Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network Marketing er ikke for tøser

Side 5 ud af 10 (100 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Anders Petersen:

Hej Tonny.

Jeg er fortaler for "NOGET" mlm, og jeg må sige, at Lasses indlæg var tiltrængt for mlm branchen. Lasse slår fast, at mlm kræver hårdt arbejde og kan forhåbentlig lære folk, at mlm ikke er "get rich quick and easy".

Vedr. arrogance så kan vi vende scenariet om og antage, at "Remydk" havde lavet et sobert indlæg, med overskriften "programmering er ikke for tøser", som omhandler det at være programmør. Her forklarer Remydk, at for at få succes som programmør, skal der arbejdes hårdt, ligesom der skal indenfor alle andre brancher.

Jeg kunne så bryde ind med ordene "nej, det er ikke for tøser,- men kun for nørder". Altså hive min gamle arrogance og fordom frem fra rygsækken, så Remydk en gang for alle kan lære, at han arbejder med noget forkert.

Som jeg læser Lasses indlæg, så tror jeg næppe, at hensigten var at omvende modstandere. Hvis man er modstander, så må det være rart at læse et indlæg fra en networker, som "tør" fortælle sandheden om mlm.

Hvis nogen er uenige i Lasses indlæg, så kan vedkommende argumentere for sine synspunkter. "Nej, det er for idioter" kan kun besvares, som Lasse har gjort.

Hilsen Anders

Hej Anders (og Tonny for den sags skyld).

Det der kan irritere mig herinde er at der er forskel på folk. Er du MLM modstander så må du sige hvad som helst uden det får påtale af andre der er negative omkring MLM. Når en MLM'er så svarer enten arrogant eller irriteret så bliver han STRAKS sat i bås.

Jeg tror ikke der er mange MLM'ere herinde, undtagen de helt nystartede der forsøger at omvende Jer (modstandere) herinde. 

Jeg smed for nyligt en video op, hvor jeg egenlig kun ville vise starten, men den blev rakket ned pga. andre ting i video'en og med snak om firmaets størrelse og at firmaet burde have penge nok til at købe billeder fri (eller noget i den stil), og allerede her har de misforstået, for det er ikke firmaet der står bag video'en men "medarbejderne". Og hvorfor nævner jeg så dette, jo jeg syntes blot det viser at man udtaler sig uden nødvendig viden.

Mvh.

Martin

Ps. Er selv stor fan er Tim Sales, men det var først for nyligt at jeg faktisk opdagede at han havde skabt sin succes i mit MLM firma...

MlM markedsføringsform er okay , dog tråde med pyramide struktur form med hierarki hvor de øverste tjener mest , med udenlandske selskaber , kan huske til et par debattere en med aktie køb og selskab i Belize , skule være hurtigt været sat punktum disse steder med crew , måske en ide med en , sådanne i MLM debat , derved vil de god der overholder den Danske lovgivning fremstå mere seriøse

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:06

Hej Michael,

Jeg prøver at forklare under dine kommentarer

Mikael christiansen:

Tid per salg er der brugt flere timer på salg = dårlige timeløn

Nu er der ingen der bruger timer på at sælge den slags varer der er listet, i så fald skal de slet ikke forsøge at sælge nogetsomhelst Smile

Tid per salg kort = høj time løn

Er jo det man opbygger uanset om det er i NM/MLM eller i andre typer salg.

Indkøbs pris høj = lav fortjeneste

indkøbs pris lav = stor fortjeneste

Gælder for alle varer uanset branche

jeg forstår ingenting af disse tal du skriver

De tal jeg skriver er den fortjeneste man har ved at sælge X antal enheder per måned enten 24, 72 eller 108 og tallene indikerer fra hvis du sælger alene og til du har 32 tilknyttede sælgere der sælger fra 23-108 enheder per måned af de 5 produkter.

Hvis man har 32 sælgere under sig der sælger 120 produkter per måned (5x24), så er det et salg på 3840 enheder per måned som man tjener på. Arbejdet med de sækger man har under sig består i opfølgning og vedligeholdelse samt uddannelse.

Så der er mange penge at tjene, men det tager tid at opbygge sit netværk. Dog kan de unge og hurtige meget meget hurtigt opbygge et netværk der bruger produkterne ved brug af hjemmeside, facebook og andre sociale netværk.

Min aktuelle udfordring går hverken på pris- eller kvalitet, da dette er i orden, men mere i opbygningen. Jeg har endnu ikke mødt nogen der har grundlagt tilsvarende der kan være behjælpelige, men det kommer på et tidspunkt, og ellers tager man det bare den hårde vej Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:14

Mikael christiansen:
hierarki form som pyramide form struktur , som dog er dømt ulovligt i flere lande også i Danmark hvad jeg kunne læse mig til derfor kommer der nogle tråde med udenlandske tråde de bliver meget platte nogle af dem, det burdet kunne stoppes med samme af en amino.dk moderater med det samme , da det er ødelægge for jeres ry at i ikke  holder lovgivning derved måske skulle der være en amino.dk crew der har viden på dette felt der kunne stoppe disse debatter .

