Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning og regler ved Praktikant

Side 3 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Altid dejligt med dit gode humør Yes

Jo vi satser da på det bliver rigtig godt for begge parter.

Har også lige kigget hans ansøgning igennem og tænkt meget over hans formuleringer og det virker da også meget som om han brænder for dette job :-)

Jeg har også lige fået de sidste ting på plads så jeg er klar til at tage imod ham imorgen

Mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:34 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Det lyder spændende med din praktikant :·) Synes det er ok med lægebesøget - man kan jo ikke vide om det bare er lidt hududslæt eller noget mere alvorligt :·)

Et godt tip er altid at give de forhold du selv ville synes var gode ved et job. Eksempelvis ville jeg bare tage de der småpauser med et gran salt. At gå ud efter lidt vand eller en kop kaffe kan være et meget forskelligt behov for et »break« alt efter hvilket type menneske man er, og hvilken dag man har. Personligt har jeg flere overspringshandlinger efter kl 13 - og de er bare nødvendige for at jeg kan arbejde. Derudover kopierer en ansat ofte sin chef. Så hvis du snakker meget - vil personen også gøre det. Hvis du surfer meget og viser en sjov film fra youtube - så vil den ansatte også gøre det. Måske i hvert fald - synligt eller usynligt. Så det du viser af dig selv vil du højest sandsynligt få igen - så på med vanten :·)))

Nogle mennesker har brug for faste ramme og mødetider - mens andre har brug for mere fleksible. Eks kan det være godt at have fleks mellem eks 8 og 9 alt efter hvornår det passer bedst ind i arbejdsrytmen.

Vi holder ikke en rigtig frokostpause hos os. Det er frit valg - men alle vil hellere en halv time tidligere hjem til ungerne - så vi spiser og småsnakker ved computeren. Det er egentlig meget hyggeligt og ofte bliver det alligevel lidt en frokostpause - som de ikke selv betaler. Derudover holder vi mange små breaks i løbet af dagen hvor vi sludrer om alt muligt. Det er bare nødvendigt for at ha et godt sammenhold.

Det bliver spændende for dig - held og lykke med det hele :·)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:44 | Låst

Hej Helle.

Mange tak for dit indspark Yes

Kan godt være det er mig der lægger for meget i et læagebesøg første dag, jeg ville ikke selv gøre det..

Men ja jeg regner også med det skal være hyggeligt og være "ansat" hos mig og jeg vil gerne give frie tøjler, bare jeg kan mærke der også bliver lavet noget..

Jeg regner med is vand hele dagen og lidt friskt frugt. Eftermiddagen kan der bydes på sodavand, dog ikke dagligt, men ved stille dage hvor der ikke mærkes energi ;-)

Pauser, ja jeg tænker selv kan man mærke at han ikke rigtig er motiveret mere efter 10 nej tak, så skal han da have lov og smide røret og hygge sig lidt

Ikke de vilde stramme rammer, men mere hvordan om der var en lovgivning og regler jeg skulle være obs på

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:58 | Låst

Update:

Første dag gik rigtig godt :-)

Det var over alt forventning Yes

Nåede alle de opkald jeg havde sat på listen og kunne gå lidt før tid..

Mail sendt ud til 1/3 så super godt gået Yes

Så står den på opsummering

Håber på endnu en god dag imorgen

Mikkel

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:04 | Låst

Det var godt at høre :-) Tillykke!

En idé ville være at på fredag evt. tage ham med ud at spise aftensmad? Så lærer du ham at kende og hans værdier. Det er en god investering at bruge lidt tid på mennesker man skal tilbringe de næste 3 6 - 12 - 24 måneder sammen med, siger min erfaring Smile
- Så slipper du også for at være nervøs, hvis han nu er syg på onsdag.

Held og lykke med ham! 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:38 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon.

Ja glæden var så kort Angry

Manden har nu været syg i nat og møder kl 11 idag..Fandeme dårlig start !

"#%&/()(/&%¤#&/()

Mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:53 | Låst

MikkelFriis:
Manden har nu været syg i nat og møder kl 11 idag..Fandeme dårlig start !

Hej Mikkel

Når du nu er på vej ind i arbejdsgiverens rolle, så bør du også indtage den som en mand.

1. Det er prisværdigt at han møder op trods han har været syg. 90% af alle der er syge om natten, bliver af gode grunde væk fra jobbet næste dag.

2. Det er ikke fair, at du udstiller din ansatte herinde på den måde, hvis det var mig, og jeg så den slags skrevet om mig på nettet, så ville jeg efter at have mødt op og smilet til dig, have lagt mig langtissyg, så kunne du eller tilsvarende arbejdsgiver lærer det ved at betale.

3. Er du en god arbejdsgiver, så giver du ham fri kl. 14 så han kan komme hjem og restituere og forhåbentligt være klar i morgen.

Husk at det givetvis er nyt for ham at komme i beskæftigelse siden han er hos dig som praktikant, og du kan forvente at det tager mange kræfter fra manden, sådan er den virkelige verden, når man går fra ikke at være så aktiv til at hjernen skal have fuld gas..

Dette er ikke en kritik af dig personligt, men en venlig henstilling til at du som arbejdsgiver giver de ansatte en reel opbakning og støtte, det er trodsalt dig de kæmper for til sulteløn.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:03 | Låst

Hej Jens.

Jeg kan sagtens se det fra den vinkel også, men man bliver lidt ÅH nej. når sådan to ting ramler sammen :-( jeg bliver jo meget usikker på om han ønsker det her.

han er jo en rigtig dygtig mand til sit job og han laver skam det han skal og får den frihed han nu skal bruge til at hygge lidt mellem opkaldende.

jeg gør det skam ikke for at udstille ham, men mere for at hører om jeg er forkert på den med sådan 2 ting oveni hinanden, jeg tænker jo meget på om det er tilfældigt eller en der ikke ønsker dette tilbud.. 

jeg vil gerne gøre det så godt for mine ansatte som jeg kan og der skal være plads til et sjovt klip på youtube ellr tjekke vejrudsigten samt lige snakke lidt. Jeg giver frie pauser under ansvar og han kan tage middagspause når han synes det passer.

Mikkel

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 10:05 | Låst

Det er ikke super god stil det der, hold personalesager indenfor virksomheden.

Det er da flot at han møder kl. 11, når han er syg. Som der bliver skrevet bør du overveje om han ikke helt skal holde sig hjemme, eller give ham fri tidligt i dag. Med motivation og tro på andre kommer du meget længere end med frustration over manden måske har siddet på tønden hele natten og sovet to timer.

/Martin

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:07 | Låst

MikkelFriis:
jeg bliver jo meget usikker på om han ønsker det her.

Du skal selv tro på at tingene går i orden. Hvis ikke du tror på det, så får du heller ikke ham til at tro på det.

Frem med selvtilliden og op med håret, og så spark røv til kl. 14 og send ham hjem Smile

Hvis han mener han kan klare hele dagen, så viser han jo at han vil det. Men det er også helt ok hvis han går hjem og er mere frisk i morgen.

Mvh(Jan

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 7 (70 indlæg)