|
Men jeg tror nu også at ADVODAN som kæde vil tage det alvorligt. Jeg tror der er tale om en enkelt advokat der har lavet en fadæse, og det vil sikkert blive påtalt af selve kæden. Det svarer til den kritik en Home mægler fra Vejle (mener jeg) fik efter at have brudt loven med opkøb af ejendomme som han selv havde i kommision til en lav pris. Han måtte forlade kæden. |
ADVODAN advokater sender spam ud!
Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.
|
Gud ved om ADVODN også har gang i andre "spændende" ulovlige aktiviteter ... Mon de også sælger hash og Østeuropæiske damer? |
|
Inden vi nu alle går helt amok over denne overtrædelse af markedsføringsloven, så vil jeg gerne lige påpege to ting: For det første har jeg endnu ikke set baggrund for den påstand, som er trådens emne: at advokater fra advodan sender spam ud. Henrik fra Glostrup gør det tilsyneladende. Resten har jeg ikke hørt om endnu. For det andet, så synes jeg det er skudt over målet eller helt ved siden af, at anklage advodan som helhed for denne ene advokats ene fejl (indtil vi har set en større mængde). Lad os nu holde os til at Henrik har brølet indtil vi ved mere. Hvis jeg var en god advodanadvokat i Vejle, ville jeg dælme være træt af at en søgning på advodan på google gav et link fx dette indlæg øverst, hvis der blot er tale om en mand og en fejl/overtrædelse. |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
Så er Mikkel deMIB''s foreslag taget op, jeg skrev til advokaten og linkede til dette debat forum. Her er svaret som han har bedt mig om at poste. "Hej Christoffer, nu har jeg ikke noget logind, m.v. så jeg kan desværre ikke besvare tråden. Jeg beklager, at jeg har fået sendt en mail til et af medlemmerne i dit netværk (den går naturligvis ikke). Der er tale om en fejl, idet henvendelse skulle have været sendt som et brev, hvilket jeg endnu engang beklager. Du er mere end velkommen til at poste denne mail, hvilket jeg naturligvis ville sætte pris på, hvis du har mulighed for. Vedkommende er naturligvis også velkommen til at kontakte mig herom, såfremt han måtte ønske dette. Mvh Henrik Bartels" |
|
Jeg vil nu ikke kalde det for egentlig spam, men for et ualmindeligt dårligt formuleret salgsbrev udsendt på et tvivlsomt grundlag. Men derfra og så til at gå til advokatnævnet og forbrugerombudsmanden(!), synes jeg nok er at bruge for meget tid på den sag. Iøvrigt har forbrugerombudsmanden ikke pind med dether at gøre, da du jo ikke har forbrugt nogen af de "services" han tilbyder, som jeg forstår tingene. |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
|
Og gad vide om ham Henrik har tænkt over hvor umådeligt dum han får sig selv til at lyde? Jeg mener, at tage fejl af at sende en mail og at skrive et brev ud, putte det i en kuvert, adressere kuverten og smide et frimærke på? Han kom måske også til at skrive sagsnummeret i subject ved et uheld? Nåja, for Word-dokumenter har jo også et subject-felt.. ![]() |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Det må du selv om. Juridisk set er det spam, og det er der ingen tvivl om. Svaret ovenfor fra advokaten understreger da også at de åbenbart godt selv ved det. Og den med fejlen .. hmmm, den tror jeg sgu ikke på. Anyway, nu vil denne og andre omtaler af deres tåbeligheder snart være at finde i søgemaskinerne. > Iøvrigt har forbrugerombudsmanden ikke pind med dether at gøre Sagen er anmeldt til forbrug.dk og det er her den hører hjemme. At du ikke synes det er vigtigt at anmelde advokater for direkte lovbrud er din holding. jeg mener det er meget alvorligt hvis landets advokater mener de er "for fine" til at overholde landets love. Og det er derfor jeg gør et stort nummer ud af denne sag, i modsætning de mange andre spam emails jeg får - også fra danske virksomheder. |
|
> det er meget alvorligt hvis landets advokater mener de er "for fine" til at overholde landets love. Og det er derfor jeg gør et stort nummer ud af denne sag |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
At det nu går ud over hele ADVODAN må så lære dem at være mere omhyggelige med hvem de lukker ind i stalden. Både gode og dårlige ting rammer et netværk som helhed, når dets medlemmer fucker op. |
|
Dont mess with amino members LOL.. Og slet ikke DeMib, så hænger man snart i toppen af google og dingler.. Der er jo mange der betaler store summer for at ligge i toppen, send en regning Mikkel. Istedet for at kommen med så dårlig en undskyldning, skulle han heller bare indrømme sin fejl |
Bliv gratis medlem