Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network Marketing er ikke for tøser

Side 10 ud af 10 (100 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Men hvem ved... Måske tager jeg fejl... Men er du så ikke rar at henvise til noget konkret, der viser at unge forbrugere generelt er bedøvende ligeglade med det?

Ja hvad angår de konkrete produktsegmenter jeg henviser til der tager du uomtvisteligt fejl. Jeg vil ikke være mere konkret end jeg har været.

Du har en fantastisk evne til at fordreje tingene, og der er f.s.v. ingen grund til at føre samtalen videre, da du nærmest på en psykotisk måde fastholder en global markedsundersøgelses resultater, som er statistisk svagt understøttet, mod det faktuelle.

Fama:
Hvis de skal vælge mellem brand X og Y, så skal du altså ikke komme og påstå miljøhensyn er totalt underordnet.

Det er ikke det valg de står overfor i virkeligheden, eller i fohold til kammarater eller moden, så det er en imaginær situation der ikke kan bruges til noget i praksis. Hvis du vil diskuttere det videre, så skal det baseres på en viden du har om branchen og produkterne, og ikke en undersøgelse foretaget tilbage i tiden.

Endeligt: Hvis du hermed mener du har påvist noget og du tror på det, så fint med mig. Jeg kan ikke bruge mere energi på at understrege min hand-on erfaring kontra modsatrettet imaginær tænkning og arrogant agiteren.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 08:38

Kære Lagersalg

Jeg synes ikke der er nogen grund til at hidse sig sådan op. Jeg har henvist til en relevant undersøgelse og jeg har henvist til en relevant tendens på markedet generelt. Det kan man så forholde sig til eller lade være. Men jeg kan ikke se nogen grund til at kalde mig hverken psykotisk eller usaglig. Hvis du mener det er psykotisk og usagligt, at forholde sig til relevante data kan man jo diskutere hvem det er der reelt har et problem.

Så tag dog og slap af - hvorfor så defensiv? Det eneste jeg har gjort er at referere til en relevant undersøgelse og andre aktøreres ageren. Du har derimod ikke henvist til noget som helst relevant. Du har dybest set bare sagt "fordi jeg siger det er sådan, så er det sådan det er". Come on - det holder jo ikke.

Så tag og slap af...nyd det gode vejr og fuglenes sang.... at sidde og kalde mig psykopat bliver din dag ihvertfald ikke bedre af ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:
Så tag og slap af...nyd det gode vejr og fuglenes sang.... at sidde og kalde mig psykopat bliver din dag ihvertfald ikke bedre af ;)

Kunne ikke drømme om at kalde dig psykopat Smile ..når jeg skriver.."..en psykotisk holdning eller tilgang.." så er det ikke personligt men henvist til metodikken.

Men f.s.a. usaglig, så er det i forhold til min overbevisning ikke sagligt at henvise til en undersøgelse der ikke er bredere repræsenteret i forhold til segment og lokalitet, og derfor er det en uendelig dialog uden mening.

Fama:
Du har derimod ikke henvist til noget som helst relevant.

Det mest relevante jeg kan henvise til, er de faktuelle forhold. Og selvfølgelig kan der ikke linkes til disse, da der ikke er offentligtgjorte informationer om konkurrenterne på markedet, det siger jo sig selv at virksomheder ikke automatisk lægger deres data ud til konkurrenternes SWOT analyser.

Fama:
kan man jo diskutere hvem det er der reelt har et problem.

Jamen hvis du mener jeg har et problem, så skal du være noget så velkommen til at have den indstilling, det flytter ikke ved min opfattelse af sagligheden i din stillingtagen kontra min hand-on viden fra dagligdagen.

PS: Du er utvivlsomt intellektuel, det kan man jo se gennem dine indlæg, men som jeg tidligere har anført, så driver du den lige langt nok ud, årsagen til dette kender du bedre end jeg, men når folk driver den så langt ud, så er min tid bedre brugt på at "de får ret og jeg får fred" og det er ikke opgivende, bare en vurdering af om det er værd at spilde mere tid på, når man har understreget sin holdning.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 10:34

Lagersalg123 - JEN:
Kunne ikke drømme om at kalde dig psykopat Smile ..når jeg skriver.."..en psykotisk holdning eller tilgang.." så er det ikke personligt men henvist til metodikken.

