Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fair løsning - løser det noget?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hyldig:
Er der nogle problemer med mikrofonen tilknyttet? Jeg synes du decideret råber i starten og slutningen Smile

Ja, der var nogen problemer med mikrofonen, så jeg måtte råbe lidt. 

Anders Hyldig:
Det giver lidt sig selv, at folk ikke ønsker at arbejde mere om ugen. Almindelige lønmodtagere kan ikke se, at det i sidste ende gør nogen forskel, at de arbejder de 12 min. ekstra om dagen - og med god grund. Vi skal opnå større succes med at sælge varer til udlandet (eksport), for at øge vores bruttonationalprodukt, frem for at jonglere med eksisterende kapital i Danmark. Så jeg får hvert fald ikke specielt meget ud af dit indslag denne gang.

Det er jo netop det som det ikke gør. 80 % af dem som vi har snakket med vil gerne arbejde 12 minutter mere om dagen istedet for sparring på hospitaler, skoler osv. Men hele problematikken lægger i at vi skal spare 24 milliarder kroner for at følge EU's konvergeringskrav. Derfor nytter det ikke noget S-SF vil investere i jobs. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg synes rigtigt godt om deres forslag, ideen med at danskere skal til at arbejde mere er tro jeg bare er en af de ting vi skal vende os til, hvis vi vil bevare vores velstand.

Det kan godt være, at der er en nogle danskere der ikke vil arbejde 12 min. mere om dagen, men der er der flere hundrede millioner indere og kineser der vil og en del mere til.

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter Lundsby

Kan du ikke forklare hvordan det skulle hjælpe i praksis ?

Jeg kan ikke se de vise sten i dette forslag Smile

Mvh

Jesper

 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Thomas

Jeg synes rigtigt godt om deres forslag, ideen med at danskere skal til at arbejde mere er tro jeg bare er en af de ting vi skal vende os til, hvis vi vil bevare vores velstand.

Det kan godt være, at der er en nogle danskere der ikke vil arbejde 12 min. mere om dagen, men der er der flere hundrede millioner indere og kineser der vil og en del mere til.

Hej Peter

Jeg er helt enig i at ideen er rigtig god. MEN problemet ligger i at for at følge EU's konvergeringskrav skal vi spare udgifterne med 24 milliarder indenfor 2011 til 2013, så hjælper det ikke at komme med et forslag hvor der skal investeres i job og som samtidig kun giver 14 milliarder hjem i SKAT

Men at vi skal arbejde mere er jeg helt enig i, det bekymre mig bare at der ikke er taget højde på EU's konvergeringskrav. 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Kan du ikke forklare hvordan det skulle hjælpe i praksis ?

Jo, det er meget nemt, meget simplificeret kan man sige at hvis alle opper med en ekstra time som de også for løn for, så stiger den samlede indtægt fra personskat med 1/37, hvilket formendtligt er en pæn sum :-)

Der er altså to måder at angribe krisen på enten kan man spare eller også kan man øge indtjeningen.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo - og netop derfor er det jo blot et luftkastel.

Jeg kan jo ikke bare sige til mine medarbejdere - nu arbejder i alle 12 min mere , får løn, og betaler skat for det - Medmindre mine/firmaets opgaver vokser tilsvarende ?

Så det vi taler om er at skaffe NYE arbejdspladser , og de 12 min i sig selv siger intet.

mvh

Jesper

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas De Oliveira:
Jeg er helt enig i at ideen er rigtig god. MEN problemet ligger i at for at følge EU's konvergeringskrav skal vi spare udgifterne med 24 milliarder indenfor 2011 til 2013, så hjælper det ikke at komme med et forslag hvor der skal investeres i job og som samtidig kun giver 14 milliarder hjem i SKAT. 

Det holder så vidt jeg har forstået fra 2012 og nedbringer ialt underskuddet med 54 milliarder. Jeg mener bestemt at der har været flere lande der til tider ikke har opretholdt og sluppet godt fra det.

Det er meget vigtigt at forstå, at konvergens kravet ikke siger noget om at der skal spares eller tjenes flere penge, men ene og alene om at størrelsen på underskuddet skal nedbringes.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Jeg kan jo ikke bare sige til mine medarbejdere - nu arbejder i alle 12 min mere , får løn, og betaler skat for det - Medmindre mine/firmaets opgaver vokser tilsvarende ?

Det er selvfølgelig både dem der udfører arbejdet og dem der sælger det der skal arbejde mere, så det virker da meget plausibelt at virksomhedens ordre tilgang, vokser når sælgerne arbejder en time ekstra.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Om ordretilgangen vokser , er jo det rene gætværk, hvor en lang række andre faktorer spiller ind.

Herunder konkurranceevne.

Netop her ønsker S/SF jo at svække denne, med yderligere skattestigninger til erhvervslivet, hvorefter vi må forvente endnu flere vælger at flytte produktion mv. til udlandet = tab af endnu flere arbejdspladser.

Samtidig vil vi købe vores varer i andre lande da de her er billigere, det er jo en trend vi ser, og specielt med en fortsat udbygning af nethandlen.

 Igen -  tab af flere arbejdspladser.

Så nej, jeg kan ikke se sammenhængen i dette luftkastel .

Herudover er en øget arbejdstid - som jo er til de som allerede er i arbejde( og slidte?) - med til at holde en større gruppe helt uden for arbejde.

Mvh

Jesper

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Thomas De Oliveira:
Jeg er helt enig i at ideen er rigtig god. MEN problemet ligger i at for at følge EU's konvergeringskrav skal vi spare udgifterne med 24 milliarder indenfor 2011 til 2013, så hjælper det ikke at komme med et forslag hvor der skal investeres i job og som samtidig kun giver 14 milliarder hjem i SKAT. 

Det holder så vidt jeg har forstået fra 2012 og nedbringer ialt underskuddet med 54 milliarder. Jeg mener bestemt at der har været flere lande der til tider ikke har opretholdt og sluppet godt fra det.

Det er meget vigtigt at forstå, at konvergens kravet ikke siger noget om at der skal spares eller tjenes flere penge, men ene og alene om at størrelsen på underskuddet skal nedbringes.

2011 ifølge Lars Løkke Rasmussen (Berlingske)

Citat Løkke fra Berlingske ''Danmarks økonomiske opgave er at sænke de offentlige udgifter med 24 milliarder kroner fra 2011 til 2013 for at følge EU's konvergenskrav. Derfor nytter det ikke, at S-SF's plan øger de offentlige udgifter for lånte penge midt i en international gældskrise.''

Det er rigtigt, men vi skal altså spare/indtjene 24 milliarder, så kan man jo så spørge om det er klogt at investere i jobs som giver 14 milliarder på længere sigt og ikke her og nu, eller spare på hospitaler, skoler osv. Min holdning er at vi skal arbejde os hen imod de 24 milliarder. Da det ikke kan lade sig gøre alene, må man prøve at spare andre steder. Hvor, ved jeg ikke. 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)