Hej alle i kvindezonen
Jeg hedder Anette Sand og har været Aminobruger i lang tid - men nogle gange er jeg lidt passiv pga. travlhed. Dog blogger jeg, både her og på http://anettesand.dk, så lidt kommunikation bliver det alligevel til.
Jeg er stifter af og den ene af (nu) to direktører i Regnskabskolen/Inloco Regnskab. Jeg har drevet selvstændig virksomhed siden 2002 og været igennem en selskabsomdannelse i 2008, så vi nu er et ApS med 22 ejere.
Jeg arbejder meget med og for iværksættere og elsker den verden: Det store engagement, de mange nye ideer, troen på fremtiden, risikovilligheden og aktivitetsniveauet. De fleste af Regnskabsskolens kunder er iværksættere, og jeg har et rigtig stort netværk. Mange af mine leverandører og også nogle kunder kommer her fra Amino, hvor jeg har været med til at arrangere Aminotastic i 2009. Det personlige møde med mennesker, man har skrevet meget med herinde, er altid super spændende og udbytterigt.
Her til aften er jeg lige kommet hjem efter at have holdt det (omtrent) månedlige informationsmøde for nye iværksættere, og det har i det hele taget været en travl dag, fordi vi også har haft prøveeksamen for de kursister, som skal til diplomeksamen på torsdag i næste uge.
Jeg har masser af ideer og i øjeblikket den bedste medarbejdergruppe, jeg nogensinde har haft. Vi er seks fastsansatte og nogle freelancere, og der er fuld fart på en række udviklingsaktiviteter, som er meget spændende. I mandags havde vi besøg af en vækstkonsulent, som skal hjælpe os med at strukturere alle vores planer, og det ser ud til at blive et endog usædvanligt godt samarbejde, så stemningen er positiv og optimistisk.
Ind imellem - især i 2008 og 1. halvdel af 2009 - har det været rigtig hårdt at have en virksomhed, hvor ambitionerne strækker sig ud over min egen lille hverdag. Jeg er enlig mor til to store og usædvanlig dygtige og velfungerende drenge på henholdsvis 17 og 15 år, og jeg arbejder mange timer, så der skal koordineres og planlægges, for at få det hele til at gå op. Det kan selvfølgelig bedre lade sig gøre, når man ikke har nogen chef, som blander sig i arbejdstiderne
.
Jeg skriver bøger, som vi udgiver på eget forlag. Den næste udkommer i januar, og det glæder jeg mig rigtig meget til. Herudover holder jeg foredrag om emner inden for regnskab, økonomi, og om at få sine første medarbejdere. Den slags kommer der mere af, det er rigtig sjovt og ligger i god forlængelse af min undervisning i øvrigt.
Jeg glæder mig til at se, hvad dette kvindehjørne kan udvikle sig til.
Dbh
Anette
http://anettesand.dk