Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bestillings- eller ordrebekræftelse, hvad bruger i?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal inden ret længe "slå dørene op" for min webshop, i den forbindelse er jeg kommet lidt i tvivl om hvad der er mest hensigtsmæssigt vedr. bestillings- og/eller ordrebekræftelse.

Som jeg forstår den vigtigste forskel mellem de to bekræftelser, så er en ordrebekræftelse bindende, hvor en bestillingsbekræftelse giver mulighed for at ændre eksempelvis pris, hvis denne er fejlagtig.

Hvad er jeres erfaringer/anbefaling omkring ovenstående - anvender i begge bekræftelser eller kun ordrebekræftelse?

Er der nogen magentoshop ejere der bruger begge og sender automatisk "bestillingsbekræftelse" og manuel "ordrebekræftelse", så er jeg meget interesseret i at høre hvordan dette rent praktisk løses.

Go' aften

/Almulimann

 

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvad du kalder det, er det ikke bindende i det omfang at det fremgå tydeligt af e-mailen, at ordrebekræftigelsen ikke er bindene og at du tager prisforbehold osv.

Afgørelser ved forbrugerombudsmanden viser dog at det ikke er nok at skrive i e-mailen. Det skal også fremgå i dine betingelser som forbruger bliver præcenteret for inden et evt. køb, da de ellers kan tro at det er en bindene aftale.

De fleste e-shops løser problemet ved at skrive at ordrebekræftigelsen er bindene i det omfang af varene ikke er oplyst til forkert pris og at varen ikke er udsolgt.

Coolshop løser det således: "Når du bestiller på CoolShop skal du være opmærksom på at aftalen ikke anses for endeligt indgået før du modtager en automatisk ordrebekræftelse fra os. Der tages i denne bekræftelse forebehold for udsolgte og/eller udgåede varer samt prisstigninger."

Og lignende løsninger vil du også finde andre steder. Da man derved ikke bliver nødt til først at sende en bekræftigelse på at ordren er modtaget (det skal man jo i henhold til e-handelsloven § 12) og derefter en bekræftigelse på at man accepetere tilbudet, i det kunden jo rent juridisk giver tilbud på at købe det pågældende produkt i forbindelse med "gemmenførsel af ordre" i shopping systemet.

Se evt. også disse afgørelser. Ikke bindende tilbud, Forkert pris i et tilbud på en hjemmeside, Fejlagtig prisangivelse på nettet (det er i den sidste her ikke selve afgørelsen men det det nævnet konkludere inden de når frem til at forbrugeren var i ond tro, som er spændende netop for dette område).

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for dit svar og gode henvisninger! Yes

Det gør det jo noget enklere at kunne nøjes med een bekræftelsestype.

dbh

/Almulimann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)