om oplysning og tydeliggørelse, både på hjemmesiden og i den e-mail der sendes til kunden. Hvis man gør det, kan selv forbrugerankenævnet ikke vinde en sag i retten, hvis det skulle komme dertil (hvilket jeg tvivler på eftersom overstående er fra deres egne afgørelser) Smile

Se evt. denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/86339.aspx

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:26

Så kom posten med min nye WEBER Grill (One Touch Silver 47 cm) til 120,- kr. inkl. fragt Big Smile Prisen er rettet på hjemmesiden, så jeg kan godt afsløre at det var hos Zapera (Yougov).

Hos Zapera kan man købe varer for de point man optjener ved at udfylde spørgeskemaer og 100 point har en værdi af 10,- kr., grillen stod til 1.200 point istedet for 12.000 point og alle priser er inkl. fragt. Hvis man ikke har point nok, så kan man vælge at betale restbeløbet med kreditkort.

Når nu priserne står i point, så tror jeg det er endnu sværere at bevise at en kunde handler i ond tro, for det gør det jo sværere for forbrugeren at gennemskue den rigtige pris.

Nu venter jeg bare på mine gratis øl og pølser, god sommer Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:02

Der er da nogen der kludrer lidt rundt i hvornår ting har hjemmel i loven, og hvad forbrugerrådets afgørelse udmynter sig i.

Hvis vi tager udgangspunkt i nærværende sag, så er det handlede beløb på under 800 dkk, og vil altså ikke kunne behandles i forbrugerklagenævnet.

Så må man selv hoste op med en advokat, og allerede her, har du brugt 1-2 timer på at få dem til at skrive et brev. Dertil svarer webshoppen bare at de er uenige, og så begynder det er blive rigtig dyrt. Selv om man skulle være heldig at vinde en sådan sag, så vil man aldrig få refunderet andet ind udgiften til selve retssagen, og altså ikke alt det som sker inden sagen kommer så langt.

Ser vi på hvorfor nogen vælger blot at sende varen, så kan der naturligvis være mange grunde til dette. En af grundene kan jo være at vi webshopejere er umenneskelige gidsler for hvad folk skriver om os på nettet. At sende varerne kan være det samme som at købe fred.

Jimmy

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:53

Nicolaj Thomasen:

Så kom posten med min nye WEBER Grill (One Touch Silver 47 cm) til 120,- kr. inkl. fragt 

Tillykke med det. Håber at du bliver glad for den ;-)

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)