Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning og regler ved Praktikant

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver jeg Lars ret i. Jeg håber, du har valgt en praktikant, som er motiveret for det her forløb, og at lægebesøget er et tilfælde.

Der er masser af motiveret arbejdskraft, så det er en dårlig forretning både for arbejdsgiver og arbejdstager at få en praktikant, der hellere vil lave alt andet.Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:04 | Låst

Hej Lars

Jeg har selv siddet i TDC hotline og der havde vi nemlig mange pauser.. Vi var 5 der skiftes til 10 minutters pause, ja og så kunne vi sætte tlf på hold så vi lige kunne strække ben i 2 minutter..

Men er der ikke nogen regler og følge ?

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:19 | Låst

Det tror jeg ikke! Men du er selvfølgelig bedst tjent med, at din praktikant er frisk og glad for at være hos dig.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:26 | Låst

Jeg håber godt nok også det er et tilfældet, men det sætter da tankerne igang Hmm

han virker som om han virkelig ønsker det her og han har selv ansøgt og dukket op på adressen som den eneste..

han har arbejdet med telemarketing før i erhvervsafdelingen i ca 6 mdr.

Men man er bare ekstra på vagt når første dag man aftaler at han så siger der skal jeg til læge kl 10..

jeg er da også lidt nervøs for om han kommer og går som han har lyst til Sad

valgte ham da han virkede meget frisk og havde lysten og dukkede op, hvilket de andre ikke gjorde

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:37 | Låst

MikkelFriis:
Jeg skal have en praktikant fra imorgen og 4 uger frem, går det godt er det 6 mdr med løntilskud :-)

Er det ikke lidt sent at komme i tanke om dette her ?

/allan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:39 | Låst

Hej Allan.

Det er lidt sent jo :-)

havde slet ikke tænkt over det, jeg er jo vant til bare at passe mig selv og gøre tingene som jeg har lyst til :-)

Men når der pludselig kommer folk ind så skal der tænkes lidt anderesledes..

Men bedre sent end aldrig

Aftalen kom på plads Torsdag og start Mandag så alt er gået lidt stærkt

Mikkel

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:44 | Låst

MikkelFriis:

Jeg håber godt nok også det er et tilfældet, men det sætter da tankerne igang Hmm

Men man er bare ekstra på vagt når første dag man aftaler at han så siger der skal jeg til læge kl 10..

Jeg synes ikke du skal dømme ham på hans sygebesøg. Det såre mig lidt Smile

Jeg lider selv af noget klynge-migræne og er rigtig mange dage syg (300 - 330 dage om året), men det er ikke fordi jeg ikke har lyst til det jeg laver - jeg elsker det af alt på jorden.

Men jeg kan godt se det er svært at være fleksibel med ham (aften arbejde osv.), når det er telemarketing.

Iøvrigt en idé... hvis han er ved at køre træt i noget, er det måske godt at få oprettet en affiliate-blog, så han kan sidde og hyggeskrive, hvis han mister gejsten med at ringe ud. Evt. lad ham starte hver morgen med at skrive ét indlæg. Så oplever han succes på en opgave fra starten af, og så er han først i gang.
- Hvor mange abonnenter er du oppe på efterhånden? :-) Det lyder spændende dit projekt 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:51 | Låst

Dømmer ham slet ikke, men tankerne kommer da igang når det er på første dag han skal have fri..

Motivationen burde ligge der fra dag et når man kan opnå en ansættelse frem for ledigheden eller er jeg forkert på den ?..

Jeg kan ikke være så flexibel med dette, da jeg ikke vil ringe ud til erhvervsdrivende om aftenen, tror ikke folk bryder sig om det..

Jeg har ikke lige overblik over hvor mange der er, da der mangler 2 dage fra Callcenter og det er 2 brancher vi arbejder med :-)

Men der har været en lidt hård start grundet dieselrabatten som der skal genforhandles imorgen mandag :-)

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:57 | Låst

Men gerne tilbage til emnet Big Smile

Link eller andet guf

Mikkel

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:35 | Låst

Selvfølgelig er han da motiveret, når han selv har søgt det. Ulempen for ham er dog, at han fortsat skal søge job og ikke optjener ny dagpengeret, hvis han bliver ansat med løntilskud hos dig. Men det er jo rart alligevel at få noget erfaring og tjene ekstra penge.

Men held og lykke med det, mon ikke det bliver fint?

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)