Det er bedst hvis man forholder sig helt konkret til hvad der er ulovligt.

http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/pyramidespil

Og her på Amino taler vi oftest om produkter som Agel, LR, Herbalife, Tupperware osv osv som alle har en pyramidelignende struktur og de er IKKE ulovlige.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:17

Lagersalg123 - JEN:

Hvis man har 32 sælgere under sig der sælger 120 produkter per måned (5x24), så er det et salg på 3840 enheder per måned som man tjener på. Arbejdet med de sækger man har under sig består i opfølgning og vedligeholdelse samt uddannelse.

Så der er mange penge at tjene, men det tager tid at opbygge sit netværk. Dog kan de unge og hurtige meget meget hurtigt opbygge et netværk der bruger produkterne ved brug af hjemmeside, facebook og andre sociale netværk.

Min aktuelle udfordring går hverken på pris- eller kvalitet, da dette er i orden, men mere i opbygningen. Jeg har endnu ikke mødt nogen der har grundlagt tilsvarende der kan være behjælpelige, men det kommer på et tidspunkt, og ellers tager man det bare den hårde vej Smile

er det ikke den konstruktion form du beskriver der er ulovlige i Danmark ?, hvor man opbygger et netværk af sælger i pyramide struktur hierarki form , hvor øverste led tjener mest , denne form og strukturer vil du altid ligge på kanten i grænse flade om det er lovligt eller ej

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:34

Mikael christiansen:
 er det ikke den konstruktion form du beskriver der er ulovlige i Danmark ?, hvor man opbygger et netværk af sælger i pyramide struktur hierarki form , hvor øverste led tjener mest , denne form og strukturer vil du altid ligge på kanten i grænse flade om det er lovligt eller ej

Nej nej, det har du desværre helt misforstået.

Al business kører i et eller andet hiarki. Fra råvareleverandør, til producent, til grossist til forhandler til slutbruger eller lignende. Undervejs er der så f.eks. agenter der tjener på at skaffe kunder eller formidle agenturer og der er også forskellige prisstrukturer undervejs. Altsammen hørende med til det der sker ved normal handel fra fremstilling til varen står hos slutbrugeren.

Det jeg gør er præcis det samme, bruger bare forbrugerne som "sælgere" og for at blive sælger skal man købe 24 produkter hver måned. Kan man ikke sælge det kan man ikke være sælger. Du kan heller ikke forhandle andre produkter generelt på markedet hvis man ikke løbende aftager varen.

Det er ulovligt er, bl.a. at sælge en ikke eksisterende vare eller modtage et indskud vedrørende dette og så basere forretningsmodellen på indskud hvor der ikke er nogen varer.

Og ja, hvis jeg får det op at køre tjener jeg mest, det ville da også være underligt hvis ikke det skulle være sådan, det er jo min idé og mine produkter. Hvem tror du tjener mest? DaimlerBenz eller deres forhandlere?

Køb ren argan olie her

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:43

Lagersalg123 - JEN:

Der er noget der løber helt ved siden af dine tal og formodninger - det er ren volapyk du skriver - underforstået at det du ligger til grund for din teorier ikke er sådan virkeligheden er skruet sammen og slet ikke sådan du skal skrue et netværksselskab sammen. Ved du ikke tager dette som en kritik - men konstruktiv kritik - udfra det minimale grundlag jeg har at bedømme tingene på - og det er for så vidt kun de kommentarer du har knyttet i denne tråd - så kan jeg med ret stor sikkerhed forsikre dig om at du ikke får den flyver i luften.

Det skyldes primært produktkategorien (ikke produktet/produkterne, de er uden tvivl i orden) og det skyldes et alt for stort fokus på sælgere og salg. Du skal dreje den helt rundt til et helt andet koncept - hvor det er selskabet der levere direkte til selve forbrugeren - men med netværket af repræsentanter som drivkraften i omsætning gennem alt andet end fokus på det at sælge - for det KAN og GØR kun de færreste. Drivkraften skal være noget helt andet - det kan jeg ikke bare sådan uden videre kortlægge for dig - men kan da tage et element frem: Du har en teori om at unge kan opbygge netværk gennem sociale medier - men hvad skal drive dem, tiltrække opmærksomhed? Svanemærket og/eller miljørigtige produkter den vil ikke bide på hos de "unge"... der skal noget helt, helt andet til - og så spiller vi pludselig i en hel anden boldgade hvor det kræver helt andre ressourcer at sparke det igang og ikke mindst FØLGE MED, hvis det løber løbsk i ren succes og tiltrækningskraft.

