Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fair løsning - løser det noget?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Om ordretilgangen vokser , er jo det rene gætværk, hvor en lang række andre faktorer spiller ind.

Så er det de forkerte sælgere du har ansat :-)

Jesper Laugesen:

Herunder konkurranceevne.

Netop her ønsker S/SF jo at svække denne, med yderligere skattestigninger til erhvervslivet, hvorefter vi må forvente endnu flere vælger at flytte produktion mv. til udlandet = tab af endnu flere arbejdspladser.

Jeg synes da netop, at de søger at højne vores konkurrence evne ved at få os til at arbejde mere og med forrykkede infrastruktur investering.
Der er to skattestigninger i spil en millionærskat, som jeg egentligt ikke tror gør meget hverken fra eller til. Derudover er der en øget beskatning af banker, som jo har det med at være hvor kunderne er.

Jesper Laugesen:
Herudover er en øget arbejdstid - som jo er til de som allerede er i arbejde( og slidte?) - med til at holde en større gruppe helt uden for arbejde.

Hvis man får gang i økonomien stiger antallet af jobs jo, og med fremrykning af offentlige investerninger, bliver der jo netop mere arbejde der skal udføres, så det hænger vel meget godt sammen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg opfatter forslaget fra den "røde blok", som værende i direkte modstrid med, hvad de ellers altid har udmeldt. 1 times ekstra arbejde pr. uge eller 12 min. om dagen til de lønmodtagere, der allerede er i arbejde er tåbeligt og uden reel værdi.

Hvis der skal gøres noget effektivt, så er det at få aktiveret dem, som af den ene eller anden grund røg ud af arbejdsmarkedet under den såkaldte "finanskrise". En aktivering af disse som "ægte" lønmodtagere/selvstændige" vil have helt andre positive påvirkninger på samfundsøkonomien.

Det handler dybest se om at få skabt en rigtig god platform for iværksættere samt en yderligere lettelse af skatten for såvel virksomheder og på arbejdsindkomst, da denne stadig hører til verdens højeste.

M.h.t. EU's krav til medlemslandene så bliver dette formentlig korrigeret, idet der efter det passerede med Grækenland og de forestående problemer i eks. Spanien og Portugal, så må dette alt andet blive ændret. I modsat fald bliver hele grundlaget for Euro'en og fundamentet for EU meget vakkelvornt, men risiko for en opsplitning mv. af EU.

Hilsen

Tonny

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fuldstændig hypotetisk diskussion, da det ikke er politikkerne der bestemmer arbejdstiderne i Danmark. Samtidig med det, så tvivler jeg meget på at fagbevægelsen vil gå med til, at danskerne skal arbejde 1 uge om året mere end de er vant til.

Det lyder selvfølgelig meget nemt, når oppositionen præsentere deres 12 minutters kampagne. Men hvis de offentlige ansatte fik besked på, at arbejde de omtalte 12 minutter ekstra fra i morgen, så ville det medfører at der skal bruges 10 mia. yderligere på løn. Det forbedre jo ikke ligefrem den nuværende situation.

Oppositionen negligere fuldstændig den økonomiske situation, der skal findes 24 mia. kr, for at opfylde EUs konvergenskrav nu og her. Så hvor nemt og flot det end lyder, så løser denne metode intet på nuværende tidspunkt.


// Peter

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt uenige har man da heldigvis lov til at være Smile

Måske kan vi se esultaterne - eller mangel på samme - efter næste valg.

Tæt løb tror jeg ihvertfald det bliver.

mvh

Jesper

 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)