Jeg kan ærligt talt ikke se forskellen... Om du kalder mig psykopat eller du kalder min tilgang til emnet psykotisk - begge dele er lige useriøse. Så synes du ikke du skulle holde igen med hidsigheden? Jeg er i det mindste ikke så useriøs, at jeg benytter personangreb ;)

Lagersalg123 - JEN:
Men f.s.a. usaglig, så er det i forhold til min overbevisning ikke sagligt at henvise til en undersøgelse der ikke er bredere repræsenteret i forhold til segment og lokalitet, og derfor er det en uendelig dialog uden mening.

Nu forholder det sig sådan at det nu engang er en af de eneste seriøse undersøgelser med relevans for emnet, der er tilgængelig indenfor rimelighedens grænser.

Der er godt nok også udført noget forskning på CBS, men her var fokus mere tweens evner til reklameidentifikation og hvordan de forholder sig til forskellige typer reklamer. Så derfor kan den ikke rigtigt bruges i forhold til denne diskussion, selvom den specifikt omhandler danske tweens.

Derudover har jeg så kendskab til en enkelt eller to ph.d. afhandlinger... Men må indrømme jeg ikke har læst dem, så jeg kan naturligvis ikke referere til indholdet. Desuden er de heller ikke nær så tilgængelige som Lindstrøms bog.

Pointen er ikke at jeg siger Lindstrøm er et orakel, der står hævet over enhver kritisk tilgang. Men nu er hans forskning på området altså forholdsvist enestående.... Området er relativt nyt, så der er ganske enkelt ikke så meget "på gaden". Hvorfor vi jo må forholde os til det vi har.... Kommer der mere og bedre forskning i fremtiden? Uden tvivl.... Men den forskning vi har tilgængelig p.t. peger altså i retning af at miljøhensyn har en rigtigt stor betydning for unge.

Betyder det så de hellere vil undvære voks end "skade" miljøet? Nej naturligvis ikke... Men der er altså god grund til at antage en "grøn profil" kan være utroligt værdifuldt for et brand.

Lagersalg123 - JEN:
Det mest relevante jeg kan henvise til, er de faktuelle forhold. Og selvfølgelig kan der ikke linkes til disse, da der ikke er offentligtgjorte informationer om konkurrenterne på markedet, det siger jo sig selv at virksomheder ikke automatisk lægger deres data ud til konkurrenternes SWOT analyser.

Med andre ord kan du kun henvise til dit ord... Synes du det er voldsomt sagligt? Hvis vi skal have en saglig diskussion må vi sgu da henvise til reelle og tilgængelige data. Det er der da intet odiøst i.

Ikke dermed sagt at dit ord ikke er noget værd.... Men hvis du vil snakke saglighed, må du altså diske op med noget bedre end "jeg ved bare det er sådan".

Lagersalg123 - JEN:
så driver du den lige langt nok ud

Jamen hvis det er at "drive den for langt ud", at henvise til relevant forskning.... Ja så driver jeg for langt ud. Det er din mening....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:42

Fama:
Jamen hvis det er at "drive den for langt ud", at henvise til relevant forskning.... Ja så driver jeg for langt ud. Det er din mening....

Og af samme årsag har jeg trukket mig ud af diskussionen. Både Lagersalg og jeg har skrevet spalte op og spalte ned i forsøg på at fortælle dig, at forskningen IKKE er relevant. Men du forstår det stadigvæk ikke. Som Lagersalg også er inde på, virker du nærmest psykotisk opsat på at holde fast i Lindstrøms forskning, selvom den stort set er ubrugelig i den her sammenhæng - specielt når den sættes op mod Lagersalgs erfaring med miljøvenlige hårprodukter på det danske marked med danske tweens.

