Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

banken har hævet penge på min konto.

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 15. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

Jeg har bevæget mig meget i revisor branchen som IT konsulent. Her har jeg fået et råd - som jeg selv praktiserer - nemlig aldrig at have samme bank virksomhed og privat.

Jeg har tidligere været udsat for lidt af det samme og derfor har jeg nu sikret mig ved at have to forskellige banker. Det lyder til at du skulle gøre det samme.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Det tror jeg, du har meget ret i. Det har ihertfald ikke hjulpet mig indtil videre. Så det vil jeg bestemt lave om på. - Og det er ikke for at gemme mine penge for banken, men bla. for selv at bestemme i hvilken rækkefølge mine kreditorer skal betales.

Jeg tror heller ikke at det er en fordel at banken kan "snuse" på andre konti end den man henvender sig om, ved f.eks lån.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina.

John har fuldstændig ret, når der er tale om selvskyldnerkaution.

Som kautionist har man imidlertid den mulighed kun at tilbyde kaution som tabskaution, dvs. at banken først skal konstantere et tab før end de kan hente pengene hos kautionisten.

Men den mulighed omtaler banken aldrig i sin rådgivning.

Jeg vil tror at du har skrevet under som selvskyldnerkautionist og i så fald kan de bede dig betale straks et afdrag udebliver fra debitor.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Skive
Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du

Jeg har også prøvet det som du stå i lige nu men jeg hade ikke overtræk men min bank ville bare have min lån ned så en dag var min visa tom. Så nu har jeg en konto i en anden bank hvor alle mine penge går ind også flytter jeg selv penge over i min gammel bank.

PRØV NOGET NYT. BLIV KUNDE I ...  BANK OG BLIV SNYDT.

Hilsen

Bjarne H. Jensen

Evening Star ApS

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

På Finando.dk oplever vi også mange bankkunder, der er utilfredse. Det er dog vigtigt, at du hele tiden samarbejder med din bank, hvis du forventer dette skal være gensidigt. Såfremt du vil have den bedste rådgivning, så hold dig til én bank. Det handler blot om at finde en bank, som du fungerer sammen med. Jo bedre dit forhold er til banken, desto mere fleksible er de. Ligesom andre Amino'er opfordrer dig til, så kontakt din erhvervsrådgiver telefonisk, og snak venligt med vedkommende. Venlighed huskes, og banken kontakter dig sandsynligvis næste gang et tilsvarende problem opstår.

Vedrørende kautioner, så er det meget sjældent at bankerne anvender en tabskaution. En selvskyldnerkaution er den mest anvendte kautionsform ved optagelse af lån i erhvervsmæssig sammenhæng.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Fra  Reinhardoil.DK ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja bankerne er vist de eneste der selv bestemmer om de lige vil opkræve et gebyr  og blot hæver det på ens bank konto uden at spørge om lov .

Når de så også tapper din privat konto, så er der kun en ting at gøre, opret en privat konto i en anden bank, og vælg en der har indlånsoverskud og ikke er kandidat til at gå fallit .    Så er de afskåret fra at manipulere dig på dette område.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Finando.dk:
Såfremt du vil have den bedste rådgivning, så hold dig til én bank

Du mener vel, "så frem du ønsker ensidig salgssnak, så hold dig til en bank". 

Danskerne skal sgu til at vågne op, og se at også banken rent faktisk kan skiftes ud. Det med at have den samme bank hele livet, er noget der er taget med fra fortiden. Såvel som vi kan vælge mellem netto, fakta og brugsen, glæder jeg mig til at vi kunder kræver at det er lige så nemt at vælge mellem bankerne. 

I dag skal alt bindes hos en bank, før man kan få fx. lån/kredit....sådan tror jeg ikke det ser ud om 5-10 år, hvor de enkelte banker er nød til at konkurrer på enkelte produkter. 

Så at hun skal holde sig til en bank for at få den bedste rådgivning...... nul putte

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina!

Der er mange sociale måder at udtrykke det her på, men jeg vil skære ind til benet og foreslå følgende.

1. Som allerede foreslået, send en mail til banken og sker der ikke noget, så ank sagen til rette instans.

Men det er banken.

Der er en person i banken, der har optrådt forkert. Rent juridisk har han stjålet fra dig som privat person og flyttet pengene til en anden juridisk enhed. Det må han naturligvis ikke. Bankens ansatte har pligt til at holde sig strikt til de aftaler der indgås, da det er et tillidshverv og har med penge at gøre. Du har jo betroet dine penge til banken. Så hvis ikke du har en skriftlig aftale med banken, så skal den og dens medarbejdere holde en høj etisk standard.

2. Mit forslag er, at du finder ud af præcis, hvem der har flyttet pengene i banken og melder ham til politiet for tyveri. Hvis han siger, at han retter sig efter bankens foreskrifter, så er det banken der har stjålet. Ingen af disse må sjæle.

3. foreslag er at flytte bank. både for firmaet og for dig selv. Vælg to forskellige banker, da du så i fremtiden ikke møder den slags problemer.

Mvh Diana

 

 

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Diana Hardington:
Mit forslag er, at du finder ud af præcis, hvem der har flyttet pengene i banken og melder ham til politiet for tyveri.

Det svarer til at Banken anmelder Nina for Bankrøveri ved at have overtrukket kassekreditten! Hun har taget flere penge fra en juridisk enhed som ikke er hendes egen og ført disse penge over til sigselv......Wink

Nej Diana. Læs tråden nok engang og du vil hvor "vrøvlet" et svar og råd du har givet her......

/Henrik

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skulle banken have kontaktet ApSét og fået håndteret det med selskabet.

Selskabet skal naturligvis overholde sine aftaler med banken, men det har intet med Nina at gøre

banken kan ikke stjæle fra en privat person.

Sådan er det bare.

 

Skype-Smile

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)