Bliver nødt til at sætte mig med dig - så kan du fremlægge hele din ide, dine produkter og hvordan du har tænkt dig at gøre et - så skal jeg nok rådgive dig.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:52

Lasse Burholt:
Ved du ikke tager dette som en kritik - men konstruktiv kritik -

Helt korrekt - og hellere kalde en spade for en spade, derfor skriver jeg også min udfordring er opbygningen.

Lasse Burholt:
Du har en teori om at unge kan opbygge netværk gennem sociale medier - men hvad skal drive dem, tiltrække opmærksomhed?

Det har jeg naturligvis forskellige idéer til, men af naturlige årsager fremlægges de ikke her.

Lasse Burholt:
Svanemærket og/eller miljørigtige produkter den vil ikke bide på hos de "unge"... der skal noget helt, helt andet til

Det er jeg 100% klar over, har eksisterende produkter på markedet allerede Smile

Lasse Burholt:
Bliver nødt til at sætte mig med dig - så kan du fremlægge hele din ide, dine produkter og hvordan du har tænkt dig at gøre et - så skal jeg nok rådgive dig.

Jeg giver dig lige et kald, og ser om vi kan koordinere noget.

Tak for indspark.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:55

Lagersalg123 - JEN:
Priserne er lavt sat i forhold til potentialet i markedet og kvaliteten.

Hvilket må forståes på den måde at dine tal ikke er andet end gæt. Nu er det ikke for at træde nogen over tæerne eller fordi jeg ikke tror dine gæt er yderst kvalificerede. Det er de nok, da jeg ikke har indtryk af du er helt tabt bag en vogn ;)

Men hvorom alting er så taler vi stadigvæk om uverificérbare tal, der i sidste ende ikke rigtigt ændrer på noget som helst....folk skal stadigvæk vælge om de vil tro på den ene eller den anden, udfra deres egen mavefornemmelse.

Min pointe er bare at det under alle omstændigheder er en ærgelig situation. For hvis folks gætterier og personlige tro viser sig ikke at holde vand, så går "de omvendte" jo ind i projektet med de forkerte forudsætninger - det kan da ikke være til nogens nytte? På den anden side risikerer man at mange holder sig tilbage, selv hvis gætterierne holder vand - hvilket vel heller ikke er fordelagtigt?

Så jeg synes man skulle fokusere mere på det håndfaste istedet for alt det varme luft. Ikke dermed sagt det oprindelige indlæg ikke var godt og fornuftigt. Det er sådan set udemærket, det siger bare ikke rigtigt noget konkret om MLM - så for de interesserede er der altså ikke nogen videre brugbar information. Der er bare nogle generelle råd, som ikke har noget som helst at gøre specifikt med MLM - at der skal hårdt arbejde til er næppe en særlig egenskab ved MLM....hvis det var, er det ihvertfald ikke noget der ligefrem gør det mere tiltalende ;) Derudover er der så en masse varm luft.... Ikke at jeg betvivler Lasses ord. Men hans snak om indtjeningspotentiale kan man altså ikke bruge til noget som helst. Indtil der bliver puttet noget konkret på kan enhver lave et lignende indlæg om MLM, med omvendt fortegn, som er fuldt ud lige så troværdigt.... Det er bare op til den enkelte at vælge hvilken "prædikant" de vil tro :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:58

Lagersalg123 - JEN:

Lasse Burholt:
Du har en teori om at unge kan opbygge netværk gennem sociale medier - men hvad skal drive dem, tiltrække opmærksomhed?

Det har jeg naturligvis forskellige idéer til, men af naturlige årsager fremlægges de ikke her.

Lasse Burholt:
Svanemærket og/eller miljørigtige produkter den vil ikke bide på hos de "unge"... der skal noget helt, helt andet til

Det er jeg 100% klar over, har eksisterende produkter på markedet allerede Smile

Det er blot du medbringer en Non Disclosure Agreement som jeg sætter min signatur på - så kan du sende advokaterne efter mig, hvis jeg ikke holder det du har mellem du og jeg ;-)

Kast mig en sms eller ring Torsdag.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:03

Fama:
Hvilket må forståes på den måde at dine tal ikke er andet end gæt. Nu er det ikke for at træde nogen over tæerne eller fordi jeg ikke tror dine gæt er yderst kvalificerede. Det er de nok, da jeg ikke har indtryk af du er helt tabt bag en vogn ;)

De er nu ikke helt gæt, de er baseret på markedspriser, da jeg i forvejen leverer til det professionelle marked, så priserne er der ikke noget galt med Smile

Markedspotentialet er meget stort, men som jeg angiver får man ikke lige 30 eller 50 personer ind i sit nettværk fra dag 1.

Der hvor den halter, det er i opbygningen, og der er Lasse inde på de rigtige ting som hvad er motivationen, hvad vedligeholder motivationer, hvorfor i det hele taget - jeg har naturligvis mange grunde og perspektiver, men det er opbygningen det drejer sig om og derfor søger jeg sparring for den del Smile

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 10 (100 indlæg)