Hvis du ikke vil lytte, og ikke vil acceptere eller tygge på kritikken, så er der absolut ingen idé i at spilde tid på at udvide din horisont, hvad det her emne angår.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Nu er det ikke alt, heldigvis, der skal vurderes alene på såkaldt videnskabelighed, hvorfor jeg tror mere på det jeg ved, end det en har undersøgt blandt et tvivlsomt antal repsondenter og dermed efterfølgende kvalitativ forringelse af værdien af undersøgelsen.

Fama:
Jeg er i det mindste ikke så useriøs, at jeg benytter personangreb ;)

Har understreget det IKKE er et personangreb, så for mig er den ikke længere. At du så finder min skriveform useriøs, det er der ikke noget at gøre ved, der er ingen der tvinger dig til at løse mine svar på dine indlæg.

Fama:
at henvise til relevant forskning

138 unger globalt er IKKE relevant forskning i forhold til segmentet, da undersøgelsen ikke er rettet på det segment. Derfor er undersøgelsen UBRUGELIG til segmentet. Ufatteligt at man skal blive ved med at forklare dig at undersøgelsen ikke går på segmentet.. fucking unbelievable..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:57

BZR:
Hvis du ikke vil lytte, og ikke vil acceptere eller tygge på kritikken, så er der absolut ingen idé i at spilde tid på at udvide din horisont, hvad det her emne angår.

Præcis, og når jeg netop er forgængeren på markedet for denne type grønne produkter, så er det utroligt at han ikke acceptere dette. Men ret beset er det ligeså utroligt jeg svarer igen og igen og igen..

Mit indtog på markedet har affødt øget interesse i produktion af grønne produkter indenfor hårvoks og der vil fremover være flere tilgængelige, men der går ½ til 1½ år endnu før man ser bare tilnærmelsesvis en udjævning på markedet.. det tager tid.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:
Nu er det ikke alt, heldigvis, der skal vurderes alene på såkaldt videnskabelighed, hvorfor jeg tror mere på det jeg ved, end det en har undersøgt blandt et tvivlsomt antal repsondenter og dermed efterfølgende kvalitativ forringelse af værdien af undersøgelsen.

Naturligvis... Man skal stole på sig selv. Det modsiger jeg bestemt ikke. Men nu har vi jo en diskussion om et givent emne. Hvorfor det ikke rigtigt giver mening, at du bare melder ud "jamen jeg ved bedre". Det kan meget vel være du ved bedre...men så længe du ikke kan henvise til noget konkret er det bare løse påstande. Jeg kunne jo også bare sidde og sige "jamen jeg ved bedre" - men det får vi ikke rigtigt noget ud af. Hvorfor jeg så valgte at referere til nogle konkrete ting, man så kan forholde sig til objektivt.

Lagersalg123 - JEN:
Har understreget det IKKE er et personangreb, så for mig er den ikke længere.

Så kører den igen.... Fordi du siger det ikke er et personangreb, så er det ikke et personangreb at kalde min "metode" psykotisk.... Ja vorherrebevares, man bliver til stadighed overrasket ;)

Men lad nu det ligge.... Hvis du alligevel skulle være blevet nysgerrig kan du jo bruge lidt tid på Google - du vil blive overrasket over hvor mange der brander sig på det "grønne". Men jeg er sgu ligeglad, du kan gøre hvad du vil :)

- out

Vil du være med?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:18

Fama:

- out

Aaarhhh, kom nu... bare eén kommentar mere... ;-)

Spøg til side - igen en helt uimodståelig interessant drejning på mit oprindelig oplæg... Tak!

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 18:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fama:
Hvis du alligevel skulle være blevet nysgerrig kan du jo bruge lidt tid på Google - du vil blive overrasket over hvor mange der brander sig på det "grønne". Men jeg er sgu ligeglad, du kan gøre hvad du vil :)

Hold nu op du læser ikke engang hvad jeg skriver... Fortsat god aften. Hvem tror du der er på vej til at skabe den grønne trend indenfor hårvoks?

hehehe God dammit..

Køb ren argan olie her

Side 10 ud af 10 (100 indlæg)