Det giver jeg Lars ret i. Jeg håber, du har valgt en praktikant, som er motiveret for det her forløb, og at lægebesøget er et tilfælde.
Der er masser af motiveret arbejdskraft, så det er en dårlig forretning både for arbejdsgiver og arbejdstager at få en praktikant, der hellere vil lave alt andet.
Jeg har selv siddet i TDC hotline og der havde vi nemlig mange pauser.. Vi var 5 der skiftes til 10 minutters pause, ja og så kunne vi sætte tlf på hold så vi lige kunne strække ben i 2 minutter..
Jeg håber godt nok også det er et tilfældet, men det sætter da tankerne igang
Men man er bare ekstra på vagt når første dag man aftaler at han så siger der skal jeg til læge kl 10..
Jeg synes ikke du skal dømme ham på hans sygebesøg. Det såre mig lidt
Jeg lider selv af noget klynge-migræne og er rigtig mange dage syg (300 - 330 dage om året), men det er ikke fordi jeg ikke har lyst til det jeg laver - jeg elsker det af alt på jorden.
Men jeg kan godt se det er svært at være fleksibel med ham (aften arbejde osv.), når det er telemarketing.
Iøvrigt en idé... hvis han er ved at køre træt i noget, er det måske godt at få oprettet en affiliate-blog, så han kan sidde og hyggeskrive, hvis han mister gejsten med at ringe ud. Evt. lad ham starte hver morgen med at skrive ét indlæg. Så oplever han succes på en opgave fra starten af, og så er han først i gang. - Hvor mange abonnenter er du oppe på efterhånden? :-) Det lyder spændende dit projekt
Selvfølgelig er han da motiveret, når han selv har søgt det. Ulempen for ham er dog, at han fortsat skal søge job og ikke optjener ny dagpengeret, hvis han bliver ansat med løntilskud hos dig. Men det er jo rart alligevel at få noget erfaring og tjene ekstra penge.
Men held og lykke med det, mon ikke det bliver fint?