Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en webshop annulere en bestilling fra en kunde der har betalt?

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Se denne artikel om hvordan man undgår det med prisfejlen.

LINK HER

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:35

Klippet fra ovenstående link:

"»Retspraksis er, at det er sælger, der skal bevise, hvis en kunde har været i ond tro. Så skal prisen være mindre end en fjerdedel eller en femtedel,«"

Det betyder så også at den ikke går i dette tilfælde, da der er tale om en tiendedel af prisen. Dog siger den anden afgørelse noget andet.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:41

Erik Pilgaard Hejlskov:

Klippet fra ovenstående link:

"»Retspraksis er, at det er sælger, der skal bevise, hvis en kunde har været i ond tro. Så skal prisen være mindre end en fjerdedel eller en femtedel,«"

Det betyder så også at den ikke går i dette tilfælde, da der er tale om en tiendedel af prisen. Dog siger den anden afgørelse noget andet.

Ja, de 2 andre afgørelser er også til en tiendedel af prisen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:04

Ifølge min samtale med forbrugerstyrelsen gælder enhver oplyst pris på hjemmesiden, uanset om man kalder det bestillingsbekræftelse istedet for ordrebekræftelse (hvilket jeg selv gør). Også uanset hvor tydelig, man selv synes fejlen er.

Ved bestillingsbekræftelse skal du stadig sælge til den oplyste pris, men risikerer omvendt ikke at skulle betale kunden erstatning ved manglende levering.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:04

Erik Pilgaard Hejlskov:

Kilden er væk til den linkede artikel, så der er jo ikke just noget direkte bevis. Det kan dog sagtens være, at det er webshoppens ansvar. Det ændrer dog ikke på at 10 ud af 9 webshops alligevel vil løbe fra det ansvar!

Okay 10 sec på Forbrug.dk og så er der bingo... Er det der ik lidt dovenskab ;D

http://www.forbrug.dk/Nyheder/paspaaprisfejl

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:05

Miriam Frank:

Jeg havde i min webshop ikke fået sat pris på en enkelt vare, som så stod til 0,- kr. Jeg kontaktede forbrugerstyrelsen, som mente kunden handlede i "ond tro", da varen stod til 0,- kr imellem alle andre varer til normale priser. De vurderede altså, at jeg ikke behøvede at forære kunden varen, da hun helt sikkert kunne se, at der var tale om en fejl.

0 kr kan så forsvares, som eneste beløb... Men havde du skrevet 1 kr, så hang du på den ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:07

Jesper Laugesen:

Jeg skriver således:

FORBEHOLD:

Vi tager forbehold for trykfejl, moms og afgiftsændringer samt leveringssvigt.

Men igen - om det har juridisk virkning ved jeg ikke.

Det hjælper intet, når der er tale om fjernsalg i DK! Du hænger på papegøjen uanset ;D

Se selv her

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:07

Fashion-Seller:

Okay 10 sec på Forbrug.dk og så er der bingo... Er det der ik lidt dovenskab ;D

http://www.forbrug.dk/Nyheder/paspaaprisfejl

forbrug.dk:

... Sælger kunne ikke bevise, at forbrugerne havde kendt til prisfejlene, og derfor var forbrugerne berettiget til at få varerne for markant mindre, end hvad de reelt kostede. ...

Hvilket så også må betyde, at trådstarter har leveret bevis / "sandsynliggørelse" for at have kendt til prisfejlene ved at skrive herinde... :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:10

Thomas Cuno:

Se denne artikel om hvordan man undgår det med prisfejlen.

Der er kun en ting, som virker som shopejer, og det er manuelle ordrebekræftigelser ;D
Så kan man tjekke den igennem, inden man godkender den...

Men trust me det er kunderne ik tilfredse med, da de så skal vente flere timer på denne! Kunden forventer en bekræftigelse max 5 min efter et køb, det viser vores tests...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:11

Fashion-Seller:

0 kr kan så forsvares, som eneste beløb... Men havde du skrevet 1 kr, så hang du på den ;D

Argumetet er at 0,- kr. jo ikke er et beløb ;-) Og også, at varen var placeret imellem alle andre varer og altså ikke blev fremhævet eller på anden måde annonceret som noget ekstra kunden fik.

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)