Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning og regler ved Praktikant

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok bare mig der tænker for meget over tingene, men nok fordi alt er så nyt og jeg altid bare har været mig selv..

Jeg satser fremad og så må jeg sende ham hjem igen kl 14..

Tak for jeres opbakning

Tak Jan Yes

Mikkel

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 10:24 | Låst

En god tommelfingerregel er, at du skal behandle ham som du gerne selv ville behandles i sådan en situation, så går det nok.

Men kan godt forstå dig når det er første medarbejder der er kommet ind i staben. Håber på succes for både dig og ham.

/Martin

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:35 | Låst

Hej Martin

Jeg giver ham også det jeg selv ønsker af en Chef.

men det var mere sammenfaldet i 2 ting indenfor første døgn..

Men jeg ser fremad og håber det blivr godt og han kan sælge vores vare så han kan få en fast stilling :-)

Mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:21 | Låst

Mikkel - er spændt på at høre hvordan det er gået?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:40 | Låst

Hej Helle.

Det er gået fint idag :-) 

Der er lidt hygge over det frem for arbejde, men tror måske det kan ligge lidt i jeg har kontor i hjemmet.

Bruger min spisestue som kontor og så er det slet ikke så formelt som hvis man dukker op på et kontor.

Idag har vi fået sendt mail ud til 4 og ringet til ca. 20, resten af tiden snakkede vi lidt om muligheder og hygge snak..

Jeg er ikke så god til at sige, nu tager vi lige en time med knald på, så det er sådan lidt hyggeagtigt.

Men har bestemt mig for imorgen skal den have max gas! Så måske lidt flere pauser ;-)

Mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 20:37 | Låst

Det lyder da godt :·) I skal jo også lige lære hinanden at kende. I øvrigt kan jeg fortælle at jeg arbejdede hjemmefra som grafiker i en tre års tid. Derefter rykkede jeg i et kontorfællesskab med en billig husleje og et fantastisk fællesskab - og det kan virkelig anbefales!!! Det var som at blive født på ny at komme ud blandt andre iværksættere - helt vildt spændende - og huslejen tjener sig hurtigt ind igen, da man er en del mere effektiv og får et stærkere netværk.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:41 | Låst

Hej igen Helle.

Jeg tror også på at det med at komme ud på et kontor udenfor hjemmet det giver mere motivation for både en selv og får den/de ansatte.

Jeg bliver selv mere motiveret og energist når jeg sidder på et "rigtig" kontor, synes det er svært og have 100% fokus på arbejde når man sidder hjemme..

Hvordan havde du det så med at have hjemmekontor i 3 år ? Havde du selvdisiplin nok eller blev der også mange "pauser" uopmærksomhed ?

Mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:33 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde det fint med det de første par år - men så en dag stod jeg og kunne mærke den der »der er et eller andet galt« fornemmelse. Den havde været der i noget tid, og så fandt jeg ud af at jeg nok var lidt ensom derhjemme. Lidt mærkeligt, for jeg havde jo masser af venner og sød familie - og jeg dyrkede meget netværk og erfa grupper - og jeg havde rigeligt at lave. Men man går jo hjemme i det samme miljø 24 timer i døgnet i princippet - og jeg tror faktisk ikke der er ret mange mennesker hvor det virkelig fungerer i længden.

Fra 8 til 12 var jeg meget effektiv - men efter det kunne jeg ret tit finde på liiige at tage mig en lille lur inden de andre kom hjem :·))) Dengang var internettet ikke så meget brugt - men havde det været i dag ville min dag helt sikkert være fyldt af flere overspringshandlinger end jeg nu præsterer dagligt.

Det var virkelig en aha oplevelse at komme ud igen. Jeg delte kontor med to journalister som var enormt inspirerende mennesker. De skaffede ret mange opgaver til mig, og huslejen tjente sig nemt ind igen. I huset var der også et barnevognsfirma, et it firma og en industriel designer. Vi havde så altid formiddagspause i kantinen hvor vi skiftedes til at have brød med og lave kaffe. Det var virkelig hyggeligt og sjovt - og så kom der jo også en årlig julefrokost hvilket man også kan savne når man arbejder hjemmefra.

Du kan jo lure lidt i lokalområdet hvad der findes - der sker ikke noget ved at kigge :·)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:43 | Låst

Jeg skal faktisk ud og kigge på et kontor imorgen, torsdag, fredag og mandag.. Jeg vil gerne lige ud og studere terranet og se hvad jeg kan få for billige penge og stadig i okay stand :-)

Jeg kan mærke jeg mangler det sidste kick når jeg sidder hjemme.

Jeg følger selv dem jeg kontakter kan mærke jeg sidder hjemme (indbildning ved det)

Jeg havde ikke lige tænkt over den fordel ved at sidde i kontorfællesskab at der er mulige  kunder/netværk, så ja der er jo også en rigtig god gevinst..

Nu har vi så også en dreng på 5 mdr hjemme og man kan jo ikke få ham til at være stille en hel dag (kæresten er på barsel) så der er også pauser når han græder (telemarketing)..

Men er lidt spændt på at se de lokaler de næste par dage :-)

Som du også siger kan jeg også selv mærke det med at når klokken slår 12 så går det ned af bakke med fokus og energi, jeg prøver med lidt sukker (cola) men den går ikke helt i længden..

Jeg har så godt nok fået ny energi efter praktikanten er kommet ind, det giver lidt et lille skub og motivation når han får lov at sende matriale ud Yes.

Jeg var også lige hjemmefra 30 minutter idag og det var super skønt lige og komme lidt væk for ja, man sidder bare på samme stol 24/7 når man arbejder hjemmefra

mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:46 | Låst

Hvor spændende at du skal ud og kigge de næste dage :·) Det lyder jo ret meget som det er det helt rigtige at gøre for dig. Kontorfællesskab er cool - så tag det med i overvejelserne!

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)