Jeg har faktisk ikke lyst til at vise mit skrivebord frem, men I skal da gerne få en malerisk beskrivelse:
Midt på slås to bærbare computere om den sparsomme tiloversblevne plads.
Den ene har tilsluttet eksternt tastatur og mus, som dog er skubbet ud på det yderste højre hjørne af skrivebordet, hvorved et par gule lapper er faldet ned på gulvet.
På det yderste venstre hjørne ligger en stak papir, som jeg tror, jeg engang får gjort noget ved - det gør jeg nu nok ikke, hvorfor denne bunke har
tendens til at vokse først i højden og senere i bredden.
I nærmeste venstre hjørne ligger papirer, som jeg har gjort noget ved, og som derfor skal sættes i mapper, når jeg får lyst. Lidt nærmere står tre tomme vandglas og et par numre af Erhvervsbladet.
Umiddelbart ved min venstre hånd står et evigt dampende kaffekrus efterfulgt af en glimrende termokande, som let kan holde kaffen varm i de nødvendige 45 minutter. Tæt på kanten lige ved kaffekoppen står en ymerskål, som nok burde være havnet i opvaskemaskinen, men som altså stadig minder mig om, at der heller ikke var frokostpause i dag.
En telefon på hver side af den computer, jeg skriver på og ved min højre hånd en fluesmækker, som jeg håber snart kan undværes. Derefter et par blokke med notater, en ekstern harddisk, et digitalkamera, en reklametryksag en lille klase vindruer, nogle forskellige kabler og strømforsyninger, lidt blandede skriveredskaber.
På væggen lige til venstre for mit vindue med udsigt over Limfjorden hænger en dårlig fotokopi, hvor nogen har skrevet:
Hvis et rodet skrivebord tyder på, at man er et rodehoved'' - Hvad tyder et tomt skrivebord så på?
mvh Hans