|
Så bliver det sjovt at søge på "advodan" :) |
ADVODAN advokater sender spam ud!
|
Nu er det ikke for at lægge en dæmper på hetz stemningen :) Men som jeg har forstået definitionen på spam så er det noget i stil med. At der udsendes mail med henblik på salg og disse mails ikke er rette mod en defineret bruger, altså at disse salgsmails blive sendt til tilfældige e-mail adresser. I dette tilfælde er der jo "bare" tale om et uopfordret forsøg på indledende kundekontakt. Mailens ordlyd tyder, for mig, på at der er tale om en specifik (potentiel) kunde gennem en specifik e-mail adresse. Hvis Mikkel nu havde solg grøntsager kunne det givetvis klassifiseres som spam. Det er ikke for at sidde og forsvare advokatfyren, det er mest bare for lige at forsøge at få det juridiske på plads. Jeg har heller ikke selv helt styr på det. Men om ikke andet så er uopfordret (potetiel-)kundekontakt ikke ulovligt. Mvh Peder |
|
Der tager du fejl. Den nye lovgivning gør det netop meget klart at man aldrig må udsende kommercielle elektroniske henvendelser til folk - private som erhvervsdrivende, uden at have deres samtykke. Advokaten har ikke mit samtykke og der er uomtvisteligt tale om en email af kommerciel karakter - han prøver jo at sælge mig en ydelse. Du må gerne kontakte erhvervsdrivende pr. telefon, og pr. brev både private og erhverv, men du må ikke emaile dem uden forudgående samtykke som erhvervsdrivende. Loven er netop meget klar på dette område, fordi de gamle formuleringer var for svage. |
|
|
|
Jeg må nok indrømme at jeg ikke lige har været helt med i udvikling i lovgivningen indenfor spam her de sidste år. Vi lærer alle en ny ting hver dag :) Mvh Peder |
|
Jeg har egentlig lidt småsvært ved at se den overordnede logik i, at man ikke må henvende sig uopfordret til virksomheder per mail, men man må godt med almindelig post.. eller hvad? Men det spørgsmål hører måske til sin helt egen tråd :) |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
|
Det er lige præcis fordi, at alle og enhver kan udsende flere hundrede tusinde mail uden, at det ville koste dem det mindste. Forestil dig, at alle havde mulighed for at sende et A4 ark afsted til samtlige husstande i Danmark - ganske gratis. |
|
Dato: 22-11-2006 22:17:46 Forfatter: davidchristensen Jeg har egentlig lidt småsvært ved at se den overordnede logik i, at man ikke må henvende sig uopfordret til virksomheder per mail, men man må godt med almindelig post.. eller hvad? Jeg kan sagtens forstå din og andres forvirring. Det er heller ikke logisk efter min mening. Jeg synes også det burde være ulovligt at sende uopfordret post, gratis aviser, og ALLE former for telefonslg - uden at folk selv har sagt ja først. Jeg synes simpelt hen at dise markedsføringsmetoder er for anmassende, og de har alle taget et omfang, som gør det til en pestilens for mange af os. Seth Godin forudså dette for mange år siden da han skrev den gode bog "Permission Marketing". Disse former for anmasende markedsføring har et stort og fælles problem: Der bliver mere og mere støj i vores verden, så det bliver sværere og sværere at trænge igennem. Og hvordan løser (den del af) markedsføringsbranchen så det? Jeps, med mere støj! Men som du selv nævner kan det godt være at det er bedre at tage denne diskusion i en ny tråd. Det er en lang snak :) Det vi må forholde os til i denne tråd er den lov vi nu engang har - og den er som sagt rimelig klar (omend ulogisk:)) |
|
Jeg synes også det burde være ulovligt at sende uopfordret post, gratis aviser, og ALLE former for telefonslg - uden at folk selv har sagt ja først. Hehe - så sagsøger jeg skattevæsenet, hver gang jeg modtager min selvangivelse fremover :-P De forsøger jo at hive penge ud af mig!!! Og jeg har ikke selv "meldt mig til", hehe. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Bliv gratis medlem